Dubrovačko-neretvanska županija zagovara: od 1. srpnja 2013. promet roba trajektnom linijom Ploče-Trpanj
Od 1. srpnja iduće godine promet roba do krajnjeg juga Hrvatske prevozit će se po svemu sudeći na postojećoj trajektnoj liniji Ploče-Trpanj. Zaključak je to današnjeg radnog sastanka u Dubrovniku kojega je inicirao ministar Siniša Hajdaš Dončić s predstavnicima regionalne i lokalne vlasti na temu pronalaženja prijelaznog rješenja prometne povezanosti sjevernog i južnog dijela Dubrovačko-neretvanske županije.
To će područje, naglašeno je, biti zahvaćeno primjenom propisa schengenskog režima nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju od 1. srpnja 2013. godine, a rješavanje prometnog povezivanja prioritetno je i strateško pitanje Ministarstva.
Nakon tri moguća rješenja od kojih su se predstavnici Ministarstva sugerirali uspostavu trajektne linije Komarna-Brijesta, regionalna vlast odlučila se za postojeću liniju Ploče-Trpanj uz uvjet sanacije pelješke ceste i pojačavanje postojeće linije.
Uspostava linije Komarna- Brijesta stajalo bi oko 88 milijuna kuna, dok će 110 milijuna kuna biti potrebno za uređenje cesta za dogovoreno rješenje kazao je ministar, istaknuvši kako je linija Komarna Brijesta prema svim istraživanjima najisplativije i gospodarski najpoticajnije rješenje. Nažalost, kazao je, predstavnici regionalne vlasti inzistiraju na postojećoj trajektnoj liniji, te će se njihova odluka uvažiti.
Prometovanje robom pod uvjetima schengenskog režima za godinu dana bit će više nego otežano, istaknuo je zamjenik ravnatelja Carinske uprave Bosiljko Zlopaša. Tuzemni promet robama daleko izraženiji od prijevoza izvan granica Hrvatske, a u prosjeku preko graničnog prijelaza Neum svakodnevno prometuje 284 robnih pošiljki, od čega prema Dubrovniku odlazi 189, a iz Dubrovnika 95 pošiljki, dok samo 11 posto putuje u inozemstvo, istaknuo je.
Uz ministra na raspravi su bili pomoćnici za cestovni i pomorski promet Jasmin Krizmanić, i Nikola Mendrila, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Edo Kos, zamjenik ravnatelja Carinske uprave Bosiljko Zlopaša, župan Dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić, gradonačelnik Andro Vlahušić, i predstavnici gradova i općina županije.
To će područje, naglašeno je, biti zahvaćeno primjenom propisa schengenskog režima nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju od 1. srpnja 2013. godine, a rješavanje prometnog povezivanja prioritetno je i strateško pitanje Ministarstva.
Nakon tri moguća rješenja od kojih su se predstavnici Ministarstva sugerirali uspostavu trajektne linije Komarna-Brijesta, regionalna vlast odlučila se za postojeću liniju Ploče-Trpanj uz uvjet sanacije pelješke ceste i pojačavanje postojeće linije.
Uspostava linije Komarna- Brijesta stajalo bi oko 88 milijuna kuna, dok će 110 milijuna kuna biti potrebno za uređenje cesta za dogovoreno rješenje kazao je ministar, istaknuvši kako je linija Komarna Brijesta prema svim istraživanjima najisplativije i gospodarski najpoticajnije rješenje. Nažalost, kazao je, predstavnici regionalne vlasti inzistiraju na postojećoj trajektnoj liniji, te će se njihova odluka uvažiti.
Prometovanje robom pod uvjetima schengenskog režima za godinu dana bit će više nego otežano, istaknuo je zamjenik ravnatelja Carinske uprave Bosiljko Zlopaša. Tuzemni promet robama daleko izraženiji od prijevoza izvan granica Hrvatske, a u prosjeku preko graničnog prijelaza Neum svakodnevno prometuje 284 robnih pošiljki, od čega prema Dubrovniku odlazi 189, a iz Dubrovnika 95 pošiljki, dok samo 11 posto putuje u inozemstvo, istaknuo je.
Uz ministra na raspravi su bili pomoćnici za cestovni i pomorski promet Jasmin Krizmanić, i Nikola Mendrila, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Edo Kos, zamjenik ravnatelja Carinske uprave Bosiljko Zlopaša, župan Dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić, gradonačelnik Andro Vlahušić, i predstavnici gradova i općina županije.