Ministar Butković na prvoj redovnoj vožnji novim dizel - električnim vlakom za regionalni prijevoz

Photo nsl minOB-HZPP 15-2_16.jpeg

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković sa suradnicima rado se odazvao sudjelovanju na prvoj redovnoj vožnji novim dizel - električnim motornim vlakom na koji se ukrcao odmah po kupnji vozne karte na zagrebačkom Glavnom kolodvoru.

Uz ministra Butkovića i suradnike iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture vožnji su nazočili i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković, predsjednik Uprave Končar - Elektroindustrije Darinko Bago te ispred proizvođača predsjednik Uprave Končar - Električnih vozila Ivan Bahun.

Prvom redovnom vožnjom na relaciji 'Zagreb Glavni kolodvor - Zabok - Varaždin' u redoviti promet pušten je prvi dizel - električni motorni vlak za regionalni prijevoz koji je za HŽ Putnički prijevoz proizvela tvrtka Končar - Električna temeljm potpisanog Ugovora o proizvodnji 44 nova vlaka ukupne vrijednosti 1,63 milijarde kuna, a do danas je tvrtka Končar - Električna vozila naručitelju HŽ Putničkom prijevozu isporučila 10 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz i 6 elektromotornih vlakova za gradsko - prigradski prijevoz, s time da će do početka ožujka  2016. godine naručitelju biti isporučena još dva gradsko - prigradska vlaka.

Uzvanici su se na prvoj vožnji vozili do Velikog Trgovišća, rodnog mjesta prvog hrvatskog predsjednika dr. Franje Tuđmana i jedne od stanica na trasi pruge, te je odmah po izlasku na mjesnoj stanici ministar Butković čestitao svim sudionicima koji su aktivno radili na realizaciji projekta dizel - električnog motornog vlaka istaknuvši da je puštanje u promet novoga vlaka od iznimnog značaja kako za HŽ Putnički prijevoz tako i za za još bolju prometnu integriranost ovoga dijela Hrvatskog zagorja te putnike koji se njime voze.
Na mjesnoj postaji u Velikom Trgovišću ministar Butković pozdravio je i okupljene novinare te rado odgovorio na postavljena pitanja.

"Ovo mi je prvi izlaz nakon što sam postao ministar. Drago mi je što sam došao  Zagorje, što sam se provozao novim vlakom. Ovo mi je bila ugodna vožnja. Čestitam onima koji su to ugovorili i onima koji su to izgradili. Ovo je velika stvar za ljude koji ovdje žive jer ovo je najfrekventnija linija i mislim da će sad i oni biti zadovoljni.". - rekao je ministar Butković.

Po pitanju Projekta izgradnje nove pruge Zaprešić - Zabok ministar Butković je rekao da će nova Vlada nastaviti realizaciju tog projekta: "Sve razvojne projekte ćemo podržati i nastaviti, pa tako i taj. Nema zadržavanja projekata. Mi moramo raditi u kontinuitetu bez obzira koja stranka i koja Vlada vodi Hrvatsku. To je naša budućnost i donijet ćemo sve odluke koje su potrebne da se nastavi projekt.". - rekao je ministar Butković okupljenim novinarima.

Na pitanje kako unaprijediti poslovanje Hrvatskih željeznica, ministar je ukazao na negativne trendove po pitanju pada broja prevezenih putnika i količine tereta prevezenih željeznicom, ali da zato već uskoro s pravom očekuje poboljšanje poslovanja realizacijom velikih infrastrukturnih projekata upravo u dijelu izgradnje željezničke infrastrukture: „Veliki infrastrukturni projekti u sektoru željeznica važni su za budućnost Hrvatske i njihova je realizacija apsolutni prioritet.“. - rekao je ministar Butković, a u tom kontekstu napomenuo je i činjenicu da se samo na toj relaciji godišnje preveze oko dva milijuna putnika.

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković istaknuo je kako će se sadašnjim i budućim ulaganjima povećati konkurentnost željezničkog prometa u odnosu na cestovni, a ulaganjem u nove vlakove HŽ Putnički prijevoz također povećava raspoloživost prijevoznih sredstava i smanjuje operativne troškove poslovanja, dok će nvesticije u nova prijevozna sredstva utjecat i na rast nezadovoljavajuće prosječne brzina vlakova na hrvatskim prugama koja trenutno iznosi svega 45 km/h.

O važnosti nastavka projekta proizvodnje vlakova za Končar i hrvatsku gospodarstvo govorio je predsjednik Uprave Končar - Elektroindustrije Darinko Bago koji je govoreći o novome dizel - električnom motornom vlaku rekao kako je to željezničko vozilo iznimno ugodnog dizajna i kvalitetnih voznih svojstava kapaciteta 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta te maksimalne brzine od 120 km/h, a radi bolje pristupačnosti novi vlak je opremljen sa četiri para dvokrilnih ulaznih vrata, dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i spremištem za transport bicikala, dok je putnicima omogućen besplatan pristup internetu (WiFi).

Novi vlak proizveden je na platformi elektromotornog vlaka serije 6112 za regionalni prijevoz na kojemu su zvedene samo određene izmjene sustava napajanja čime je u najvećoj mjeri ostvarena ujednačenost dizel - električnih i elektromotornih vlakova, slijedom čega se ostvaruju znatne uštede u troškovima eksploatacije i održavanja cijele flote niskopodnih vlakova. Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva vlaka omogućuju vrhunsku udobnost vožnje.Putnički prostor zadovoljava i sve suvrene sigurnosne standarde, a u tu svrhu u potpunosti je pokriven videonadzorom. Inače tvrtka Končar - Električna vozila proizvodi 32 elektromotorna vlaka - 16 za gradsko - prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz te 12 dizel - električnih motornih vlakova.