Tijekom jučerašnjeg dana i večeri središnjica koordinirala nekoliko akcija na moru

Photo nsl POZ-MY HVAR LIHV 12-8_14.JPG
Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) tijekom jučerašnjeg dana i večeri koordinirala je u nekoliko akcija traganja i spšavanja na moru.

Prva dojava u MRCC Rijeka zaprimiljena je jučer, 12. kolovoza u 3.00 sata ujutro vezano uz onečišćenje mora i obale u luci Hvar, o čemu je obaviještena Lučka kapetanija Split, odnosno nadležana Ispostava Hvar. Djelatnici hvarske Ispostave ustanovili su da je uzrok onečišćenju mora motorna jahta naziva „Wild Orchid I“, malteške zastave, dužine 40,47 metara, na kojoj je tijekom boravka na vezu u hvarskoj luci došlo do kvara filtera zraka strujnoga generatora u brodskoj strojarnici, zbog čega je kroz brodsku ispušnu cijev iscurila nepoznata količina strojnog ulja i krutih čestica na površinu mora, okolne jahte i obalu. Djelatnici Ispostave pozvali su u intervenciju Dobrovoljno vatrogasno društvo Hvar, koji su površinsko onečišćenje ogradili plutajućim branama i do jutra su uz pomoć disperzanata u potpunosti sanirali uljno onečišćenje. Zapovjedniku malteške jahte, I.A., bugarskom državljaninu, izrečena  je novčana kazna u iznosu od 2.100,00 kuna.

Jučer prije podne, u 10.09 sati u Središnjici je zaprimljena dojava posade francuske jedrilice naziva „Vitrina“, koji su kod otoka Biševa istočno od uvale Balun uočili plutati beživotno tijelo, o čemu je obaviještena Lučka kapetanija Split i Pomorska policija, čiji djelatnici su dolaskom na dojavljenu poziciju izvukli na palubu policijskoga plovila tijelo muškarca obučeno u ronilačko odijelo i prevezli ga u luku Vis, odnosno dalje u KBC Split radi obdukcije. Trenutno nema policijske potvrde identiteta pronađenoga tijela, te će dalje o ovome slučaju izvještavati Pomorska policija Split iz svoje nadležnosti.

Akciju spašavanja MRCC Rijeka pokrenula je jučer u 14.50 sati slijedom dojave posredstvom Županijskoga dojavnog centra 112 Dubrovnik, od zapovjednika jahte naziva „Mistique“, britanske zastave, za hitan medicinski transport dvoje ronioca, od toga jedno dijete mlađe dobi, koji su stradali tijekom ronjenja nedaleko Pelješca. Zapovjedniku jahte Središnjica je naložila da odmah obavi transport ozlijeđenih do mjesta Žuljane, odakle su ih djelatnici Hitne medicinske pomoći dalje prevezli u barokomoru u mjesto Igalo u Crnoj Gori, budući da barokomora u Dubrovniku nije osposobljena primiti u obradu više stradalnika istovremeno. O događaju je obaviještena nadležna Lučka kapetanija Dubrovnik čiji djelatnici su utvrdili da se nesreća dogodila jučer iza 14 sati na poziciji nedaleko poluotoka Pelješac gdje su britanskom jahtom doplovili otac i sin, obojica ruski državljani, te su krenuli u ronjenje sa bocama. Na dubini od oko 30 metara osjetili su određene teškoće zbog čega su izronili bez obavljene dekompresije što je uzrokovalo teže ozlijeđivanje ruskoga diječaka, N.S. (rođen 2001. godine). Djelatnici dubrovačke Kapetanije uvidom u dokumentaciju utvrdili su da oboje ruskih ronioca imaju valjana uvjerenja o osposobljenosti za ronjenje, međutim nisu ishodovali odobrenje za individualno ronjenje što je propisano Pravilnikom i Pomorskim zakonikom, stoga je Kapetanija protiv oca, koji se sa djetetom upustio u samostalno ronjenje, uložila zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka. Vijesti o stanju stradaloga ruskoga dječaka sa liječenja u Crnoj Gori za sada nema.

Posljednju jučerašnju akciju Središnjica je pokrenula sinoć u 19.58 sati kada su zaprimili poziv u pomoć posredstvom Županijskoga dojavnog centra 112 Dubrovnik od posade nasukanoga plovila, o čemu je obaviještena nadležna Lučka kapetanija Dubrovnik. Na poziciji hrid Seka Velika, izemđu otočića Grebeni i obale, djelatnici Kapetanije uočili su nasukanu motornu jahtu naziva “New Kama” 18 metara dužine, britanske zastave, sa devet članova posade, državljani Republike Italije, te skiperom koji je državljanin Crne Gore, od kojih nitko nije ozlijeđen. Utvrđeno je da se nasukanje dogodilo tijekom plovidbe na relaciji Cavtat - Dubrovnik u trenutku prolaska preko plićine, gdje je jahta krmenom pogonskom elisom udarila o morsko dno pri čemu je došlo do probijanja brodske oplate i prodora mora u plovilo. Dubrovačka Kapetanija angažirala je djelatnike Javne vatrogasne postrojbe Dubrovnik koji su uz pomoć djelatnika komercijalne tvrtke za pomoć na moru pripremili motornu jathu za odsukavanje, no zbog obilnoga prodora mora kroz brodsku oplatu vatrogasci su ispumpavali more tijekom cijeloga trajanja teglja, koje je obavljeno brodom „Danče“ iz sastava LK Dubrovnik. Motorna jahta dotegljena je u ACI marinu “Miho Pracat” u 22.48 sati gdje je podignuta iz mora radi obavljanja očevida o posljedicama nasukanja. U akciji su sudjelovali i djelatnici Pomorske policije Dubrovnik koji alkotestom nisu ustanovili alkoholiziranost zapovjednika britanske jahte. Onečišćenja mora na poziciji nasukanja nije bilo.