Predstavljen „Go rail – Go green“ projekt i osam projekta iz pomorskog sektora
U ministarstvu pomorstva, prometa i infarstrukture danas je održana konferencija na kojoj je predstavljen projekt „Go rail – Go green“ vrijedan 19 milijuna eura, a kojim će se subvencionirat troškovi prijevoza tereta kontejnerskim vlakom do 30 posto, s ciljem presumjeravanja prijevoza tereta s cestovnog na, okolišno prihvatljiviji i na dugi rok održiv, željeznički prijevoz.
„Ovaj mali, ali vrlo vrijedan projekt za Agit, dokaz je da se stvari pokreću, da idu na bolje. Ujedno, to znači i budućnost integriranog prijevoza te mali korak za povećanje tereta Luke Rijeka, njenu konkurentnost, ali i više posla za Agit, tvrtku kćer HŽ Cargo“, rekao je u pozdravnom govoru ministar Siniša Hajdaš Dončić.
U ime Agit d.o.o., nositelja projekta, sudionicima se obratio direktor Zlatko Martić koji je ovim putem istaknuo važnost ovog projekta za Agit d.o.o. „Ovom subvencijom, vijednom 1,048 milijuna eura korisnicima dajemo poticaj da koriste okolišno prihvatljiviji i ovim projektom jeftiniji prijevoz. Zajedničkom sinergijom stvaramo dobrobit za sve, za poslovanje Agita i Luke Rijeka, Željeznica Srbije te za krajnje korisnike prijevoza tereta. “Kontejnerski vlak kojim se prevozi teret od Luke Rijeka do Beograda, ide tri puta tjedno, a u u promet je krenuo početkom ove godine. Inicijativa za prebacivanje prijevoza tereta s cestovnog na željeznički prijevoz pokrenuta je radi prednosti koje daje željeznica naspram cestovnog prijevoza, a što je u skladu s ciljem Marco Polo II programa u okviru kojeg se provodi projekt „Go rail – Go green.“ Cilj Marco Polo II programa je povećanje udjela intermodalnog prijevoza, odnosno smanjenje opterećenja cestovnog prometa i njegova negativnog učinka na okoliš kroz usmjeravanje prometa s cesta na željeznicu, morsku i unutarnju plovidbu.
Također, istraživanja koja je, o potrošnji energije u cestovnom i željezničkom prometu, proveo Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu pokazala su kako je potrošnja energije u željezničkom prometu manja za 2,7 puta nego u cestovnom. Podaci o emisiji plinova također idu u prilog željezničkom prometu, budući je emisija samo ugljičnog dioksida manja za 27 tona.
Na prezentaciji projekta, koju je održao Loris Babić, project manager iz Agita, prikazano je kako je željeznički prjevoz ekološki najprihvatljivij prijevoz koji je potrebno razvijati te kako prednost željeznicama ide i kroz tendenciju smanjenja vremena prometovanja kao i zadržavanja na graničnim prijelazima, manjim oštećenjima cestovne infrastrukture, izbjegavanju uskih grla u velikim gradovima te rasterećenju cestovne infrastrukture u tijeku turističke sezone.
Trvtka Agit d.o.o, tvrtka kćer HŽ Cargo d.o.o nositelj je projekta s 80 posto, a provodi ga u partnerstvu s kontejnerskim terminalima AGCT d.d. iz Rijeke i Baltic Container Terminal (BCT) iz Poljske, a uspješnost projekta mjerit će se preciziranim neto tonskim kilometrima koje je potrebno preusmjeriti s ceste na željeznicu i to na relaciji luka Rijeka – Beograd.
Na današnjoj konferenciji, osim projekta „Go rail – Go green“ predstavljeni su i ostali projekti financirani iz europskih programa u pomorskom sektoru, a koje provodi Ministarstvo pomorstva, prometa i infarstrukture, Klaster intermodalnog prijevoza i Lučke uprave Ploče, Dubrovnik, Rijeka i Zadar.
Osam projekta koji se provode iz četiri različita europska programa, i čija vrijednost subvencija za hrvatske partnere iznosi 3 milijuna eura, predstavio je Dražen Žgaljić, ravnatelj Klastera intermodalnog prijevoza.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić naglasio je kako je budućnost europskog transportnog sustava upravo u razvoju logističkih vještina, a koje se, između ostalog Lučke uprave razvijaju kroz navedene projekte.
