Ribarski brod potonuo kod Cresa, posada spašena, očevid o uzrocima nesreće u tijeku

Photo SAR - kalafurija.jpg

Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) jučer je koordinirala spasilačku akciju prema posadi potonuloga ribarskog broda u creskom akvatoriju.

Djelatnici Lučke ispostave Rab jučer, 3. kolovoza poduzeli spasilačku akciju prema peteročlanoj posadi ribarskog broda naziva „Palanda“ slijedom poziva pogibelji koji je zaprimljen u MRCC Rijeka u 14.52 sati zbog opasnosti od potonuća uslijed jakoga prodora mora u potpalublje ribarice.

Posada broda uputila je poziv pogibelji nakon što nisu uspjeli iscrpiti more iz potpalublja zbog kvara na brodskim instalacijama te su, uslijed ubrzanoga naplavljivanja i opasnosti od potonuća, ribaricu napustili na pomoćnoj brodici na kojoj su dočekali djelatnike rapske Ispostave, koji su na poziciju nesreće pristigli ubrzo po zaprimanju dojave, prekrcali petero neozlijeđenih brodolomaca na službeno plovilo, svi hrvatski državljani te ih prevezli na sigurno.

Prema prikupljenim podatcima u okviru započetog očevida o uzrocima ove pomorske nesreće, djelatnici Lučke ispostave Rab utvrdili su da je voditelj ribarice, G.P., poziv pogibelji uputio nakon što je primijećen prodor mora u potpalublje te nakon što članovi posade nisu samostalno uspjeli održati brod na površini, zbog čega je brod dužine 20 metara, sa oko 200 litara pogonskoga goriva tipa „diesel“ u brodskim spremnicima potonuo nedaleko rta Sveti Duh, sa istočne strane otoka Cresa.

Današnjim obilaskom pozicije potonuća djelatnici Lučke ispostave Rab ustanovili su da je ribarski brod cijelom dužinom potonuo na dubinu od 88,1 metara uz manje onečišćenje mora u vidu ispusta pogonskoga goriva na površini mora u dužini nekoliko desetaka metara, koje se nošeno morskom strujom ubrzano disperzira. Očevidom će se pokušati utvrditi točan uzrok potonuća ribarice, odnosno da li je uz naplavljivanje u pitanju bio i dodatni tehnički kvar kao razlog odabira duže plovidbene linije i potonuća umjesto što kraće plovidbe te eventualnoga nasukanja ribarice na obližnju obalu, nakon što je ustanovljena vrlo izgledna opasnost od potonuća broda na veliku dubinu.