Dvoje njemačkih turista spašeno u Ljubačkom zaljevu

Photo nsl LK SNM 8_11.jpg
Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) jučer, 7. svibnja u 17.30 sati zaprimila je poziv upomoć od posade privatnog plovila u kvaru koje je ostalo plutati na predjelu Ljubačkoga zaljeva, o čemu je Središnjica obavijestila nadležnu Lučku kapetaniju Zadar.

U komunikaciji sa voditeljem te ujedno i vlasnikom plovila, J.S., njemački državljanin, djelatnici Središnjice ustanovili su da se vlasnik i još jedna osoba, također njemačkoga državljanstva, nalaze na brodici naziva „Hebchen“, dužine 5,2 metra, njemačke zastave pogonjena  vanbrodskim pogonskim strojem koji je u kvaru zbog čega su zahtijevali da ih se uzme u tegalj do mjesta Rtina.

Budući da su u trenutku zaprimanja poziva na moru vladali povoljni vremenski uvjeti iz Središnjice je njemačkoj posadi predloženo iskoristiti mogućnost komercijalnoga teglja, za što su prema dojavljenoj poziciji upućena plovila dvije trvtki specijaliziranih za pružanje pomoći plovilima i osobama na moru, no vlasnik brodice u kvaru odbio je ponuđeno riješenje zbog navodno previsoke cijene teglja te je poručio da će samostalno, na vesla, doploviti do obale unatoč činjenici da im je napajanje mobitela bilo pri kraju te da nisu posjedovali potrebnu brodsku signalizacijsku opremu, o čemu je, zbog predostrožnosti Središnjica obavijestila nadležnu zadarsku Kapetaniju i Pomorsku policiju Zadar.

Kako do večernjih sati Nijemci nisu značajnije doplovili do obale zadarska Kapetanija ipak je uputila SAR plovilo prema dojavljenoj poziciji gdje je u 21.40 sati njemačka brodica sa dva neozlijeđena člana posade i pronađena kako pluta na sredini Ljubačkoga zaljeva, uzeta je u tegalj i u 23.00 sata vezana na sigurno u mjestu Soldatica na otoku Viru, čime je ova akcija uspješno okončana.

Očevidne radnje povodom ove pomorske nezgode provode djelatnici zadarske Kapetanije koji su unatoč očitom nemaru njemačkoga voditelja brodice pokrenuli preventivnu akciju spašavanja čime su spriječili izvjesno stradavanje posade i plovila koje je u kvaru i bez potrebne i adekvatne signalne i sigurnosne opreme plutalo na predjelu gdje su prijetili novi udari bure i nevrijeme na moru, a time i vrlo izvjesna pomorska nesreća.