Dunavska komisija o današnjim izazovima riječnog prometa
Predsjednica Dunavske komisije Biserka Benisheva, potpredsjednik Alexandru Codreanu, tajnik DB-a i hrvatski veleposlanik Gordan Grlić Radman, novoizabrani predsjednik Dunavske komisije kapetan Petar Margić, koji na novu dužnost stupa 1. srpnja te članovi Tajništva DB-a u četvrtak su primili ministra Sinišu Hajdaš Dončića i pomoćnika za pomorstvo Igora Butorca kako bi na radnom sastanku razgovarali o budućnosti ove najstarije međunarodne organizacije u Europi koja gotovo 150 godina skrbi o pravnoj regulativi, slobodnoj plovidbi i razvoju gospodarstva zemalja koje povezuje ova druga po veličini rijeka u Europi.
Modernizacija i ujedinjavanje pravila i propisa vezanih uz plovidbu, zaštita okoliša, te primjena tehničkih i ekonomskih aspekata na Dunavu u cilju poboljšanja plovidbe i riječnog gospodarstva, te brodarstva bile su ključne teme razgovora.
Sugovornici su bili jedinstveni u stavu kako slavna prošlost ove međunarodne organizacije s 11 zemalja članova, mora biti upravo ta snaga za izazove koji danas stoje po pitanjima daljnjeg razvoja plovnosti Dunavom, njegovim riječnim brodarstvom, ali i zaštite okoliša i riječnih obala te razvoja gospodarstva.
Dunavska komisija svoju daljnju ulogu vidi u intenziviranju međunarodnog posredništva prilikom donošenja i primjena zakonskih regulativa koje brusi kroz svoje stručne radne skupine te poboljšanju političkih odnosa zemalja uz Dunav.
Nastaviti sustavno prikupljanje i kritičko vrednovanje i promicanje svih onih vrijednosti i aktivnosti koje za cilj imaju podizanje kvalitete komercijalne i turističke plovidbe Dunavom.
Svoju veliku ulogu vidi i u koordinaciji nacionalnih aktivnosti država uz rijeku kao i poticajnu plovidbu Dunavom, koji sa svojih 2411 kilometara čini veliku europsku međunarodnu plovidbu, posebice u prijevozu tereta, na godišnjoj razini preveze se dunavom više od 100 milijuna tona.
Ministar Hajdaš Dončić je članovima Dunavske komisije upoznato s činjenicom kako se riječni promet u izradi nacionalne strategije prometa našla vrlo važno mjesto, te kako se s puno pažnjom, ali i ulaganjima kroz projekte s kojima se može aplicirati i prema fondovima EU radi na modernizaciji Luke u Vukovaru, kao što će se istodobno ulagati i u modernizaciju i jačanje luka na Savi, kao dunavskog pritoka čime se jača i prometni kapacitet rijeke matice.
Jednako tako, naglasio je ministar, ne smijemo zanemariti i ulaganje u turizam koji se na rijeci može lijepo razvijati, poticati razvoj turističkih ruta riječnim kruzerima, a to zajednički, gospodarskom i kulturnom suradnjom, kao i potičući ulaganja u brodarske riječne kompanije i suradnju s njima.
Modernizacija i ujedinjavanje pravila i propisa vezanih uz plovidbu, zaštita okoliša, te primjena tehničkih i ekonomskih aspekata na Dunavu u cilju poboljšanja plovidbe i riječnog gospodarstva, te brodarstva bile su ključne teme razgovora.
Sugovornici su bili jedinstveni u stavu kako slavna prošlost ove međunarodne organizacije s 11 zemalja članova, mora biti upravo ta snaga za izazove koji danas stoje po pitanjima daljnjeg razvoja plovnosti Dunavom, njegovim riječnim brodarstvom, ali i zaštite okoliša i riječnih obala te razvoja gospodarstva.
Dunavska komisija svoju daljnju ulogu vidi u intenziviranju međunarodnog posredništva prilikom donošenja i primjena zakonskih regulativa koje brusi kroz svoje stručne radne skupine te poboljšanju političkih odnosa zemalja uz Dunav.
Nastaviti sustavno prikupljanje i kritičko vrednovanje i promicanje svih onih vrijednosti i aktivnosti koje za cilj imaju podizanje kvalitete komercijalne i turističke plovidbe Dunavom.
Svoju veliku ulogu vidi i u koordinaciji nacionalnih aktivnosti država uz rijeku kao i poticajnu plovidbu Dunavom, koji sa svojih 2411 kilometara čini veliku europsku međunarodnu plovidbu, posebice u prijevozu tereta, na godišnjoj razini preveze se dunavom više od 100 milijuna tona.
Ministar Hajdaš Dončić je članovima Dunavske komisije upoznato s činjenicom kako se riječni promet u izradi nacionalne strategije prometa našla vrlo važno mjesto, te kako se s puno pažnjom, ali i ulaganjima kroz projekte s kojima se može aplicirati i prema fondovima EU radi na modernizaciji Luke u Vukovaru, kao što će se istodobno ulagati i u modernizaciju i jačanje luka na Savi, kao dunavskog pritoka čime se jača i prometni kapacitet rijeke matice.
Jednako tako, naglasio je ministar, ne smijemo zanemariti i ulaganje u turizam koji se na rijeci može lijepo razvijati, poticati razvoj turističkih ruta riječnim kruzerima, a to zajednički, gospodarskom i kulturnom suradnjom, kao i potičući ulaganja u brodarske riječne kompanije i suradnju s njima.