Premijer Zoran Milanović i ministar Siniša Hajdaš Dončić obišli gradilište budućeg kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali

Photo nsl minSHD-VRH RIOB 14-11_14.JPG
Najveće gradilište u novijoj povijesti  riječke luke, budući kontejnerski terminal Zagrebačke obale danas su obišli predsjednik Vlade RH, Zoran Milanović, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture RH, Siniša Hajdaš Dončić,  župan Primorsko – goranske županije,  Zlatko Komadina, gradonačelnik Grada Rijeke,  Vojko Obersnel uz ravnatelja Lučke uprave Rijeka,  Vladu Mezaka, te predstavnike izvođača radova, talijanskog konzorcija tvrtki Grandi Lavori Fincosit, Nuova Co. Ed. Mar i  Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro.

Radi se o najzahtjevnijoj komponenti Rijeka Gateway Projekta koja je dio sveobuhvatne revitalizacije riječkog obalnog prostora i na više razina mijenja sliku riječkog lučkog područja čime u znatnoj mjeri utječe i na razvoj grada. Radi se o investiciji vrijednoj 300 milijuna eura.

Nakon obilaska područja građenja,  od strane ravnatelja Lučke uprave Rijeka Vlade Mezaka, te predstavnika izvođača radova, gostima je  izložena kratka prezentacija  izgradnje novog kontejnerskog terminala.

Rijeka Gateway projekt gradit će se u dvije faze koje će predstavljati funkcionalnu cjelinu. Prva faza izgradnje i investicije u vrijednosti 88 milijuna eura, podrazumijeva izgradnju pristaništa u dužini od 400 metara sa skladišnom površinom od 15 hektara u zaleđu. Pristanište je dimenzionirano za prihvat brodova Daniela klase (d-366m, š-51m, g-15 m) te je predviđena instalacija kontejnerskih STS dizalica dohvata 22 reda.

U travnju 2012. godine potpisan je ugovor za projektiranje i izgradnju prve faze Zagrebačkog pristaništa s talijanskim konzorcijem tvrtki Grandi Lavori Fincosit, Nuova Co Ed Mar, Maltauro.

U planu je, paralelno s izgradnjom kontejnerskog terminala, i izgradnja nove ceste D-403 koja će terminal povezati s riječkom zaobilaznicom. Na zapadnom dijelu budućeg terminala biti će izgrađen glavni ulazno izlazni punkt u skladu sa Schengenskim pravilima. Rekonstrukcijom željezničkog kolodvora Rijeka postići će se kvalitetnija povezanost terminala s ranžirnim kolodvorom Krasica koji je sastavni dio planirane modernizirane pruge Rijeka – Zagreb – Botovo.

Financiranje je osigurano zajmom Svjetske banke i državnim proračunom. Riječka će se luka novim kontejnerskim terminalom pozicionirati među najveće kontejnerske luke u regiji na važnom pravcu za povezivanje Dalekog istoka i Srednje Europe.

Projekt izgradnje novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkom pristaništu prepoznat je od strane Vlade Republike Hrvatske te je proglašen projektom od strateške važnosti za
Republiku Hrvatsku zbog doprinosa hrvatskom gospodarstvu koje kroz izgradnju i modernizaciju riječke luke postaje dinamičnije i konkurentnije.

Razvojem luke i njezinim povezivanjem s prometnicama na koridoru postići će se uravnoteženi gradski razvoj i povećati ekonomska atraktivnost lučkoga grada Rijeke.

FOTOGALERIJA