HKZP: Sudjelovanje u razvoju sustava za upravljanje zračnim prometom u Europi
Hrvatska kontrola zračne plovidbe (HKZP) priopćila je o ulasku u upravljački konzorcij za primjenu SESAR-a (SDM - SESAR Deployment Manager), u kojem će imati priliku aktivno sudjelovati u razvoju upravljanja zračnim prometom (ATM) u Europi u sljedećem dugoročnom razdoblju, a pritom imati dostupna sredstva iz EU fondova. Time će zasigurno HKZP učvrstiti svoj položaj u europskom okruženju, kao i ostvariti pozitivne financijske efekte.
Naime, Europska komisija potpisala je 5. prosinca 2014. godine Sporazum o partnerstvu s konzorcijem udruženja za primjenu SESAR-a (SESAR Alliance), koji za cilj ima poboljšati učinkovitost europskog ATM sustava kako bi mogao omogućiti više letova na sigurniji i jeftiniji način, uz istovremeno smanjenje utjecaja na okoliš i na taj način ispuniti ciljeve Jedinstvenog europskog neba.
Zračni prijevoznici, operatori zračnih luka i pružatelji usluga u zračnoj plovidbi u idućih pet godina dobit će oko 3 milijarde eura iz europskih fondova kako bi razvili i implementirali zajedničke projekte i modernizirali europski sustav za upravljanje zračnim prometom (ATM – air traffic management).
Udruženje za primjenu SESAR-a čine tri dijela industrije koja ustvari predstavljaju:
- četiri grupacije europskih zračnih prijevoznika (A4) - Air France-KLM, easyJet, IAG (British Airways, Iberia i Vueling) i Lufthansa
- operatore 25 zračnih luka (SDAG)
- 11 pružatelja usluga u zračnoj plovidbi (A6 DM udruženje, u kojem je i HKZP kroz COOPANS udruženje)
Članice COOPANS udruženja (Cooperation between Air Navigation Service Providers) su pružatelji usluga u zračnoj plovidbi iz Irske (IAA), Švedske (LFV), Danske (Naviair), Austrije (Austro Control) i Hrvatske (HKZP) koji jedini u Europi imaju harmonizirane ATM sustave.
U planu je da COOPANS aplicira i za sredstva koja se dodjeljuju iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF - Connecting Europe Facility) temeljem objavljenog poziva agencije INEA, priopćeno je iz Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
Naime, Europska komisija potpisala je 5. prosinca 2014. godine Sporazum o partnerstvu s konzorcijem udruženja za primjenu SESAR-a (SESAR Alliance), koji za cilj ima poboljšati učinkovitost europskog ATM sustava kako bi mogao omogućiti više letova na sigurniji i jeftiniji način, uz istovremeno smanjenje utjecaja na okoliš i na taj način ispuniti ciljeve Jedinstvenog europskog neba.
Zračni prijevoznici, operatori zračnih luka i pružatelji usluga u zračnoj plovidbi u idućih pet godina dobit će oko 3 milijarde eura iz europskih fondova kako bi razvili i implementirali zajedničke projekte i modernizirali europski sustav za upravljanje zračnim prometom (ATM – air traffic management).
Udruženje za primjenu SESAR-a čine tri dijela industrije koja ustvari predstavljaju:
- četiri grupacije europskih zračnih prijevoznika (A4) - Air France-KLM, easyJet, IAG (British Airways, Iberia i Vueling) i Lufthansa
- operatore 25 zračnih luka (SDAG)
- 11 pružatelja usluga u zračnoj plovidbi (A6 DM udruženje, u kojem je i HKZP kroz COOPANS udruženje)
Članice COOPANS udruženja (Cooperation between Air Navigation Service Providers) su pružatelji usluga u zračnoj plovidbi iz Irske (IAA), Švedske (LFV), Danske (Naviair), Austrije (Austro Control) i Hrvatske (HKZP) koji jedini u Europi imaju harmonizirane ATM sustave.
U planu je da COOPANS aplicira i za sredstva koja se dodjeljuju iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF - Connecting Europe Facility) temeljem objavljenog poziva agencije INEA, priopćeno je iz Hrvatske kontrole zračne plovidbe.