Završeno koncesioniranje linija u javnom obalnom linijskom prometu
U Agenciji za obalni linijski pomorski promet u Splitu, u četvrtak 20. lipnja 2013. godine potpisani su koncesijski ugovori za 23 trajektne linije, 13 brzobrodskih i šest klasičnih brodskih linija temeljem kojih će se one održavati do 31. prosinca 2016. godine, kako je određeno sukladno amandmanima na Direktivu EU 3577/92.
Time je okončan dosad najvažniji posao u sustavu javnoga obalnoga linijskoga prometa: na svim cjelogodišnjim linijama određenim Odlukom Vlade RH o određivanju državnih linija promet će se od 1. srpnja 2013. održavati temeljem koncesijskih ugovora.
Najviše linija će održavati nacionalni brodar Jadrolinija: 23 trajektne, osam brzobrodskih i tri klasične brodske. Kod trajektnih linija ugovorima su obuhvaćene četiri profitabilne linije za čije će održavanje Jadrolinija plaćati godišnju naknadu u visini dva posto ukupno ostvarenoga prihoda, te 19 neprofitablnih linija koje će Jadrolinija održavati uz državnu potporu.
Profitabilne linije su 332 Valbiska-Merag, 334 Brestova-Porozina, 335 Prizna-Žigljen i 631 Split-Supetar, a neprofitabilne 401 Zadar-Ist-Olib-Silba-Premuda-Mali Lošinj, 431 Zadar-Ošljak-Preko, 432 Biograd-Tkon, 433 Zadar-Sestrunj-Zverinac-Molat-Ist, 434 Brbinj-Zadar, 435 Zadar-Bršanj-Rava, 532 Šibenik-Kaprije-Žirje, 602 Vis-Split, 604 Lastovo-Vela Luka-Split, 604a Vela Luka-Lastovo, 606 Drvenik Veli-Drvenik Mali-Trogir-Split, 632 Drvenik-Sućuraj, 633 Ploče-Trpanj, 634 Orebić-Dominče, 635 Split-Stari Grad, 636 Split-Rogač, 638 Makarska-Sumartin, 831 Dubrovnik-Suđurađ i 832 Prapratno-Sobra.
Od brzobrodskih linija Jadrolinija će održavati linije 9309 Novalja-Rab-Rijeka, 9403 Ist-Molat-Zadar, 9404 Zverinac-Božava-Sestrunj-Rivanj-Zadar i 9404 a Zadar-Iž-Rava, 9603 Jelsa-Bol-Split i 9603a Split-Milna-Hvar, 9604 Lastovo-Vela Luka-Hvar-Split te 9608 Korčula-Prigradica-Hvar-Split. Taj će brodar održavati i klasične brodske linije 310 Unije-Srakane-Susak-Mali Lošinj, 505 Vodice-Prvić-Zlarin-Šibenik i 807 Šipan-Lopud-Koločep-Dubrovnik.
Tvrtka G & V Line d.o.o. iz Dubrovnika dobila je koncesiju za održavanje brzobrodskih linija 9406 Zadar-Sali-Zaglav-(Veli Iž) i 9807 Dubrovnik-Šipanska Luka-Sobra-Polače-Korčula-Lastovo, te brodskih linija 405 Rava-Iž-Zadar i 405a Sali-Zaglav-Zadar.
Tvrtka Miatrade d.o.o. iz Zadra dobila je koncesiju za brzobrodsku liniju 9401 Olib-Premuda-Silba-Zadar.
Brodar MB Kapetan Luka-Ivan Tomić t.p. održavat će liniju 9602 Vis-Hvar-Split.
Klasičnu brodsku liniju 614 Orebić-Korčula i dalje će održavati Mediteranska plovidba d.d. iz Korčula.
Linijska nacionalna plovidba d.d. iz Splita dobila je koncesiju za brzobrodske linije 9502 Žirje-Kaprije-Šibenik i 9601 Split-Rogač-Stomorska, ali ugovor za liniju 9502 neće biti potpisan do rješavanja žalbe koju je uložio T.U.O. Mankul iz Zadra.
