Nesmotrenošću zapovjednika koćarica se nasukala na Mljetu, nema stradalih

Photo DANCE_19.09.2011.jpg
Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) zaprimila je danas, 21. srpnja u 07.00 sati dojavu vezano uz nasukanje ribarice kod otoka Mljeta, slijedom čega je Središnjica u koordinaciji sa Lučkom kapetanijom Dubrovnik prema dojavljenome mjestu nasukanja uputila službeno plovilo dubrovačke Kapetanije.

Dolaskom na poziciju nasukanja u plićini ispred Podškoja, sa jugoistočne strane otoka Mljeta, djelatnici dubrovačke Kapetanije pronašli su nasukani ribarski brod tipa koća, naziva “Rozana”, luke upisa Split. Nitko od članova posade splitske koćarice srećom nije ozlijeđen, a na poziciji nasukanja nije uočeno onečišćenje mora.

Pregledom brodskoga trupa uočena su oštećenja na pramčanome dijelu, dok je brodska krma dijelom uronjena  u more. Budući da je u brodskim spremnicima preostalo je oko 3 tone pogonskoga goriva, tipa plavi diesel te zbog nepovoljnoga položaja broda, kako bi se preveniralo moguće onečišćenje mora istjecanjem goriva angažirano su pripadnici Javne vatrogasne postrojbe Mljet koji su oko nasukane koćarice postavili plutajuće brane, dok je za detaljni pregled brodskoga trupa angažiran ronilac kako bi se moglo utvrdili najsigurniji način pripreme broda za odsukavanje, pražnjenje spremnika sa gorivom i tegalj.

Djelatnici Lučke kapetanije Dubrovnik obavljenim očevidnim radnjama na poziciji nasukanja utvrdili su da brod posjeduje urednu dokumentaciju kao i brodska posada od koje su uzete izjave u službeni Zapisnik, kao i od svjedoka koji su nasukavanje gledali sa obale. Prema prikupljenim podatcima utvrđeno je da je do nasukavanja splitske koćarice došlo uslijed nesmotrenosti zapovjednika broda koji je pri plovidbi uz otok Mljet brzinom od 9 čvorova napustio zapovjedno mjesto kako bi riješio problem sa brodskom hladnjačom, no zadržao se duže od predviđenoga što je bilo dovoljno da se dogodi pomorska nesreća.

Alkotestiranjem nije utvrđena alkohololiziranost zapovjednika kao niti njegove posade.

Protiv zapovjednika, ujedno i vlasnika broda pokrenut je prekršajni postupak te mu je izdano Rješenje o komercijalnom odsukavanju i tegljenju koćarice.