Zamjenik ministra Zdenko Antešić na međunarodnoj Konferenciji u Azerbajdžanu
Zamjenik ministra Zdenko Antešić danas je održao radni sastanak sa zamjenikom ministra prometa Azerbajdžana Musom Panahovim, na kojem su razgovarali o prometu i infrastrukturnim projektima, a u sklopu dvodnevne Međunarodne konferencije o željezničkoj pruzi Baku - Tbilisi - Kars, te novim mogućnostima razvoja povijesnog „Puta svile“.
Tom prigodom zamjenik ministra Musa Panahov istaknuo je važnost suradnje i zadovoljstvo iskazanim dosadašnji interesom između dviju zemalja za ulaganje u poduzeća, prometnu infrastrukturu, pomorstvo i željeznice. Posebno je pokazao interes za suradnju i ulaganje u gradnji terminala za prihvat ukapljenog prirodnog plina u Hrvatskoj i mogućnost priključivanja hrvatskog plinskog sustava na plinovode iz Azerbajdžana, što bi bio novi dobavni pravac za europsko tržište plina. Istaknuo je kako postoji veliki interes tvrtki iz Azerbajdžana za nastavkom suradnje sa hrvatskom kompanijom Telegra koja se bavi projektiranjem, razvojem, proizvodnjom, ugradnjom i održavanjem inteligentnih prometnih sustava i telekomunikacijske infrastrukture, a koja je podsjetimo dobila nagradu za najboljeg srednjeg izvoznika u 2013. godini.
Također, zamjenik ministra je naglasio da već danas neke hrvatske tvrtke posluju s Azerbajdžanom, kao što su Đuro Đaković, te izrazio želju za nastavkom te suradnje.
Održana je i prezentacija projekata koje je predstavio zamjenik ministra Musa Panahov iz područja pomorskih luka i željezničke infrastrukture, te obnovljene brodske flote među kojom je i 13 brodova isporučenih od strane pulskog Uljanika koji plove Kaspijskim jezerom, pri čemu je iskazao veliko zadovoljstvo hrvatskim brodovima i očekivanje potpisivanja novih ugovora.
Na Međunarodnoj konferenciji ključne teme će biti mogućnosti buduće željezničke pruge u povezivanju Azije i Europe, brži teretni prijevoz roba, uloga transportnih koridora u boljem ekonomskom i trgovačkom povezivanju Azije sa Europom, multimodalni promet i mogućnosti međunarodne pomorske luke u Baku.
Ističemo kako je upravo u današnje vrijeme zabilježen najveći protok tereta između Kine i Europe pomorskim prijevozom, čije je trajanje od oko 25 - 30 dana, a nakon uspostave željezničke pruge Baku - Tbilisi - Kars, teretni prijevoz iz Kine u Europu trajat će 12 - 15 dana, što će smanjiti vrijeme tranzita tereta više od dva puta u odnosu na pomorski prijevoz.
Očekuje se da će teretni protok robe spomenutim načinom povezivanjem biti 3 milijuna tona robe nakon 5 godina rada, 6 do 8 milijuna tona u osmoj godini, te u narednim godinama više od 10 milijuna tona.
Republika Azerbajdžan ima drevnu povijest, bogatu kulturu i ogroman izvor prirodnih resursa. Vlada Republike Azerbajdžan provodi stalne mjere za gospodarske reforme kako bi se stvorila pogodna klima za poslovanje inozemnih kompanija, a samim tim i za privlačenje investicija u zemlju. Glavni izvozni proizvodi Azerbajdžana su nafta i plin, na koji se odnosi čak 90 posto cjelokupnog izvoza, a to je i glavni razlog stabilnosti gospodarstva zemlje.
Odnosi između Azerbajdžana i Hrvatske imaju nadasve povoljan početak, gdje se cijeni hrvatski know how princip, koji će ostvariti dugoročne poslove u području transporta.
Tom prigodom zamjenik ministra Musa Panahov istaknuo je važnost suradnje i zadovoljstvo iskazanim dosadašnji interesom između dviju zemalja za ulaganje u poduzeća, prometnu infrastrukturu, pomorstvo i željeznice. Posebno je pokazao interes za suradnju i ulaganje u gradnji terminala za prihvat ukapljenog prirodnog plina u Hrvatskoj i mogućnost priključivanja hrvatskog plinskog sustava na plinovode iz Azerbajdžana, što bi bio novi dobavni pravac za europsko tržište plina. Istaknuo je kako postoji veliki interes tvrtki iz Azerbajdžana za nastavkom suradnje sa hrvatskom kompanijom Telegra koja se bavi projektiranjem, razvojem, proizvodnjom, ugradnjom i održavanjem inteligentnih prometnih sustava i telekomunikacijske infrastrukture, a koja je podsjetimo dobila nagradu za najboljeg srednjeg izvoznika u 2013. godini.
Također, zamjenik ministra je naglasio da već danas neke hrvatske tvrtke posluju s Azerbajdžanom, kao što su Đuro Đaković, te izrazio želju za nastavkom te suradnje.
Održana je i prezentacija projekata koje je predstavio zamjenik ministra Musa Panahov iz područja pomorskih luka i željezničke infrastrukture, te obnovljene brodske flote među kojom je i 13 brodova isporučenih od strane pulskog Uljanika koji plove Kaspijskim jezerom, pri čemu je iskazao veliko zadovoljstvo hrvatskim brodovima i očekivanje potpisivanja novih ugovora.
Na Međunarodnoj konferenciji ključne teme će biti mogućnosti buduće željezničke pruge u povezivanju Azije i Europe, brži teretni prijevoz roba, uloga transportnih koridora u boljem ekonomskom i trgovačkom povezivanju Azije sa Europom, multimodalni promet i mogućnosti međunarodne pomorske luke u Baku.
Ističemo kako je upravo u današnje vrijeme zabilježen najveći protok tereta između Kine i Europe pomorskim prijevozom, čije je trajanje od oko 25 - 30 dana, a nakon uspostave željezničke pruge Baku - Tbilisi - Kars, teretni prijevoz iz Kine u Europu trajat će 12 - 15 dana, što će smanjiti vrijeme tranzita tereta više od dva puta u odnosu na pomorski prijevoz.
Očekuje se da će teretni protok robe spomenutim načinom povezivanjem biti 3 milijuna tona robe nakon 5 godina rada, 6 do 8 milijuna tona u osmoj godini, te u narednim godinama više od 10 milijuna tona.
Republika Azerbajdžan ima drevnu povijest, bogatu kulturu i ogroman izvor prirodnih resursa. Vlada Republike Azerbajdžan provodi stalne mjere za gospodarske reforme kako bi se stvorila pogodna klima za poslovanje inozemnih kompanija, a samim tim i za privlačenje investicija u zemlju. Glavni izvozni proizvodi Azerbajdžana su nafta i plin, na koji se odnosi čak 90 posto cjelokupnog izvoza, a to je i glavni razlog stabilnosti gospodarstva zemlje.
Odnosi između Azerbajdžana i Hrvatske imaju nadasve povoljan početak, gdje se cijeni hrvatski know how princip, koji će ostvariti dugoročne poslove u području transporta.