Provedena obuka inspektora cestovnog prometa i policijskih službenika na temu „Prepoznavanje i dokazivanje manipulacija digitalnih i analognih tahografa“
Od 12.11.2012. do 16.11.2012. je u okviru Twinning projekta „Daljnje usklađivanje zakonodavstva s područja sigurnosti cestovnog prometa, jačanje i razvoj administrativnih kapaciteta ministarstava na području cestovnog prometa“ održan seminar za inspektore cestovnog prometa i policijske službenike po nazivom „Prepoznavanje i dokazivanje manipulacija digitalnih i analognih tahografa“.
Njemački stručnjaci Thomas Fischer (voditelj mobilne jedinice za kontrolu cestovnog prometa Savezne agencije za cestovni promet roba Savezne Republike Njemačke) i Immanuel Noske (koordinator policijskog nadzora cestovnog prometa u Sjevernoj Rajni i Vestfaliji i instruktor za obuku profesionalnih vozača i prijevoznika) upoznali su polaznike u početku seminara s teoretskom komponentom različitih vrsta manipulacija.
U okviru praktičkog modula obuke je polaznicima pomoću tvrtke Tahograf d.o.o. pružena mogućnost vježbanja kontrole teretnih vozila. U te svrhe su se koristila vozila s analognim i s digitalnim tahografom koja su se prije vježbe manipulirala na odgovarajući način. Polaznici su imali zadatak otkriti manipulaciju, a pritom se raspravljalo o pojedinim koracima u postupku kontrole i razmjenjivala su se iskustva sa stručnjacima iz Njemačke.
Seminar je u konačnici potvrdio da manipulacija tahografa predstavlja značajnu nezakonitu intervenciju u njegovu funkcionalnost koja može utjecati na sigurnosni sustav vozila i čija posljedica može biti teško ugrožavanje sigurnosti cestovnog prometa.
Nadalje, manipulacije ugrožavaju poštenu tržišnu utakmicu budući da prijevoznici ili vozači njima ostvaruju nezakonitu tržišnu prednost. Manipulacije osim toga negativno utječu na radne uvjete vozača koji zbog njih mogu ili moraju duže voziti nego što je to zakonom dozvoljeno, a ta činjenica može također rezultirati ugrožavanjem sigurnosti cestovnog prometa.
Budući da je povećanje sigurnosti cestovnog prometa cilj svih europskih zemalja i zbog zahtjeva Europske Unije vezanim za otkrivanje manipulacija, sva nadležna tijela za nadzor cestovnog prometa unutar EU povećavaju intenzitet nadzornih mjera.
Međutim, posebice na području tehničkih manipulacija se bilježi stalni razvoj novih mogućnosti. Nadležna tijela za nadzor cestovnog prometa stoga moraju provoditi kontinuirane specijalističke obuke svojih službenika kako bi mogli držati korak s razvojem novih načina manipulacija.
Provedena obuka je imala svrhu osposobiti polaznike seminara za efikasnu provedbu kontrole s ciljem otkrivanja manipulacije. Svim polaznicima je po završetku seminara predan opsežan nastavni materijal za seminare koje će oni kao multiplikatori održati kako bi stečeno znanje prenosili kolegama.
Svi sudionici seminara su ocijenili seminar vrlo uspješnim.
FOTOGALERIJA >>>
Njemački stručnjaci Thomas Fischer (voditelj mobilne jedinice za kontrolu cestovnog prometa Savezne agencije za cestovni promet roba Savezne Republike Njemačke) i Immanuel Noske (koordinator policijskog nadzora cestovnog prometa u Sjevernoj Rajni i Vestfaliji i instruktor za obuku profesionalnih vozača i prijevoznika) upoznali su polaznike u početku seminara s teoretskom komponentom različitih vrsta manipulacija.
U okviru praktičkog modula obuke je polaznicima pomoću tvrtke Tahograf d.o.o. pružena mogućnost vježbanja kontrole teretnih vozila. U te svrhe su se koristila vozila s analognim i s digitalnim tahografom koja su se prije vježbe manipulirala na odgovarajući način. Polaznici su imali zadatak otkriti manipulaciju, a pritom se raspravljalo o pojedinim koracima u postupku kontrole i razmjenjivala su se iskustva sa stručnjacima iz Njemačke.
Seminar je u konačnici potvrdio da manipulacija tahografa predstavlja značajnu nezakonitu intervenciju u njegovu funkcionalnost koja može utjecati na sigurnosni sustav vozila i čija posljedica može biti teško ugrožavanje sigurnosti cestovnog prometa.
Nadalje, manipulacije ugrožavaju poštenu tržišnu utakmicu budući da prijevoznici ili vozači njima ostvaruju nezakonitu tržišnu prednost. Manipulacije osim toga negativno utječu na radne uvjete vozača koji zbog njih mogu ili moraju duže voziti nego što je to zakonom dozvoljeno, a ta činjenica može također rezultirati ugrožavanjem sigurnosti cestovnog prometa.
Budući da je povećanje sigurnosti cestovnog prometa cilj svih europskih zemalja i zbog zahtjeva Europske Unije vezanim za otkrivanje manipulacija, sva nadležna tijela za nadzor cestovnog prometa unutar EU povećavaju intenzitet nadzornih mjera.
Međutim, posebice na području tehničkih manipulacija se bilježi stalni razvoj novih mogućnosti. Nadležna tijela za nadzor cestovnog prometa stoga moraju provoditi kontinuirane specijalističke obuke svojih službenika kako bi mogli držati korak s razvojem novih načina manipulacija.
Provedena obuka je imala svrhu osposobiti polaznike seminara za efikasnu provedbu kontrole s ciljem otkrivanja manipulacije. Svim polaznicima je po završetku seminara predan opsežan nastavni materijal za seminare koje će oni kao multiplikatori održati kako bi stečeno znanje prenosili kolegama.
Svi sudionici seminara su ocijenili seminar vrlo uspješnim.
FOTOGALERIJA >>>