Konferenciji su, uz ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišu Hajdaš Dončića i direktora Agit d.o.o. Zlatka Martića, prisustvovali članovi Uprave HŽ Carga, predstavnici partnera u projektu AGCT d.d. iz Rijeke, ravnatelji Lučkih uprava, predstavnici Privredne komore Srbije u Zagrebu i Hrvatske gospodarske komore, te predsjednik Udruge pomorskih agenata.
PRILOG
„Ovaj mali, ali vrlo vrijedan projekt za Agit, dokaz je da se stvari pokreću, da idu na bolje. Ujedno, to znači i budućnost integriranog prijevoza te mali korak za povećanje tereta Luke Rijeka, njenu konkurentnost, ali i više posla za Agit, tvrtku kćer HŽ Cargo“, rekao je u pozdravnom govoru ministar Siniša Hajdaš Dončić.
U ime Agit d.o.o., nositelja projekta, sudionicima se obratio direktor Zlatko Martić koji je ovim putem istaknuo važnost ovog projekta za Agit d.o.o. „Ovom subvencijom, vijednom 1,048 milijuna eura korisnicima dajemo poticaj da koriste okolišno prihvatljiviji i ovim projektom jeftiniji prijevoz. Zajedničkom sinergijom stvaramo dobrobit za sve, za poslovanje Agita i Luke Rijeka, Željeznica Srbije te za krajnje korisnike prijevoza tereta. “Kontejnerski vlak kojim se prevozi teret od Luke Rijeka do Beograda, ide tri puta tjedno, a u u promet je krenuo početkom ove godine. Inicijativa za prebacivanje prijevoza tereta s cestovnog na željeznički prijevoz pokrenuta je radi prednosti koje daje željeznica naspram cestovnog prijevoza, a što je u skladu s ciljem Marco Polo II programa u okviru kojeg se provodi projekt „Go rail – Go green.“ Cilj Marco Polo II programa je povećanje udjela intermodalnog prijevoza, odnosno smanjenje opterećenja cestovnog prometa i njegova negativnog učinka na okoliš kroz usmjeravanje prometa s cesta na željeznicu, morsku i unutarnju plovidbu.
Također, istraživanja koja je, o potrošnji energije u cestovnom i željezničkom prometu, proveo Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu pokazala su kako je potrošnja energije u željezničkom prometu manja za 2,7 puta nego u cestovnom. Podaci o emisiji plinova također idu u prilog željezničkom prometu, budući je emisija samo ugljičnog dioksida manja za 27 tona.
Na prezentaciji projekta, koju je održao Loris Babić, project manager iz Agita, prikazano je kako je željeznički prjevoz ekološki najprihvatljivij prijevoz koji je potrebno razvijati te kako prednost željeznicama ide i kroz tendenciju smanjenja vremena prometovanja kao i zadržavanja na graničnim prijelazima, manjim oštećenjima cestovne infrastrukture, izbjegavanju uskih grla u velikim gradovima te rasterećenju cestovne infrastrukture u tijeku turističke sezone.
Trvtka Agit d.o.o, tvrtka kćer HŽ Cargo d.o.o nositelj je projekta s 80 posto, a provodi ga u partnerstvu s kontejnerskim terminalima AGCT d.d. iz Rijeke i Baltic Container Terminal (BCT) iz Poljske, a uspješnost projekta mjerit će se preciziranim neto tonskim kilometrima koje je potrebno preusmjeriti s ceste na željeznicu i to na relaciji luka Rijeka – Beograd.
Na današnjoj konferenciji, osim projekta „Go rail – Go green“ predstavljeni su i ostali projekti financirani iz europskih programa u pomorskom sektoru, a koje provodi Ministarstvo pomorstva, prometa i infarstrukture, Klaster intermodalnog prijevoza i Lučke uprave Ploče, Dubrovnik, Rijeka i Zadar.
Osam projekta koji se provode iz četiri različita europska programa, i čija vrijednost subvencija za hrvatske partnere iznosi 3 milijuna eura, predstavio je Dražen Žgaljić, ravnatelj Klastera intermodalnog prijevoza.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić naglasio je kako je budućnost europskog transportnog sustava upravo u razvoju logističkih vještina, a koje se, između ostalog Lučke uprave razvijaju kroz navedene projekte.
Konferenciji su, uz ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišu Hajdaš Dončića i direktora Agit d.o.o. Zlatka Martića, prisustvovali članovi Uprave HŽ Carga, predstavnici partnera u projektu AGCT d.d. iz Rijeke, ravnatelji Lučkih uprava, predstavnici Privredne komore Srbije u Zagrebu i Hrvatske gospodarske komore, te predsjednik Udruge pomorskih agenata.
PRILOG