Ministar Hajdaš Dončić primio predstavnike pet željezničkih sindikata
Ministar Siniša Hajdaš Dončić i predsjednici uprava HŽ Infrastrukture, HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Carga, Darko Peričić, Dražen Ratković i Ivan Lešković, danas su na razgovor primili predsjednike pet sindikata zaposlenih u navedenim tvrtkama, Zorana Maršića iz Sindikata željezničara Hrvatske, Nenada Mrgana iz Sindikata strojovođa Hrvatske, Antu Iličića iz Sindikata prometnika vlakova Hrvatske, Slavka Proletu iz Sindikata infrastrukture Hrvatskih željeznica, Marijana Jelenskog, dopredsjednika Sindikata Hrvatskih željeznica, te Krešimira Severa predsjednika sindikalne središnjice Nezavisni hrvatski sindikati.
Sindikalni predstavnici htjeli su da prvo čuju ministra, koji im je uvodno naglasio da željeznicu promatra kao tri zasebne tvrtke te je o svakoj pojedinačno govorio kako o njihovom trenutnom stanju, tako i o smjernicama u kojem se odvijaju planovi restrukturiranja u koje su tvrtke ušle u studenom protekle godine, kad je prestajao postojati HŽ Holding.
„HŽ Infrastruktura je u realizaciji plana restrukturiranja otišla najdalje i do sada smo uspjeli u nastojanjima da modernizaciju i obnovu željezničke infrastrukture na koridorima Vc i X, koji su europski Baltički i Mediteranski koridori sufinanciramo iz EU fondova. Od 2016. do 2019. Uloženo će biti dvije milijardi eura u željezničke pravce od Rijeke do mađarske granice, te od slovenske do granice sa Srbijom. Na tom pravcu već krajem godine počinju radovi na dionici Dugo Selo – Križevci vrijedni 210 milijuna eura. Kao što vam je poznato intenzivno će se narednih godina ulagati u željezničku infrastrukturu, ono što se proteklih desetljeća nije radilo. To će dići kvalitetu i brzinu prometa. Što se tiče HŽ Putničkog prijevoza rješavamo probleme s poslovnim bankama koje bi pratile investiranje u nove vlakove, jer također, nužno je obnoviti vozni park. Istodobno pripremamo PSO, subvencioniranje putničkog prijevoza na način da se u to uključi i lokalna i regionalna zajednica. To je važno jer i na taj način HŽ Putnički modernizacijom i povećanjem prometa pripremamo za liberalizaciju tržišta u koju će ta tvrtka ući 2017. godine. Nažalost, budući se tako nije ulagalo u HŽ Cargo, danas smo u situaciji da za tu tvrtku pripremamo dokapitalizaciju. Poznato vam je da je pozivni natječaj išao, za dokapitalizaciju konkurira ukupno četiri tvrtke, dakle interes postoji i brinemo da HŽ Cargo ima budućnost i da može opstati nakon dodatne liberalizacije tržišta od 1. srpnja ove godine, kada se dodatno otvoriti tržište prijevoza robe u željezničkom prijevozu budući se priznaju dozvole željezničkih prijevoznika izdane u EU. Do dokapitalizacije može proći tri do četiri mjeseca, ali ja vam moram reći, da nije upitno da će zaposlenici u tom razdoblju ostati bez plaće. Možda ona u HŽ Cargu kasni koji dan, s druge strane i HŽ Putnički i HŽ Infrastruktura redovno dobivaju plaće. Ne miješam se niti ću se miješati u programe sistematizacije radnih mjesta. To je vaš posao uprava i dijaloga vas s upravama. Apeliram da budemo razumni, da budemo realni. Lažnim novcem, nezarađenim novcem nećemo kupovati socijalni mir. Poduzeća željeznice tako su živjela desetljećima, a posljedice su njihovo današnje stanje zapuštenosti i infrastrukture i voznog parka i nekonkurentnosti. Željeznice imaju veliku priliku pokrenuti zamašnjak modernizacije i paralelno i zamašnjak građevinskog i gospodarskog rasta. U njih će to 2020. Godine biti uloženo tri milijardi eura. Apeliram da tu priliku ne propustimo i pokušamo nadoknaditi ono što je godinama zanemareno. Vaše je legitimno pravo štrajkati.“ - naglasio je ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Zoran Maršić je nakon toga u ime predstavnika željezničkih sindikata ministru predao zahtjeve sindikata, na što je ministar ponovio kako se o konkretnim zahtjevima koji se tiču socijalnog dijaloga isključivo s predstavnicima uprava on kao ministar ne može razgovarati.
