Državna tajnica Nikolina Brnjac na tribini „Kakvu željeznicu želimo“
Danas je prostorijama Hrvatske udruge poslodavaca održana tribina „Kakvu željeznicu želimo“. Skup je organizirao „Savez za željeznicu“, nevladina udruga koja ove godine obilježava 10. obljetnicu rada.
Na skupu je ispred Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, pokrovitelja tribine, sudjelovala i državna tajnica za promet Nikolina Brnjac.
Tribina je okupila više od 150 predstavnika znanosti, struke i industrije, s jasnim ciljem poboljšanja komunikacije između javnoga i privatnog sektora, željezničkih tvrtki, novih operatera, industrije i znanosti.
Na tribini je poseban naglasak stavljen na ulogu krajnjeg korisnika željezničkog prijevoza, kao ključnog dionika, kao i na dosadašnje rezultate restrukturiranja željezničkog sektora, procesa koji u Republici Hrvatskoj traje od 1995. godine.
„Novom fazom restrukturiranja krenuli smo „na put“ koji je u funkciji ostvarenja zacrtanih strateških ciljeva. Nakon što se jednom usvoji cjelokupni strateški okvir, koji će svi poštivati - bez obzira na promjene vlada i ministara - restrukturiranje željezničkog sektora može rezultirati željeznicom kakvu očekuje korisnik. Usvojena je Strategija prometnog razvoja RH, radi se Pismo sektorske politike, revidira se Nacionalni program ulaganja u željezničku infrastrukturu, planira se izraditi sektorska strategija za željeznicu te novi nacionalni planovi ulaganja u željeznički sektor, a posebice u željezničku infrastrukturu.“, istaknula je između ostalog državna tajnica za promet Nikolina Brnjac.
Dodajmo kako su na tribini u Zagrebu sudjelovali i predstavnici Ministarstva infrastrukture Republike Slovenije, predstavivši primjer restrukturiranja Slovenskih željeznica, dok je o rezultatima restrukturiranja hrvatskih željeznica govorio Ante Bajo, ekonomski analitičar. U svojoj analizi on je istaknuo kako Vlada RH željeznicu mora prepoznati kao prioritet, smanjujući joj subvencije, a unaprjeđujući modele upravljanja imovinom, s posebnim naglaskom na izgradnju nove, odnosno modernizaciju postojeće željezničke infrastrukture.
Na konstruktivnoj i uzbudljivoj panel raspravi sudionici diskusije pokušali su dati odgovore na mnogobrojna pitanja, između ostalog i na ono o smjernicama za razvoj restrukturiranja željezničkog sektora.
„Niti jedna reforma do sad nije učinjena s detaljnom analizom posljedica, stoga su učinjene velike greške koje su se mogle spriječiti, Zakon mora dati temelj za reorganizaciju željeznice, ali samo strateški vođenom provedbom moramo moći spriječiti da se te greške ne ponove. Imamo hrabrost i volju za reorganizaciju i stoga krećemo u izradu novog Zakona o željeznici, koji bi trebao biti gotov do kraja ove godine“, istaknula je tom prigodom državna tajnica Brnjac.
Zaključujući tribinu, predsjednik „Saveza za željeznicu“ Zoran Maršić rezimirao je ciljeve organizacije ovakvih diskusija koje će Savez nastaviti i dalje: „Savez za željeznicu, čija je vizija Hrvatska u kojoj su javni prijevoz i željeznica okosnica održivog razvoja, na korist sviju korisnika, smatra da je krajnje vrijeme da se donesu, i u djelo počnu provoditi, važne odluke strateškog restrukturiranja željeznice. Danas smo s dionicima podijelili korisna iskustva i pozitivne primjere drugih željeznica, raspravili smo o mogućim smjerovima restrukturiranja i, najvažnije, dobili povratnu informaciju kakvu željeznicu priželjkuju naši korisnici. Sad je vrijeme da ove zaključke prenesemo u djelo“, rekao je.
