Zamjenik ministra Zdenko Antešić na Neformalnom vijeću ministara prometa u Milanu
Zamjenik ministra Zdenko Antešić sudjeluje u Milanu na dvodnevnom sastanku Neformalnog vijeća ministara prometa Europske unije u organizaciji talijanskog predsjedništva.
Prvog dana Neformalnog vijeća ministri prometa Europske unije razgovarali su o planiranju i upravljanju Transeuropskom prometnom mrežom (TEN-T), odnosno projektima na koridorima. Zamjenik Antešić naglasio je kako će se projekti u okviru dva koridora koja prolaze kroz Republiku Hrvatsku uglavnom usredotočiti na razvoj luke u Rijeci te na željeznički prometni pravac od mađarske granice do riječke luke. Također će se razvijati riječne luke Slavonski Brod i Osijek, kao dio riječnog koridora Rajna-Dunav.
„U pripremi projekata, Hrvatska će težiti ispunjenju politika uspostavljenih kroz TEN-T regulativu, a uspješnost povlačenja financijskih sredstava ovisit će svakako o dobrom upravljanju projektima na svim razinama i trajnom jačanju administrativnih kapaciteta koji će raditi na pripremi i realizaciji projekata“, istaknuo je zamjenik Antešić.
U svojem izlaganju, osvrnuo se i na ključne ideje Jadransko-jonske strategije u prometnom smislu te naglasio važnost ovog pravca koji je trenutno definiran kao Osnovna mreža. „Jadransko-jonska makro regija danas je slabije gospodarski razvijena i za njezin ekonomski, ali i društveni napredak svakako je važna dobra prometna infrastruktura. Siguran sam da će se u nekim budućim raspravama o mogućoj reviziji postojeće Transeuropske prometne mreže, naći i ova tema u kontekstu definiranja nekog potencijalnog budućeg koridora“, zaključio je Antešić.
Tijekom drugog dana Neformalnog vijeća raspravljalo se o financijskim instrumentima Transeuropskih prometnih koridora. Hrvatska na raspolaganju ima 456 milijuna eura u trogodišnjem razdoblju. Određen dio sredstava je uz financiranje samih projekata namijenjen i za unaprjeđenje rada upravitelja željezničke infrastrukture, o čemu će svakako ovisiti uspješnost željezničkih projekata.
Prvog dana Neformalnog vijeća ministri prometa Europske unije razgovarali su o planiranju i upravljanju Transeuropskom prometnom mrežom (TEN-T), odnosno projektima na koridorima. Zamjenik Antešić naglasio je kako će se projekti u okviru dva koridora koja prolaze kroz Republiku Hrvatsku uglavnom usredotočiti na razvoj luke u Rijeci te na željeznički prometni pravac od mađarske granice do riječke luke. Također će se razvijati riječne luke Slavonski Brod i Osijek, kao dio riječnog koridora Rajna-Dunav.
„U pripremi projekata, Hrvatska će težiti ispunjenju politika uspostavljenih kroz TEN-T regulativu, a uspješnost povlačenja financijskih sredstava ovisit će svakako o dobrom upravljanju projektima na svim razinama i trajnom jačanju administrativnih kapaciteta koji će raditi na pripremi i realizaciji projekata“, istaknuo je zamjenik Antešić.
U svojem izlaganju, osvrnuo se i na ključne ideje Jadransko-jonske strategije u prometnom smislu te naglasio važnost ovog pravca koji je trenutno definiran kao Osnovna mreža. „Jadransko-jonska makro regija danas je slabije gospodarski razvijena i za njezin ekonomski, ali i društveni napredak svakako je važna dobra prometna infrastruktura. Siguran sam da će se u nekim budućim raspravama o mogućoj reviziji postojeće Transeuropske prometne mreže, naći i ova tema u kontekstu definiranja nekog potencijalnog budućeg koridora“, zaključio je Antešić.
Tijekom drugog dana Neformalnog vijeća raspravljalo se o financijskim instrumentima Transeuropskih prometnih koridora. Hrvatska na raspolaganju ima 456 milijuna eura u trogodišnjem razdoblju. Određen dio sredstava je uz financiranje samih projekata namijenjen i za unaprjeđenje rada upravitelja željezničke infrastrukture, o čemu će svakako ovisiti uspješnost željezničkih projekata.