Predsjednici sindikata su odbili nastaviti razgovor s predsjednicima uprava triju željezničkih poduzeća, inzistirali su na razgovoru isključivo s ministrom oko isključivo njihovih zahtjeva.
Nakon čega su se digli i napustili Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.
Sindikalni predstavnici htjeli su da prvo čuju ministra, koji im je uvodno naglasio da željeznicu promatra kao tri zasebne tvrtke te je o svakoj pojedinačno govorio kako o njihovom trenutnom stanju, tako i o smjernicama u kojem se odvijaju planovi restrukturiranja u koje su tvrtke ušle u studenom protekle godine, kad je prestajao postojati HŽ Holding.
„HŽ Infrastruktura je u realizaciji plana restrukturiranja otišla najdalje i do sada smo uspjeli u nastojanjima da modernizaciju i obnovu željezničke infrastrukture na koridorima Vc i X, koji su europski Baltički i Mediteranski koridori sufinanciramo iz EU fondova. Od 2016. do 2019. Uloženo će biti dvije milijardi eura u željezničke pravce od Rijeke do mađarske granice, te od slovenske do granice sa Srbijom. Na tom pravcu već krajem godine počinju radovi na dionici Dugo Selo – Križevci vrijedni 210 milijuna eura. Kao što vam je poznato intenzivno će se narednih godina ulagati u željezničku infrastrukturu, ono što se proteklih desetljeća nije radilo. To će dići kvalitetu i brzinu prometa. Što se tiče HŽ Putničkog prijevoza rješavamo probleme s poslovnim bankama koje bi pratile investiranje u nove vlakove, jer također, nužno je obnoviti vozni park. Istodobno pripremamo PSO, subvencioniranje putničkog prijevoza na način da se u to uključi i lokalna i regionalna zajednica. To je važno jer i na taj način HŽ Putnički modernizacijom i povećanjem prometa pripremamo za liberalizaciju tržišta u koju će ta tvrtka ući 2017. godine. Nažalost, budući se tako nije ulagalo u HŽ Cargo, danas smo u situaciji da za tu tvrtku pripremamo dokapitalizaciju. Poznato vam je da je pozivni natječaj išao, za dokapitalizaciju konkurira ukupno četiri tvrtke, dakle interes postoji i brinemo da HŽ Cargo ima budućnost i da može opstati nakon dodatne liberalizacije tržišta od 1. srpnja ove godine, kada se dodatno otvoriti tržište prijevoza robe u željezničkom prijevozu budući se priznaju dozvole željezničkih prijevoznika izdane u EU. Do dokapitalizacije može proći tri do četiri mjeseca, ali ja vam moram reći, da nije upitno da će zaposlenici u tom razdoblju ostati bez plaće. Možda ona u HŽ Cargu kasni koji dan, s druge strane i HŽ Putnički i HŽ Infrastruktura redovno dobivaju plaće. Ne miješam se niti ću se miješati u programe sistematizacije radnih mjesta. To je vaš posao uprava i dijaloga vas s upravama. Apeliram da budemo razumni, da budemo realni. Lažnim novcem, nezarađenim novcem nećemo kupovati socijalni mir. Poduzeća željeznice tako su živjela desetljećima, a posljedice su njihovo današnje stanje zapuštenosti i infrastrukture i voznog parka i nekonkurentnosti. Željeznice imaju veliku priliku pokrenuti zamašnjak modernizacije i paralelno i zamašnjak građevinskog i gospodarskog rasta. U njih će to 2020. Godine biti uloženo tri milijardi eura. Apeliram da tu priliku ne propustimo i pokušamo nadoknaditi ono što je godinama zanemareno. Vaše je legitimno pravo štrajkati.“ - naglasio je ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Zoran Maršić je nakon toga u ime predstavnika željezničkih sindikata ministru predao zahtjeve sindikata, na što je ministar ponovio kako se o konkretnim zahtjevima koji se tiču socijalnog dijaloga isključivo s predstavnicima uprava on kao ministar ne može razgovarati.
Predsjednici sindikata su odbili nastaviti razgovor s predsjednicima uprava triju željezničkih poduzeća, inzistirali su na razgovoru isključivo s ministrom oko isključivo njihovih zahtjeva.
Nakon čega su se digli i napustili Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.