Akcijski plan za razvoj riječnog brodarstva u Republici Hrvatskoj
U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture u srijedu je predstavljen Akcijski plan za razvoj riječnog brodarstva u Republici Hrvatskoj, projekt kojim će se identificirati potrebe riječnog brodarstva Hrvatske i uskladiti se s EU Direktivom 2006/87/EC.
„Ovaj dugo očekivani projekt kojim će se identificirati problemi i potrebe u unutarnjoj plovidbi Hrvatske, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture priprema već nekoliko godina.“, istaknuo je prilikom predstavljanja projekta Janko Brnardić, načelnik Sektora unutarnje plovidbe u Ministarstvu i dodao kako je u tijeku izrada srednjoročnog plana, odnosno Startegije za unutarnju plovidbu. „,Iako je potencijal unutarnje plovidbe velik, ona sad čini tek 1 posto ukupnog prometa. Međutim, projekti kojima pripremamo dokumentaciju osnova su nam za bilo kakve daljnje aktivnosti i oni čine 50 posto projekta iz fondova EU koje provodi Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.“, zaključio je Brnardić.
Projekt se provodi u okviru IPA 2010 programa FFRAC (Flexible Facility for Reinforcement of Administrative Capacity) i tijekom deset mjeseci provedbe izradit će se: analiza brodarskih tvrtki u Republici Hrvatskoj, odnosno analiza administrativnih, upravljačkih i tehnoloških kapaciteta, analiza stanja postojeće flote, analiza trendova i razvoja luka, stanja i potreba u obrazovnom sustavu. Pripremit će se smjernice vezano uz modernizaciju flote, sigurnost plovidbe i zaštitu okoliša te smjernice za brodarske tvrtke kako bi se bolje pozicionirale i bile konkurentnije na europskom tržištu, i u konačnoj fazi i u razgovorima s brodarima, izradit će se Akcijski plan za razvoj riječnog brodarstva.
Cilj je analizirati postojeće stanje te definirati programe i mjere potpora te smjernice kojima bi se stanje u unutarnjoj plovidbi Hrvatske poboljšalo, kao i unaprijedilo poslovanje brodarskih tvrtki od kojih većina nema mogućnosti za dodatna ulaganja i inovacije kojima bi se približili standardima EU.
Situacija u unutarnjoj plovidbi Nizozemske i Austrije, zemljama iz kojih dolaze tvrtke u konzorcijiu koje će provoditi projekt, znatno je bolja. Naime, predstavnici „Panteia“ dali su kratak pregled stanja u unutarnjoj plovidbi u Niozemskoj koja čak 50 posto teretnog prometa obavlja unutarnjim plovnim putovima i unatoč tome, nizozemska Vlada svake godine ulaže napore za povećanje i poboljšanje prometa. Druge tvrtke u konzorciju su „Viadonau“, agencija koja djeluje unutar austrijskog ministarstva prometa i upravlja infrastrukturom na 350 rkm Dunava, te hrvatska tvrtka „RGO komunikacije“ koja ima iskustva u Riječnim informacijskim sustavima.
Na predstavljanju projekta u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture svim dionicima rečeno je kako će hrvatski brodari tijekom provedbe projekta i izrade Akcijskog plana moći istaknuti sve probleme s kojima se susreće, a zatim će se u navedenim zemljama tražiti riješenja kroz primjere dobre prakse. Upravo je to jedan od najvažnijih ciljeva projekta, uključiti same dionike u izradu plana za razvoj, saznati koja su njihova očekivanja slijedećih godina, a potom razviti realne potrebe i planove i prema tome pronaći najbolje mogućnosti financiranja.
Projekt Akcijski plan za razvoj riječnog brodarstva u Republici Hrvatskoj, čija vrijednost iznosi 440 tisuća eura, u provedbu je krenuo 20. siječnja i trajat će do studenog 2014. godine.
„Ovaj dugo očekivani projekt kojim će se identificirati problemi i potrebe u unutarnjoj plovidbi Hrvatske, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture priprema već nekoliko godina.“, istaknuo je prilikom predstavljanja projekta Janko Brnardić, načelnik Sektora unutarnje plovidbe u Ministarstvu i dodao kako je u tijeku izrada srednjoročnog plana, odnosno Startegije za unutarnju plovidbu. „,Iako je potencijal unutarnje plovidbe velik, ona sad čini tek 1 posto ukupnog prometa. Međutim, projekti kojima pripremamo dokumentaciju osnova su nam za bilo kakve daljnje aktivnosti i oni čine 50 posto projekta iz fondova EU koje provodi Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.“, zaključio je Brnardić.
Projekt se provodi u okviru IPA 2010 programa FFRAC (Flexible Facility for Reinforcement of Administrative Capacity) i tijekom deset mjeseci provedbe izradit će se: analiza brodarskih tvrtki u Republici Hrvatskoj, odnosno analiza administrativnih, upravljačkih i tehnoloških kapaciteta, analiza stanja postojeće flote, analiza trendova i razvoja luka, stanja i potreba u obrazovnom sustavu. Pripremit će se smjernice vezano uz modernizaciju flote, sigurnost plovidbe i zaštitu okoliša te smjernice za brodarske tvrtke kako bi se bolje pozicionirale i bile konkurentnije na europskom tržištu, i u konačnoj fazi i u razgovorima s brodarima, izradit će se Akcijski plan za razvoj riječnog brodarstva.
Cilj je analizirati postojeće stanje te definirati programe i mjere potpora te smjernice kojima bi se stanje u unutarnjoj plovidbi Hrvatske poboljšalo, kao i unaprijedilo poslovanje brodarskih tvrtki od kojih većina nema mogućnosti za dodatna ulaganja i inovacije kojima bi se približili standardima EU.
Situacija u unutarnjoj plovidbi Nizozemske i Austrije, zemljama iz kojih dolaze tvrtke u konzorcijiu koje će provoditi projekt, znatno je bolja. Naime, predstavnici „Panteia“ dali su kratak pregled stanja u unutarnjoj plovidbi u Niozemskoj koja čak 50 posto teretnog prometa obavlja unutarnjim plovnim putovima i unatoč tome, nizozemska Vlada svake godine ulaže napore za povećanje i poboljšanje prometa. Druge tvrtke u konzorciju su „Viadonau“, agencija koja djeluje unutar austrijskog ministarstva prometa i upravlja infrastrukturom na 350 rkm Dunava, te hrvatska tvrtka „RGO komunikacije“ koja ima iskustva u Riječnim informacijskim sustavima.
Na predstavljanju projekta u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture svim dionicima rečeno je kako će hrvatski brodari tijekom provedbe projekta i izrade Akcijskog plana moći istaknuti sve probleme s kojima se susreće, a zatim će se u navedenim zemljama tražiti riješenja kroz primjere dobre prakse. Upravo je to jedan od najvažnijih ciljeva projekta, uključiti same dionike u izradu plana za razvoj, saznati koja su njihova očekivanja slijedećih godina, a potom razviti realne potrebe i planove i prema tome pronaći najbolje mogućnosti financiranja.
Projekt Akcijski plan za razvoj riječnog brodarstva u Republici Hrvatskoj, čija vrijednost iznosi 440 tisuća eura, u provedbu je krenuo 20. siječnja i trajat će do studenog 2014. godine.