Britanska jahta izgorjela i potonula kod rta Kamenjak, nema ozlijeđenih
Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) jučer, 12. listopada u 14.50 sati posredstvom Obalne radio postaje ORP Rijekaradio zaprimila je pozivi u pomoć i obavijest o evakuaciji od posade plovila zahvaćenog požarom nedaleko rta Kamenjak, o čemu je obaviještena nadležna Lučka kapetanija Pula, Pomorska policija i vatrogasci, te je pokrenuta koordinirana akcija spašavanja.
Središnjica je putem ORP Rijekaradio emitirala i obavijest o nesreći svim sudionicima u pomorskom prometu koji su plovili u tom području, na što se prvi odazvao jedan hrvatski državljanin koji je tada plovio na oko 200 metara od brodolomaca te ih je prekrcao sa njihovoga tendera na vlastito plovilo, da bi ubrzo potom brodolomce preuzeli službenici Pomorske policije koji su uskoro doplovili do pozicije nesreće.
Pripadnici pulske vatrogasne postrojbe sa specijaliziranim vatrogasnim plovilom odmah po zaprimljenoj dojavi isplovili su iz Marine Veruda prema poziciji, no u 18.25 sati sa policijskog plovila javljeno je da je opožarena motorna jahta potonula.
Prema izjavi dvoje britanskih brodolomaca, supružnici P.K. i K.K., požar na vlastitoj motornoj jahti naziva „Ragdoll“, britanske zastave, primjetili su oko 14.30 sati dok su plovili od otoka Paga u smjeru Pule kada su se nalazili na oko četiri nautičke milje od svjetionika Porer, odnosno na poziciji 350 metara južno od Rt. Kamenjak. Odmah po izbijanju požara u brodskoj strojarnici dvoje britanskih supružnika zaustavili su brodske motore te samostalno pokušali ugasiti požar, no kako su na lijevoj usisnoj rešetki strojarnice primijetili sukljanje dima i plamena uputili su poziv pogibelji te se, srećom neozlijeđeni, evakuirali sa jahte brodskim tenderom na sigurnu udaljenost.
Djelatnici pulske Kapetanije prema zasad dostupnim podatcima pretpostavljaju da je na britanskoj jahti iz za sada neutvrđenog razloga izbio požar u brodskoj strojarnici, a širenje požara dodatno su pojačali i nepovoljni vremenski uvjeti na moru, naime, u vrijeme nesreće puhao je jaki južni vjetar koji je vjerojatno pogodovao širenju vatre, tako da je cijelo plovilo ubrzo bilo zahvaćeno požarom te je i prije dolaska vatrogasnog plovila izgorjelo do morske linije, da bi u konačnici potonulo na dubinu od oko 40 metara, na poziciji pola nautičke milje jugoistočno od Rt. Kamenjak.
Na morskoj površini na mjestu potonuća opožarene britanske jahte uočeno je nekoliko plutajućih objekata volumena do 200 litara, kao i manji ostaci izgorjele plastike. Onečišćenje morske površine pogonskim gorivom nakon potonuća britanske jahte nije primijećeno jučer niti danas, kada će nadležna Lučka kapetanija Pula odlučiti o organiziranju izrona i tegljenja opožarene olupine britanske jahte.
Središnjica je putem ORP Rijekaradio emitirala i obavijest o nesreći svim sudionicima u pomorskom prometu koji su plovili u tom području, na što se prvi odazvao jedan hrvatski državljanin koji je tada plovio na oko 200 metara od brodolomaca te ih je prekrcao sa njihovoga tendera na vlastito plovilo, da bi ubrzo potom brodolomce preuzeli službenici Pomorske policije koji su uskoro doplovili do pozicije nesreće.
Pripadnici pulske vatrogasne postrojbe sa specijaliziranim vatrogasnim plovilom odmah po zaprimljenoj dojavi isplovili su iz Marine Veruda prema poziciji, no u 18.25 sati sa policijskog plovila javljeno je da je opožarena motorna jahta potonula.
Prema izjavi dvoje britanskih brodolomaca, supružnici P.K. i K.K., požar na vlastitoj motornoj jahti naziva „Ragdoll“, britanske zastave, primjetili su oko 14.30 sati dok su plovili od otoka Paga u smjeru Pule kada su se nalazili na oko četiri nautičke milje od svjetionika Porer, odnosno na poziciji 350 metara južno od Rt. Kamenjak. Odmah po izbijanju požara u brodskoj strojarnici dvoje britanskih supružnika zaustavili su brodske motore te samostalno pokušali ugasiti požar, no kako su na lijevoj usisnoj rešetki strojarnice primijetili sukljanje dima i plamena uputili su poziv pogibelji te se, srećom neozlijeđeni, evakuirali sa jahte brodskim tenderom na sigurnu udaljenost.
Djelatnici pulske Kapetanije prema zasad dostupnim podatcima pretpostavljaju da je na britanskoj jahti iz za sada neutvrđenog razloga izbio požar u brodskoj strojarnici, a širenje požara dodatno su pojačali i nepovoljni vremenski uvjeti na moru, naime, u vrijeme nesreće puhao je jaki južni vjetar koji je vjerojatno pogodovao širenju vatre, tako da je cijelo plovilo ubrzo bilo zahvaćeno požarom te je i prije dolaska vatrogasnog plovila izgorjelo do morske linije, da bi u konačnici potonulo na dubinu od oko 40 metara, na poziciji pola nautičke milje jugoistočno od Rt. Kamenjak.
Na morskoj površini na mjestu potonuća opožarene britanske jahte uočeno je nekoliko plutajućih objekata volumena do 200 litara, kao i manji ostaci izgorjele plastike. Onečišćenje morske površine pogonskim gorivom nakon potonuća britanske jahte nije primijećeno jučer niti danas, kada će nadležna Lučka kapetanija Pula odlučiti o organiziranju izrona i tegljenja opožarene olupine britanske jahte.