Gliser udario u obalu otoka Brača, nema ozlijeđenih

Photo smrka.jpg
Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spšavanja na moru (MRCC Rijeka) zaprimila je jučer, 6. listopada u 15.09 sati posredstvom Obalne radio postaje ORP Splitradio dojavu sa Brača o plovilu koje plovi bez nadzora i koje je nedugo potom udarilo u obalu  otoka Brača, o čemu je Središnjica obavijestila Lučku kapetaniju Split, odnosno nadležnu Lučku ispostavu Milna čiji djelatnici su isplovili prema dojavljenoj poziciji nesreće.

Djelatnici Središnjice saznali su u komunikaciji sa voditeljem motorne jahte naziva „Allegro“, koji je prvotno i dojavio o ovoj nesreći, da se na havariranom plovilu u trenutku nesreće nalazio jedan član posade koji je nakon udara gliserom u obalu bio pri svijesti i činio se neozlijeđen.

Prema prikupljenim podatcima djelatnici Ispostave Milna utvrdili su da se nesreća dogodila u uvali Smrka na jugozapadnoj strani Brača kada je privatni gliser tipa „Bayliner“, dužine 7,21 metara pogonjen sa dva motora (brodski i vanbrodski) ukupne snage 150 KS, luke upisa Sutivan, kojim je upravljao V.M. (rođen 1958. godine) hrvatski državljanin, ujedno i vlasnik plovila, iz za sada nepoznatog razloga u punoj brzini udarilo u obalu. Kako je voditelj „Allegra“ liječnik odmah nakon nesreće obavio je kratki pregled unesrećenog voditelja glisera na kojemu nisu bile vidljive tjelesne ozljede osim pretrpljenoga psihičkog stresa, o čemu je dojavio Središnjici odakle su pozvali djelatnike Hitne medicinske pomoći u intervenciju, a o događaju je obaviještena i postaja Pomorske policije Split.

Budući da pristup poziciji nesreće u uvali Smrka nije bio moguć sa kopnene strane, unesrećenog voditelja havariranoga glisera djelatnici LI Milna evakuirali su službenim plovilom do Milne u daljnje postupanje djelatnika HMP, dok je oštećeno plovilo osigurano od potapanja kako bi se naknadno pripremilo za tegalj i očevid o uzrocima ove pomorske nesreće.

Naknadno u razgovoru sa voditeljem havariranoga glisera djelatnici Lučke kapetanije Split utvrdili su da su oba pogonska stroja radila punom snagom kada je voditelj vrlo vjerojatno iz zdravstvenih razloga nakratko izgubio kontrolu nad plovilom i udario u obalu, pri čemu srećom nije pretrpio fizička oštećenja, dok je gliser oštećen u pramčanome dijelu.

Onečišćenje mora na poziciji nesreće nije uočeno.