Premijer Milanović i ministar Hajdaš Dončić na prvoj redovitoj vožnji novog vlaka za gradsko - prigradski promet

Photo nsl minSHD-VLAK-DS 6-10_15.jpg
Na prvoj redovitoj vožnji novog elektromotornog vlaka za gradsko - prigradski promet, koji je danas pušten u promet na relaciji Dugo Selo – Savski Marof vozili su se i predsjednik Vlade RH Zoran Milanović i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Radi se o prvom od ukupno deset novih gradsko - prigradskih vlakova koji će kroz naredne mjesece izlaziti iz proizvodnih pogona Končar – Električna vozila. U gradsko - prigradskom prometu samo Grada Zagreba tijekom 2014. godine bilo je pet milijuna putnika, a u prvih osam mjeseci ove godine tri milijuna. Radnim danom voze ukupno 94 gradsko-prigradska vlaka u zagrebačkom bazenu, te još 64 lokalna vlaka u funkciji gradsko - prigradskog prometa, a u prometnim špicama svakih 15 minuta. Novi će vlakovi omogućiti svojim putnicima ugodniju i bržu svakodnevnu vožnju, a računajući vremenski, gradsko-prigradski vlakovi konkurentniji.

„Ovo je moderan i dobro opremljen vlak, putnici mogu koristiti besplatan Internet, vagoni su klimatizirani, i HŽ Putnički prijevoz serijom i ovih novih vlakova za gradski i prigradski prijevoz dobivaju vlakove za 21. stoljeće.  Bitno je da se radi i o domaćem proizvodu, u proizvodnju angažirano je oko dvije tisuće ljudi i u njega je uključeno domaće znanje i vještine.

Daljnjim ulaganjem u infrastrukturu i gradnjom novih pruga, te istodobno obnovom i modernizacijom postojeće željezničke mreže omogućit ćemo građanima kvalitetno korištenje vlaka kao jednog od najboljih vidova javnog prijevoza“, naglasio je ministar Siniša Hajdaš Dončić.

Prvi vlak za zagrebački gradsko - prigradski prijevoz je četverodijelna elektromotorna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 160 km/h, ima 133 sjedeća mjesta, a ukupni kapacitet je 505 putnika. Opremljen je s osam dvokrilnih ulaznih vrata sa svake strane, ima dvije pokretne rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Putnički prostor čini jedinstvena i prostrana cjelina u kojoj su ugrađene djelomične pregrade koje vizualno ne zatvaraju prostor, a putnike štite od prodora hladnog zraka prilikom otvaranja vrata. Sjedala su izvedena kao jednosjedi i dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla su zatamnjena 60% radi zaštite od sunca. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na displejima i putem razglasa. Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva novih motornih vlakova omogućuju vrhunsku udobnost vožnje.

Prvi elektromotorni vlak koristit će se u gradsko-prigradskom prijevozu Grada Zagreba i svakodnevno prevoziti putnike na relaciji Dugo Selo - Zagreb Glavni kolodvor – Savski Marof (Harmica) i obrnuto. Na gradsko - prigradskim vlakovima primijenjen je novi vizualni identitet HŽ Putničkog prijevoza temeljen na prikazu voznih linija vlakova u plavoj boji.

Na prvoj redovitoj vožnji novog gradsko-prigradskog vlaka bili su i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković i predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila Ivan Bahun.

HŽ Putnički prijevoz je s tvrtkom Končar Električna vozila d.d. u siječnju 2014. potpisao ugovor o gradnji 44 nova vlaka. Tvrtka Končar Električna vozila d.d. proizvodi 32 elektromotorna vlaka - 16 za gradsko - prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz, te 12 dizel - električnih motornih vlakova. Ukupna vrijednost nabave iznosi 1,63 milijarde kuna. Vlakovi se u promet puštaju od svibnja 2015., te će nastaviti tijekom 2016. i 2017. godine. Tijekom 2015. bit će isporučeno šest niskopodnih gradsko - prigradskih vlakova.

Novi vlakovi odlikuju se visokim stupnjem pouzdanosti zbog primjene novih tehnologija, sklopova i uređaja tijekom intenzivnog korištenja u svim vremenskim uvjetima. Svi sklopovi, uređaji i nove tehnologije koji će biti primijenjeni sukladni su zakonskim propisima RH, HRN-a, EN-a, IEC-a i UIC-a te EU-ovim direktivama o javnom putničkom prijevozu.

Nabava novih motornih vlakova rezultirat će povećanjem kvalitete prijevozne usluge, pouzdanosti i raspoloživosti vozila uz mnogo niže operativne troškove, bit će ostvareni stabilniji vozni red uz mogućnost povećanja frekvencije vlakova i broja putnika, a novi vlakovi doprinijet će i smanjenju onečišćenja okoliša.