Valja imati u vidu da je koncesioniranjem linija osigurana do 31. prosinca 2016. godine puna zaposlenost kapaciteta hrvatskih brodara koji obavljaju javni linijski promet te da će svi novi natječaji od 1. srpnja 2013. godine biti javno oglašavani na razini Europske Unije i da će se na njima ravnopravno moći natjecati svi brodari iz Europske Zajednice, priopćeno je iz Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Time je okončan dosad najvažniji posao u sustavu javnoga obalnoga linijskoga prometa: na svim cjelogodišnjim linijama određenim Odlukom Vlade RH o određivanju državnih linija promet će se od 1. srpnja 2013. održavati temeljem koncesijskih ugovora.
Najviše linija će održavati nacionalni brodar Jadrolinija: 23 trajektne, osam brzobrodskih i tri klasične brodske. Kod trajektnih linija ugovorima su obuhvaćene četiri profitabilne linije za čije će održavanje Jadrolinija plaćati godišnju naknadu u visini dva posto ukupno ostvarenoga prihoda, te 19 neprofitablnih linija koje će Jadrolinija održavati uz državnu potporu.
Profitabilne linije su 332 Valbiska-Merag, 334 Brestova-Porozina, 335 Prizna-Žigljen i 631 Split-Supetar, a neprofitabilne 401 Zadar-Ist-Olib-Silba-Premuda-Mali Lošinj, 431 Zadar-Ošljak-Preko, 432 Biograd-Tkon, 433 Zadar-Sestrunj-Zverinac-Molat-Ist, 434 Brbinj-Zadar, 435 Zadar-Bršanj-Rava, 532 Šibenik-Kaprije-Žirje, 602 Vis-Split, 604 Lastovo-Vela Luka-Split, 604a Vela Luka-Lastovo, 606 Drvenik Veli-Drvenik Mali-Trogir-Split, 632 Drvenik-Sućuraj, 633 Ploče-Trpanj, 634 Orebić-Dominče, 635 Split-Stari Grad, 636 Split-Rogač, 638 Makarska-Sumartin, 831 Dubrovnik-Suđurađ i 832 Prapratno-Sobra.
Od brzobrodskih linija Jadrolinija će održavati linije 9309 Novalja-Rab-Rijeka, 9403 Ist-Molat-Zadar, 9404 Zverinac-Božava-Sestrunj-Rivanj-Zadar i 9404 a Zadar-Iž-Rava, 9603 Jelsa-Bol-Split i 9603a Split-Milna-Hvar, 9604 Lastovo-Vela Luka-Hvar-Split te 9608 Korčula-Prigradica-Hvar-Split. Taj će brodar održavati i klasične brodske linije 310 Unije-Srakane-Susak-Mali Lošinj, 505 Vodice-Prvić-Zlarin-Šibenik i 807 Šipan-Lopud-Koločep-Dubrovnik.
Tvrtka G & V Line d.o.o. iz Dubrovnika dobila je koncesiju za održavanje brzobrodskih linija 9406 Zadar-Sali-Zaglav-(Veli Iž) i 9807 Dubrovnik-Šipanska Luka-Sobra-Polače-Korčula-Lastovo, te brodskih linija 405 Rava-Iž-Zadar i 405a Sali-Zaglav-Zadar.
Tvrtka Miatrade d.o.o. iz Zadra dobila je koncesiju za brzobrodsku liniju 9401 Olib-Premuda-Silba-Zadar.
Brodar MB Kapetan Luka-Ivan Tomić t.p. održavat će liniju 9602 Vis-Hvar-Split.
Klasičnu brodsku liniju 614 Orebić-Korčula i dalje će održavati Mediteranska plovidba d.d. iz Korčula.
Linijska nacionalna plovidba d.d. iz Splita dobila je koncesiju za brzobrodske linije 9502 Žirje-Kaprije-Šibenik i 9601 Split-Rogač-Stomorska, ali ugovor za liniju 9502 neće biti potpisan do rješavanja žalbe koju je uložio T.U.O. Mankul iz Zadra.
Valja imati u vidu da je koncesioniranjem linija osigurana do 31. prosinca 2016. godine puna zaposlenost kapaciteta hrvatskih brodara koji obavljaju javni linijski promet te da će svi novi natječaji od 1. srpnja 2013. godine biti javno oglašavani na razini Europske Unije i da će se na njima ravnopravno moći natjecati svi brodari iz Europske Zajednice, priopćeno je iz Agencije za obalni linijski pomorski promet.