Predstavljen Program restrukturiranja Croatia Airlinesa
Na današnjoj javnoj prezentaciji prijedloga plana restrukturiranja zrakoplovne tvrtke Croatia Airlinesa, ministar Siniša Hajdaš Dončić naglasio je kako je riječ značajnom nacionalnom zračnom prijevozniku i sudioniku zračnog tržišta za čiji je opstanak i unapređenje poslovanja kroz Program restrukturiranja izabran razvojni model.
„Cijeli proces revitalizacije Croatia Airlinesa ovisi o prihvaćanju razvojnog scenarija i od strane socijalnih partnera i povlaštenih dioničara, bez čijeg prihvaćanja i direktnog sudjelovanja same kompanije scenarij dobre budućnosti CA ne može opstati. U suprotnom će se slučaju, moram naglasiti, dogoditi stečaj kao jedan od tri moguća scenarija koje sadrži ovaj Program, a koji je Vlada RH odbacila“, podvukao je ministar Hajdaš Dončić.
Govoreći o planu sanacije tvrtke, ministar je istaknuo strateško operativni i financijski dio rekavši kako će Vlada kroz proces dokapitalizacije kao važnog segmenta restrukturiranja financijski potpomoći tvrtku i to u dvije faze.
U prvoj je dokapitalizacija uz pretvaranje duga u temeljni kapital tvrtke u iznosu od 652 milijuna kuna, a u drugoj fazi po principu MEIP-a (Market Economy Investor Principle) država bi uložila 150 milijuna kuna. Jedan od neophodnih uvjeta je i učešće Croatia Airlinesa u godišnjim uštedama kroz procese restrukturiranja u iznosu od 284 milijuna kuna, odnosno 64 milijuna kuna godišnje.
Ministar Hajdaš Dončić naglasio je kako je kako već 2013. godine nacionalnu zrakoplovnu kompaniju u 55 postotnom državnom vlasništvu vidi s većim prihodima od rashoda kao i razvojni kapacitet tvrtke.
Prijedlog plana restrukturiranja predstavio je Krešimir Kučko, predsjednik Uprave kompanije, uz napomenu kako su razlozi za provođenje restrukturiranja nelikvidnost kompanije, veće kratkoročne obveze u odnosu na imovinu, te gubici koji su dosegnuli razinu kapitala CA. Planom restrukturiranja predviđeno je smanjenje broja zaposlenih za 10 posto što bi se realiziralo u naredne dvije godine, a ukidanja linija, i promjena linijskog modela neće biti.
Poslovanje tvrtke opterećeno je s 450 milijuna kuna manjka obrtnog kapitala, istaknuo je Kučko, uz pojašnjenje da su razlog tomu akumulirani gubici iz prethodnih godina, te nemogućnost odgode plaćanja inozemnim dobavljačima.
„Croatia Airlines bilježi uzlazne poslovne rezultate unatoč globalnoj krizi, lošem stanju u regiji kao i stalnom povećanju troškova poslovanja. Naša kompanija u usporedbi s drugima u regiji stoji najbolje i prvi smo puta od 2007. ostvarili dobit prije oporezivanja.
Suština Programa restrukturiranja je, osim dokapitalizacije od strane vlasnika o čemu je govorio ministar, primjena poslovnog modela mrežnog prijevoznika kroz strateško i tržišno repozicioniranje kroz tri temeljna profitna centra; mrežno letenje, sezonsko i čarter letenje, tehnika – održavanje zrakoplova za treća lica. Te operativno poslovanje kroz racionaliziranje i optimiziranje procesa što znači smanjenje troškova, povećanje produktivnosti i konkurentske sposobnosti“, naglasio je Kučko.
„Cijeli proces revitalizacije Croatia Airlinesa ovisi o prihvaćanju razvojnog scenarija i od strane socijalnih partnera i povlaštenih dioničara, bez čijeg prihvaćanja i direktnog sudjelovanja same kompanije scenarij dobre budućnosti CA ne može opstati. U suprotnom će se slučaju, moram naglasiti, dogoditi stečaj kao jedan od tri moguća scenarija koje sadrži ovaj Program, a koji je Vlada RH odbacila“, podvukao je ministar Hajdaš Dončić.
Govoreći o planu sanacije tvrtke, ministar je istaknuo strateško operativni i financijski dio rekavši kako će Vlada kroz proces dokapitalizacije kao važnog segmenta restrukturiranja financijski potpomoći tvrtku i to u dvije faze.
U prvoj je dokapitalizacija uz pretvaranje duga u temeljni kapital tvrtke u iznosu od 652 milijuna kuna, a u drugoj fazi po principu MEIP-a (Market Economy Investor Principle) država bi uložila 150 milijuna kuna. Jedan od neophodnih uvjeta je i učešće Croatia Airlinesa u godišnjim uštedama kroz procese restrukturiranja u iznosu od 284 milijuna kuna, odnosno 64 milijuna kuna godišnje.
Ministar Hajdaš Dončić naglasio je kako je kako već 2013. godine nacionalnu zrakoplovnu kompaniju u 55 postotnom državnom vlasništvu vidi s većim prihodima od rashoda kao i razvojni kapacitet tvrtke.
Prijedlog plana restrukturiranja predstavio je Krešimir Kučko, predsjednik Uprave kompanije, uz napomenu kako su razlozi za provođenje restrukturiranja nelikvidnost kompanije, veće kratkoročne obveze u odnosu na imovinu, te gubici koji su dosegnuli razinu kapitala CA. Planom restrukturiranja predviđeno je smanjenje broja zaposlenih za 10 posto što bi se realiziralo u naredne dvije godine, a ukidanja linija, i promjena linijskog modela neće biti.
Poslovanje tvrtke opterećeno je s 450 milijuna kuna manjka obrtnog kapitala, istaknuo je Kučko, uz pojašnjenje da su razlog tomu akumulirani gubici iz prethodnih godina, te nemogućnost odgode plaćanja inozemnim dobavljačima.
„Croatia Airlines bilježi uzlazne poslovne rezultate unatoč globalnoj krizi, lošem stanju u regiji kao i stalnom povećanju troškova poslovanja. Naša kompanija u usporedbi s drugima u regiji stoji najbolje i prvi smo puta od 2007. ostvarili dobit prije oporezivanja.
Suština Programa restrukturiranja je, osim dokapitalizacije od strane vlasnika o čemu je govorio ministar, primjena poslovnog modela mrežnog prijevoznika kroz strateško i tržišno repozicioniranje kroz tri temeljna profitna centra; mrežno letenje, sezonsko i čarter letenje, tehnika – održavanje zrakoplova za treća lica. Te operativno poslovanje kroz racionaliziranje i optimiziranje procesa što znači smanjenje troškova, povećanje produktivnosti i konkurentske sposobnosti“, naglasio je Kučko.