Hrvatska pošta

Svjetski dan pošte

10.10.2016.
Svjetski dan pošteNovi plakati i poruka generalnog direktora UPU-a

Povodom Svjetskog dana pošte, koji se obilježava 9. listopada, generalni direktor UPU-a uputio je poruku za više od pet milijuna poštanskih radnika diljem svijeta.
 
Svjetski dan pošte obilježava se 9. listopada svake godine, a proglašen je 1969. godine na Svjetskom poštanskom kongresu u Tokiju kako bi se obilježila obljetnica Svjetske poštanske unije (UPU) stvorene 1874. godine. Svrha Svjetskog dana pošte je osvješćivanje uloge pošte u svakodnevnim životima ljudi i tvrtki, kao i njezina doprinosa u svjetskom društvenom i gospodarskom razvoju. Kao rezultat, države članice UPU-a potaknute su na organizaciju i promociju vlastitih nacionalnih aktivnosti kako bi proslavile ovaj događaj – od uvođenja ili promoviranja novih poštanskih proizvoda ili usluga do organizacije otvorenih dana u poštanskim uredima, poštanskim centrima i poštanskim muzejima. U svim državama koje sudjeluju u UPU-ovu Međunarodnom natjecanju u pisanju pisama nacionalni pobjednici često se nagrađuju baš 9. listopada.

Na Svjetski dan pošte UPU pomaže podići svijest o važnosti pošte oblikovanjem plakata i njegovom distribucijom širom svijeta, a ovogodišnji je osmišljen i izrađen za razdoblje od 2016. do 2018. godine. Iako Svjetski dan pošte nije vođen određenom temom, UPU-ov najnoviji dizajn plakata utjelovljuje tri strateška stupa ove organizacije: 1) inovaciju, 2) integraciju i 3) obuhvatnost. Više od 80 svjetskih poštanskih operatora naručilo je 70 tisuća plakata na 7 različitih jezika: engleskom, francuskom, španjolskom, portugalskom, arapskom, ruskom i kineskom. Osim trogodišnjeg plakata, generalni direktor Međunarodnog ureda UPU-a Bishar A. Hussein objavio je 9. listopada i poruku u povodu Svjetskog dana pošte.
 
Pružanje usluga u novom društvu: dostava koja nadilazi dostavu do kućnog praga

Kao i u svim uslužnim djelatnostima, korisnik je u cijelom svijetu uvijek u središtu poštanskih usluga.

Jedan od prvih primjera globalizacije, Svjetska poštanska unija (UPU) utemeljena je prije 142 godine kao sredstvo stvaranja mreže koja glatko funkcionira u prekograničnim komunikacijama i omogućuje poštama da obavljaju dostavu po cijelom svijetu. Dinamika industrije i korisnički zahtjevi danas su doveli do toga da pošte dostavljaju pošiljke ravno pred korisnikova vrata – na njegov prag.

Naši nam korisnici vjeruju i mi smo jedini partner od povjerenja koji i lokalno i globalno javnosti pruža važne usluge zahvaljujući dostavnoj mreži i obvezi pružanja univerzalne usluge. No potrebe naših korisnika mijenjaju se vrlo brzo. Moderne informacijske i komunikacijske tehnologije stvorile su novu vrstu korisnika kojima dostava na kućni prag nije dovoljna – oni žele uslugu kada je trebaju i ondje gdje ju trebaju. Postoji potražnja za još fleksibilnijim i personaliziranim uslugama.

Premda ove inovacije mogu djelovati opstruirajuće, nadamo se da će pošta – kao što se dogodilo i s prijašnjim unaprjeđenjima – preokrenuti te izazove u svoje prednosti te i dalje ostati važna svojim korisnicima. Da bi to postigla, pošta se mora kontinuirano preobražavati i otkrivati nove načine, koji sežu i dalje od samog dostavljanja pošiljke na korisnikov prag.
U Istanbulskoj svjetskoj poštanskoj strategiji (Istambul World Postal Strategy) UPU je ponudio prikladnu platformu koja će voditi poštansku djelatnost od 2017. do 2020. i nakon toga. Prema tom planu, Strategija je utvrđena kako bi se postigla tri vrlo važna cilja:

 
1. poboljšanje međusobne funkcionalnosti mrežne infrastrukture
2. osiguranje održivih i modernih proizvoda
3. poticanje funkcioniranja tržišta i sektora.

 
Dnevni red preobrazbi predvodi UPU-ova Vizija 2020 (Vision 2020), koja će se usredotočiti na inovaciju, integraciju i uključenost kako bi predvodila poslovanje u našoj djelatnosti u sljedećem četverogodišnjem razdoblju. Moramo raditi u smjeru stvaranja poštanskog svijeta u kojem se inovacija dijeli, promovira i isporučuje, u kojem su poštanske mreže integrirane na međunarodnom, područnom i nacionalnom planu i u kojem vlade, razvojni partneri i međunarodne organizacije vide poštu kao sredstvo uključivog razvoja.

Iznad svega, ova djelatnost treba prepoznati nove prilike koje joj donose dnevne korisničke potrebe i očekivanja korisnika u svim aspektima njihova života.

UPU radi na tome da to omogući tako što okuplja poštanske lidere i dionike te im otvara prilike da raspravljaju o novim načinima preobrazbe našeg poslovanja kako bismo odgovorili na korisničke potrebe u promjenjivom poštanskom svijetu.

Odlučni smo u tome da i dalje ostanemo povjerljiv, pouzdan i cjenovno pristupačan pružatelj komunikacijskih usluga institucijama, tvrtkama i građanima diljem svijeta.
Želim vam sretan Svjetski dan pošte!
 
Bishar A. Hussein,
generalni direktor Svjetske poštanske unije