Dodajmo kako će se Zaključci usvojeni na Tribini priložiti kao set preporuka i smjernica za izradu nacionalne strategije „Hrvatska 2030.“
Na skupu je ispred Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, pokrovitelja tribine, sudjelovala i državna tajnica za promet Nikolina Brnjac.
Tribina je okupila više od 150 predstavnika znanosti, struke i industrije, s jasnim ciljem poboljšanja komunikacije između javnoga i privatnog sektora, željezničkih tvrtki, novih operatera, industrije i znanosti.
Na tribini je poseban naglasak stavljen na ulogu krajnjeg korisnika željezničkog prijevoza, kao ključnog dionika, kao i na dosadašnje rezultate restrukturiranja željezničkog sektora, procesa koji u Republici Hrvatskoj traje od 1995. godine.
„Novom fazom restrukturiranja krenuli smo „na put“ koji je u funkciji ostvarenja zacrtanih strateških ciljeva. Nakon što se jednom usvoji cjelokupni strateški okvir, koji će svi poštivati - bez obzira na promjene vlada i ministara - restrukturiranje željezničkog sektora može rezultirati željeznicom kakvu očekuje korisnik. Usvojena je Strategija prometnog razvoja RH, radi se Pismo sektorske politike, revidira se Nacionalni program ulaganja u željezničku infrastrukturu, planira se izraditi sektorska strategija za željeznicu te novi nacionalni planovi ulaganja u željeznički sektor, a posebice u željezničku infrastrukturu.“, istaknula je između ostalog državna tajnica za promet Nikolina Brnjac.
Dodajmo kako su na tribini u Zagrebu sudjelovali i predstavnici Ministarstva infrastrukture Republike Slovenije, predstavivši primjer restrukturiranja Slovenskih željeznica, dok je o rezultatima restrukturiranja hrvatskih željeznica govorio Ante Bajo, ekonomski analitičar. U svojoj analizi on je istaknuo kako Vlada RH željeznicu mora prepoznati kao prioritet, smanjujući joj subvencije, a unaprjeđujući modele upravljanja imovinom, s posebnim naglaskom na izgradnju nove, odnosno modernizaciju postojeće željezničke infrastrukture.
Na konstruktivnoj i uzbudljivoj panel raspravi sudionici diskusije pokušali su dati odgovore na mnogobrojna pitanja, između ostalog i na ono o smjernicama za razvoj restrukturiranja željezničkog sektora.
„Niti jedna reforma do sad nije učinjena s detaljnom analizom posljedica, stoga su učinjene velike greške koje su se mogle spriječiti, Zakon mora dati temelj za reorganizaciju željeznice, ali samo strateški vođenom provedbom moramo moći spriječiti da se te greške ne ponove. Imamo hrabrost i volju za reorganizaciju i stoga krećemo u izradu novog Zakona o željeznici, koji bi trebao biti gotov do kraja ove godine“, istaknula je tom prigodom državna tajnica Brnjac.
Zaključujući tribinu, predsjednik „Saveza za željeznicu“ Zoran Maršić rezimirao je ciljeve organizacije ovakvih diskusija koje će Savez nastaviti i dalje: „Savez za željeznicu, čija je vizija Hrvatska u kojoj su javni prijevoz i željeznica okosnica održivog razvoja, na korist sviju korisnika, smatra da je krajnje vrijeme da se donesu, i u djelo počnu provoditi, važne odluke strateškog restrukturiranja željeznice. Danas smo s dionicima podijelili korisna iskustva i pozitivne primjere drugih željeznica, raspravili smo o mogućim smjerovima restrukturiranja i, najvažnije, dobili povratnu informaciju kakvu željeznicu priželjkuju naši korisnici. Sad je vrijeme da ove zaključke prenesemo u djelo“, rekao je.
Dodajmo kako će se Zaključci usvojeni na Tribini priložiti kao set preporuka i smjernica za izradu nacionalne strategije „Hrvatska 2030.“