Do 2020. na svakih 50 kilometara autocesta punionica električnih vozila
Javno savjetovanje tj. javna rasprava o tom prijedlogu započela je danas i trajat će sljedeća dva tjedna.
Voditeljica radne skupine za transpoziciju europske Direktive 94/2014 u hrvatsko zakonodavstvo (direktiva se bavi uspostavom infrastrukture za alternativna goriva) Romana Palčić kazala je kako je tržište alternativnih goriva zasad nerazvijeno čak i u Europskoj uniji, gdje zauzima skroman udio od otprilike jedan posto.
U Hrvatskoj, prema najnovijim podacima agencije Promocija Plus, vozila na električni pogon zauzimaju 0,2 posto prodaje novih osobnih automobila.
Prepreka razvoju tržišta alternativnih goriva u Hrvatskoj je po mišljenju Romane Palčić, visoka cijena vozila na alternativni pogon. Ona navodi da Europska unija, pa tako i Hrvatska, donosi novi zakon vezan uz izgradnju infrastrukture za alternativna goriva. Prijedlog nacrta zakona bavi se uz ostalo propisivanjem mjera poticanja razvoja tržišta alternativnih goriva, utvrđivanjem minimalnih zahtjeva za izgradnju infrastrukture za punjenje vozila na alternativna goriva, ali i tehničkom specifikacijom tih mjesta. Iako postoji više vrsta alternativnih goriva, prijedlog zakona, ali i sam zakon, fokusirati će se na tri: električnu energiju, vodik i prirodni plin. Do 2020. očekuje se rast broja postaja za punjenje vozila na električnu energiju. Na hrvatskim autocestama će, rekla je Palčić, takva postaja biti postavljena na svakih 50 kilometara, a ukupno bi ih trebalo biti 164. Kalkulira se i s tim da se broj vozila na alternativni pogon u Hrvatskoj bitno povećava tijekom turističke sezone. Rečeno je i kako vozila koja se pokreću na prirodni stlačeni plin također imaju budućnost, dok se infrastruktura namijenjena vozilima
Za razvoj minimalne opskrbne mreže za vozila na alternativna goriva bit će zadužena državna uprava, dok bi se regionalne uprave o postavljanju takve infrastrukture trebale voditi svojim interesom, odnosno isplativosti projekta.
Nacrt zakona, predviđa Palčić, Vlada bi trebala usvojiti do kraja lipnja. Potom bi se trebao izglasati i Nacionalni okvir politika vezan uz problematiku razvoja infrastrukture za vozila na alternativna goriva, a koji bi se, sukladno potrebama, revidirao svake tri godine.
Predstavnik Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Filip
(Hina)