Sletjeli prvi putnici prvog redovnog leta novo uspostavljene linije Osijek - Zagreb - Osijek

Photo nslH minSHD ZL-ZG-OS 30-9_13.jpg
U zagrebačkoj zračnoj luci jutros su ministar Siniša Hajdaš Dončić, pomoćnik ministra Dan Simonić, predsjednik Uprave Zračne luke Zagreb Miroslav Drljača, direktor zračnog prijevoznika Trade Air Marko Cvijin te voditeljica odjela za turizam Grada Zagreba Martina Bienenfeld, dočekali prve putnike prvog leta novo uspostavljene redovne zračne linije Osijek - Zagreb – Osijek. Među njima bili su i gradonačelnik Osijeka Ivica Vrkić i direktor Zračne luke Osijek Domagoj Marinić.

„Dobro nam došli Osječani!“ - pozdravio je ministar Hajdaš Dončić prve putnike nakon što su u 7.30 sletjeli u Zagreb zrakoplovom Embraer 120 tvrtke Trade Air koja je na natječaju raspisanom u travnju 2013. godine dobila posao održavanja redovne zračne linije između dva grada. Redovna zračna linija je između Osijeka i Zagreba ponovo uspostavljena nakon 26 godina, i nakon par bezuspješnih pokušaja proteklih godina, da bi ovaj bio uspješan zahvaljujući sufinanciranju iz Državnog proračuna u iznosu od devet milijuna kuna godišnje, a prema konceptu obavljanja obvezatne javne usluge zračnog prijevoza (Public Service Obligation – PSO).

Zrakoplovi će letjeti na liniji Osijek - Zagreb - Osijek tri puta na tjedan, ljeti i pet puta,  i to će stvoriti uvjete za isplativiji rad osječke zračne luke, te omogućiti putnicima iz Osječko-baranjske županije bolju povezanost sa Zagrebom i ostalim odredištima u Europi. To je značajno za unaprjeđenje lokalnih gospodarskih prilika i kvalitetnije poslovne komunikacije s partnerima širom Europe. Očekujemo kako će  kontinuirana zračna linija između Osijeka i Zagreba pozitivno utjecati na gospodarski i socijalni razvoj Osijeka i šire regije.

Uspostava ove redovite zračne linije rezultat je kvalitetnog sinergijskog djelovanja državnih, regionalnih i lokalnih vlasti, zračnih luka i avioprijevoznika, a naglasio bih, od lokalne vlasti i lokalnog gospodarstva nadalje ovisi koliko će utjecati da se ovaj vid prometa popularizira te da se koriste benefiti redovne zračne linije i povezanosti sa Zagrebom i drugim europskim destinacijama.“ - podvukao je ministar Hajdaš Dončić.

Objavom leta na liniji Osijek – Zagreb, broj C3811, zrakoplovnog prijevoznika Trade Air, s polaskom iz Osijeka u 6.40 sati, s punim pravom se može reći kako je započelo novo razdoblje u povijesti osječke zračne luke. Nakon nešto manje od 45 minuta leta, zrakoplov Embraer 120 sletio je na zagrebačku zračnu luku.

- Kao jedan od suvlasnika Zračne luke Osijek, grad Osijek je zainteresiran za razvoj ovog oblika prometovanja. Za razliku od prijašnje gradske vlasti, itekako smo svjesni činjenice kako upravo zračni promet može biti ona dodana vrijednost koja će pridonijeti ukupnom  gospodarskom razvitku grada. U pozitivnoj sinergiji s državom, te uz dobru organiziranost poslovodstva Zračne luke, zainteresiranih avioprijevoznika i brojnih stranih investitora koji posljednjih dana pokazuju ozbiljne namjere za poslovanje s osječkom Zračnom lukom, uvjeren sam u dobru budućnost osječke zračne luke. Današnji početak i uspostavljanje redovite linije prema Zagrebu, dobar je korak na tom dugoročnom putu – izjavio je osječki gradonačelnik Ivan Vrkić.

Direktor Zračne luke Osijek, Domagoj Marinić, je pak naglasio velik značaj ovakve redovne linije koja Osječanima i Slavoncima omogućava najbržu i najsigurniju vezu ne samo s hrvatskom metropolom, nego i s brojnim europskim destinacijama.

Tome u prilog svjedoči činjenica kako su pored brzog dolaska u glavni hrvatski grad, samo sat vremena nakon dolaska u zagrebačku zračnu luku, zainteresirani putnici mogli krenuti ka Frankfurtu, Beču, Amsterdamu, Parizu, Copenhagenu, Berlinu ili Zurichu.

I predsjednik Uprave Zračne luke Zagreb Miroslav Drljača izrazio je zadovoljstvo povezivanjem istočne Slavonije s čvorištem Zagreba, te naglasio je kako je i ova nova redovna zračna linija doprinos povećanju ukupnog broja putnika ZLZ-a.

Marko Cvijin, direktor Trade Air-a, tvrtke specijalizirane za organizaciju putničkih letova ponosan je, kaže, što je njegov zračni prijevoznik dobio priliku održavati redovitu zračnu liniju, jer se do sada bavio isključivo povremenim zračnim prometom. Trade Air je za ovu liniju iznajmio zrakoplov Embraer 120, koji ima 30 mjesta, a na ovoj liniji obavljat će uslugu u suradnji s mađarskim prijevoznikom BASE kako bi uspjeli udovoljiti standardu usluge po pitanju kapaciteta zrakoplova. Trade Air raspolaže s flotom od tri Fokker 100.

„Inicijalno koristimo zrakoplov Embraer 120 koji ima 30 mjesta, ali naravno razmatramo i opciju uvođenja vlastitog zrakoplova. Ovo svakako predstavlja novi segment poslovanja i strateški zaokret naše tvrtke. Iznimno smo sretni što će ove linije predstaviti i novu razinu suradnje Trade Air-a s nacionalnim prijevoznikom, Croatia Airlines-om, obzirom da će se prodaja karata inicijalno odvijati putem njihovog distribucijskog sustava, čime postaju dostupne za prodaju u svim zemljama svijeta, a putnicima su omogućene konekcije kroz čvorišta Croatia Airlines-a.“ izjavio je direktor Trade Air-a g. Marko Cvijin.

Koncept obveznosti obavljanja javne usluge zračnog prijevoza (Public Service Obligation – PSO) reguliran je hrvatskim propisima sukladno propisima EU, sa svrhom unapređenja gospodarskog i socijalnog razvoja regije koju opslužuje zračna luka, te omogućavanja prometovanja na linijama između zračnih luka koja opslužuje prometno izoliranu regiju ili regiju u razvoju i linija sa slabim prometom, a od važnosti za regiju. Tako je obavljanje PSO zračnog prometa predviđeno je odredbama članka 30. Zakona o zračnom prometu i Pravilnika o operativnoj licenciji i zajedničkim pravilima za obavljanje zračnog prijevoza.

U Republici Hrvatskoj zračni prijevoznici nemaju poslovnog interesa za obavljanje redovitog zračnog prijevoza na domaćim linijama na komercijalnim osnovama, zbog nerentabilnosti linija. Odlukom Vlade Republike Hrvatske od 8. studenog 2012. osiguran je kontinuitet prometne povezanosti i neprekinutost obavljanja redovitog zračnog linijskog prijevoza koje je od značaja za gospodarski i socijalni razvoj regija unutar Republike Hrvatske.

U trogodišnjem razdoblju trajanja odluke nastojat će se zadržati isti broj linija u domaćem linijskom zračnom prijevozu, odnosno fizički promet od 6.857 letova godišnje.