Održana prezentacija o prednostima korištenja željeznice u javnome gradskom pijevozu
Danas je u sklopu Europskog tjedna mobilnosti, u novom elektromotornom vlaku za gradsko – prigradski prijevoz tijekom redovite vožnje na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Harmica – Zagreb Glavni kolodvor održana prezentacija o prednostima korištenja željeznice u javnom gradskom prijevozu. Prezentaciju je održao Stjepan Juretić iz HŽ Putničkog prijevoza.
Na prezentaciji su bili nazočni predstavnici Gradskog ureda za strategijsko planiranje razvoja, Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, ZET-a, Zavoda za prostorno uređenje zgrada Zagreba, Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom, Fakulteta prometnih znanosti, udruge Moj bicikl te udruga tjelesnih invalida.
Tijekom prezentacije naglašene su komparativne prednosti prijevoza željeznicom, među kojima su najkraće vrijeme putovanja jer je komercijalna brzina željeznice 45 km/h (autobus 20 km/h, tramvaj 17 km/h), manje zagađenje okoline – emisija štetnih plinova u željezničkom prijevozu 30 puta je manja nego u cestovnom, sigurnost prijevoza, stalnost voznog reda i prihvatljive cijene prijevoznih karata uz razne povlastice, bitno rasterećenje gradskih i prigradskih prometnica i parkirališta, ušteda energije, manja buka, mogućnost prijevoza osoba sa smanjenom pokretljivošću i mogućnost prijevoza bicikala.
Ukupno u gradsko – prigradskom prijevozu Grada Zagreba ( s lokalnim vlakovima) dnevno vozi 348 vlakova s cca 152.308 mjesta, i to na relacijama Savski Marof – Zagreb – Dugo selo, Zagreb GK – (Mavračići) Jastrebarsko – Zagreb GK i Zagreb GK – (Odra) V.Gorica - Zagreb GK (236 vlakova), a u lokalnom putničkom prijevozu iz /za smjera Zaboka, Karlovca, Siska, Novske i Koprivnice predviđeno je za prijevoz i rasterećenje prigradskog i gradskog prijevoza još 112 vlakova s 42.352 raspoloživa mjesta.
Na raspolaganju u gradsko – prigradskom prometu postoji 10 elektromotornih vlakova serije HŽ 6 111, prosječne starosti 32 godine, ali ih je 8 modernizirano (i 4 garniture za prijevoz bicikala).
Također na raspolaganju je i prototip elektromotornog vlaka za gradsko – prigradski prijevoz, ukupnog kapaciteta za 515 putnika.
U perspektivi se planiraju poboljšanja u voznom redu i organizaciji prijevoza, potom infrastrukturnim zahvatima, nabavi novih vozila, te realizacijom integriranog prijevoznog sustava.
Na prezentaciji su bili nazočni predstavnici Gradskog ureda za strategijsko planiranje razvoja, Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, ZET-a, Zavoda za prostorno uređenje zgrada Zagreba, Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom, Fakulteta prometnih znanosti, udruge Moj bicikl te udruga tjelesnih invalida.
Tijekom prezentacije naglašene su komparativne prednosti prijevoza željeznicom, među kojima su najkraće vrijeme putovanja jer je komercijalna brzina željeznice 45 km/h (autobus 20 km/h, tramvaj 17 km/h), manje zagađenje okoline – emisija štetnih plinova u željezničkom prijevozu 30 puta je manja nego u cestovnom, sigurnost prijevoza, stalnost voznog reda i prihvatljive cijene prijevoznih karata uz razne povlastice, bitno rasterećenje gradskih i prigradskih prometnica i parkirališta, ušteda energije, manja buka, mogućnost prijevoza osoba sa smanjenom pokretljivošću i mogućnost prijevoza bicikala.
Ukupno u gradsko – prigradskom prijevozu Grada Zagreba ( s lokalnim vlakovima) dnevno vozi 348 vlakova s cca 152.308 mjesta, i to na relacijama Savski Marof – Zagreb – Dugo selo, Zagreb GK – (Mavračići) Jastrebarsko – Zagreb GK i Zagreb GK – (Odra) V.Gorica - Zagreb GK (236 vlakova), a u lokalnom putničkom prijevozu iz /za smjera Zaboka, Karlovca, Siska, Novske i Koprivnice predviđeno je za prijevoz i rasterećenje prigradskog i gradskog prijevoza još 112 vlakova s 42.352 raspoloživa mjesta.
Na raspolaganju u gradsko – prigradskom prometu postoji 10 elektromotornih vlakova serije HŽ 6 111, prosječne starosti 32 godine, ali ih je 8 modernizirano (i 4 garniture za prijevoz bicikala).
Također na raspolaganju je i prototip elektromotornog vlaka za gradsko – prigradski prijevoz, ukupnog kapaciteta za 515 putnika.
U perspektivi se planiraju poboljšanja u voznom redu i organizaciji prijevoza, potom infrastrukturnim zahvatima, nabavi novih vozila, te realizacijom integriranog prijevoznog sustava.