Održana prezentacija o prednostima korištenja željeznice u javnome gradskom pijevozu
![](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/1 HZ prez. 9_12.jpg)
Na prezentaciji su bili nazočni predstavnici Gradskog ureda za strategijsko planiranje razvoja, Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, ZET-a, Zavoda za prostorno uređenje zgrada Zagreba, Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom, Fakulteta prometnih znanosti, udruge Moj bicikl te udruga tjelesnih invalida.
![](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/2 HZ prez. 9_12.jpg)
Tijekom prezentacije naglašene su komparativne prednosti prijevoza željeznicom, među kojima su najkraće vrijeme putovanja jer je komercijalna brzina željeznice 45 km/h (autobus 20 km/h, tramvaj 17 km/h), manje zagađenje okoline – emisija štetnih plinova u željezničkom prijevozu 30 puta je manja nego u cestovnom, sigurnost prijevoza, stalnost voznog reda i prihvatljive cijene prijevoznih karata uz razne povlastice, bitno rasterećenje gradskih i prigradskih prometnica i parkirališta, ušteda energije, manja buka, mogućnost prijevoza osoba sa smanjenom pokretljivošću i mogućnost prijevoza bicikala.
Ukupno u gradsko – prigradskom prijevozu Grada Zagreba ( s lokalnim vlakovima) dnevno vozi 348 vlakova s cca 152.308 mjesta, i to na relacijama Savski Marof – Zagreb – Dugo selo, Zagreb GK – (Mavračići) Jastrebarsko – Zagreb GK i Zagreb GK – (Odra) V.Gorica - Zagreb GK (236 vlakova), a u lokalnom putničkom prijevozu iz /za smjera Zaboka, Karlovca, Siska, Novske i Koprivnice predviđeno je za prijevoz i rasterećenje prigradskog i gradskog prijevoza još 112 vlakova s 42.352 raspoloživa mjesta.
![](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/3 HZ prez. 9_12.jpg)
Također na raspolaganju je i prototip elektromotornog vlaka za gradsko – prigradski prijevoz, ukupnog kapaciteta za 515 putnika.
U perspektivi se planiraju poboljšanja u voznom redu i organizaciji prijevoza, potom infrastrukturnim zahvatima, nabavi novih vozila, te realizacijom integriranog prijevoznog sustava.