PRIOPĆENJE: Trajektne linije se ne ukidaju

Photo trajekt Bozava_12.jpg
Potaknuti pogrešnim napisima pojedinih medija u kojima se tvrdi kao Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture planira ukinuti pojedine trajektne i brodske linije, a na štetu kvalitete života otočkog stanovništva, želimo Vas izvijestiti kako navedene tvrdnje nisu osnovane.

Radi se o spekulacijama baziranim na pogrešno tumačenim činjenicama. Ministarstvo i Agencija za obalni linijski pomorski promet (AZOLP) su, naime, još u svibnju pokrenuli široku javnu raspravu u svim obalnim županijama o prijedlogu izmjena redova plovidbe za zimsko razdoblje i to na pojedinim linijama gdje se konstantno u zimskom razdoblju bilježi izrazito smanjena potreba plovidbe.

Javna rasprava se kroz radne okrugle stolove vodi s predstavnicima vlasti županija, gradova i općina, s predstavnicima gospodarskih komora te brodarima. U svibnju je održana u Primorsko-goranskoj županiji, u lipnju u Dubrovačko-neretvanskoj, ovaj tjedan u Zadarskoj i Šibensko-kninskoj županiji, a za splitsko plovno područje rasprava je najavljena u petak, 21. rujna, u Splitu.

Istodobno su građani, posebice stanovnici otoka, ne samo upoznati s nacrtom prijedloga, nego i pozvani da se u raspravu uključe primjedbama i prijedlozima putem svojih predstavnika, što se i događa. Tijekom proteklih mjeseci u Ministarstvo i Agenciju pristiglo je više od 50 prijedloga, od kojih je u međuvremenu velik dio usvojen i nacrt prijedloga u skladu s njima revidiran. Istodobno, velik dio prijedloga koje su dali predstavnici regionalnih i lokalnih vlasti također je ukomponiran u nacrt buduće Odluke o državnim linijama subvencioniranih iz državnog proračuna.

Cilj rasprave je osluhnuti stvarne potrebe lokalnog stanovništva, uz uvažavanje specifičnosti i jedinstvenosti koju posjeduje svaki naš otok i njegovi žitelji. Cilj revidiranja postojeće Odluke o državnim linijama u obalnom linijskom prometu je i  uspostava takvog linijskog prometa koji će odgovarati i zadovoljiti stvarne potrebe stanovnika u zimskom razdoblju budući sve analize prometa pokazuju izrazito smanjene potrebe.

Time bi se postigla i racionalizacija u pomorskom obalnom prometu, ali nikako na štetu kvalitete života stanovnika. Dakle, nije riječ o nikakvoj odluci o ukidanju linija. Rasprava se vodi o usklađivanju broja putovanja na pojedinim linijama gdje se bilježi smanjeni intenzitet putnika izvan sezone. Primjerice, trajektna linija Zadar-Preko koja inače ima vrlo gustu frekvenciju, smanjila bi eventualno jedno putovanje, ono u ponoć, čime bi posljednji trajekt za Preko ostao onaj u 23 sata, što je i prijedlog lokalnih vlasti. A otvorena je mogućnost i da to putovanje u ponoć ostane vikendom.

Napominjemo, svi argumenti, prijedlozi i mišljenja oko usklađivanja plovnih redova se uvažavaju te će se u skladu s njima i donijeti konačna Odluka o državnim linijama.