Ribarski brod potonuo nedaleko Suska, nema ozlijeđenih
Ribarski brod potonuo je nedaleko Suska rano jučer, ubrzo nakon što je posada uočila prodor mora u potpalublje.
Lučka ispostava Mali Lošinj izvijestila je jučer, 3. rujna Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) o zaprimljenome pozivu pogibelji od tročlane posade sa evakuiranoga ribarskog broda radi potonuća, koje se dogodilo tijekom plovidbe nedaleko otoka Suska.
Djelatnici malološinjske Ispostave odmah po primitku poziva, u 08.00 sati, isplovili su u spasilačku akciju te su pronašli neozlijeđenu tročlanu posadu na pomoćnom brodskom plovilu nedaleko pozicije potonuća njihovoga ribarskog broda.
Očevidom o uzrocima ove pomorske nesreće djelatnici LI Mali Lošinj utvrdili su da je ribarski brod naziva "Andrea I" luke upisa Pula, dužine 22 metra, 211 kW snage pogonskoga stroja kojim je zapovijedao vlasnik broda T.Š. (rođen 1952. godine), hrvatski državljanin sa dva člana posade M.F. i L.D., također hrvatski državljani, iz za sada nepoznatog razloga potonuo na približnoj poziciji oko 6 nautičkih milja južno od otoka Suska, nakon što je večer prije, 2. rujna u 22.00 sati isplovio iz luke Krnica na remont u Sumartin, na otoku Braču.
Temeljem svjedočenja zapovjednika i jednoga člana posade potonuloga ribarskog broda slijed nesretnih događaja započeo je nakon što su oko 4.30 sati primjetili problem sa napajanjem električnom strujom na brodu te začuli neodređenu lupu iz brodske strojarnice u kojoj su ustanovili ubrzani prodor mora uslijed čega je došlo i do prestanka rada pogonskoga stroja. Član posade svjedočio je kako je pokušao uspostaviti radijsku vezu prema Obalnoj radio postaji ORP Rijekaradio no nije siguran da je poziv pogibelji bio i zaprimljen zbog prekida veze, nakon čega su probudili drugoga člana posade i ubrzano napustili tonući ribarski brod na pomoćnom plovilu. Kako su u evakuaciji ostali bez gotovo sve osobne opreme, mobilni uređaj imao je samo zapovjednik broda, no isti nije bio upotrebljiv zbog vlage te je proradio tek u 08.00 sati kada su uspjeli uspostaviti poziv prema LI Mali Lošinj i zatražiti pomoć.
Prema prikupljenim podatcima djelatnici Lučke ispostave Mali Lošinj utvrdili su da je brod na navedenoj poziciji havarije potonuo na dubinu od oko 55 metara dok su plovidbeni uvjeti bili povoljni i trenutno nije uočeno onečišćenja mora na poziciji, no budući da se u brodskim spremnicima nalazi oko 2500 litara pogonskoga goriva zapovjedniku, ujedno i vlasniku izdan je nalog za hitan komercijalni izron, osiguravanje od onečišćenja mora te pripremu za tegalj havariranoga plovila, što se ima izvršiti u najkraćem mogućem roku uz nadzor Lučke ispostave Mali Lošinj, čiji djelatnici će potom nastaviti sa očevidnim radnjama o uzroku havarije i potonuća ovoga ribarskog broda.
Lučka ispostava Mali Lošinj izvijestila je jučer, 3. rujna Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) o zaprimljenome pozivu pogibelji od tročlane posade sa evakuiranoga ribarskog broda radi potonuća, koje se dogodilo tijekom plovidbe nedaleko otoka Suska.
Djelatnici malološinjske Ispostave odmah po primitku poziva, u 08.00 sati, isplovili su u spasilačku akciju te su pronašli neozlijeđenu tročlanu posadu na pomoćnom brodskom plovilu nedaleko pozicije potonuća njihovoga ribarskog broda.
Očevidom o uzrocima ove pomorske nesreće djelatnici LI Mali Lošinj utvrdili su da je ribarski brod naziva "Andrea I" luke upisa Pula, dužine 22 metra, 211 kW snage pogonskoga stroja kojim je zapovijedao vlasnik broda T.Š. (rođen 1952. godine), hrvatski državljanin sa dva člana posade M.F. i L.D., također hrvatski državljani, iz za sada nepoznatog razloga potonuo na približnoj poziciji oko 6 nautičkih milja južno od otoka Suska, nakon što je večer prije, 2. rujna u 22.00 sati isplovio iz luke Krnica na remont u Sumartin, na otoku Braču.
Temeljem svjedočenja zapovjednika i jednoga člana posade potonuloga ribarskog broda slijed nesretnih događaja započeo je nakon što su oko 4.30 sati primjetili problem sa napajanjem električnom strujom na brodu te začuli neodređenu lupu iz brodske strojarnice u kojoj su ustanovili ubrzani prodor mora uslijed čega je došlo i do prestanka rada pogonskoga stroja. Član posade svjedočio je kako je pokušao uspostaviti radijsku vezu prema Obalnoj radio postaji ORP Rijekaradio no nije siguran da je poziv pogibelji bio i zaprimljen zbog prekida veze, nakon čega su probudili drugoga člana posade i ubrzano napustili tonući ribarski brod na pomoćnom plovilu. Kako su u evakuaciji ostali bez gotovo sve osobne opreme, mobilni uređaj imao je samo zapovjednik broda, no isti nije bio upotrebljiv zbog vlage te je proradio tek u 08.00 sati kada su uspjeli uspostaviti poziv prema LI Mali Lošinj i zatražiti pomoć.
Prema prikupljenim podatcima djelatnici Lučke ispostave Mali Lošinj utvrdili su da je brod na navedenoj poziciji havarije potonuo na dubinu od oko 55 metara dok su plovidbeni uvjeti bili povoljni i trenutno nije uočeno onečišćenja mora na poziciji, no budući da se u brodskim spremnicima nalazi oko 2500 litara pogonskoga goriva zapovjedniku, ujedno i vlasniku izdan je nalog za hitan komercijalni izron, osiguravanje od onečišćenja mora te pripremu za tegalj havariranoga plovila, što se ima izvršiti u najkraćem mogućem roku uz nadzor Lučke ispostave Mali Lošinj, čiji djelatnici će potom nastaviti sa očevidnim radnjama o uzroku havarije i potonuća ovoga ribarskog broda.