Državna tajnica Brnjac sudjelovala na 3. Međunarodnoj konferenciji o Jedinstvenom Europskom željezničkom prostora u Budimpešti
U tom pogledu ova konferencija poslužila je kao jedinstvena prilika da se porazgovara o ciljevima Europske željezničke politike koja kroz inicijativu uspostave Jedinstvenog Europskog željezničkog prostora (single European railway area-SERA) želi pridonijeti uspostavi održivog razvoja europskog gospodarstva, pri tom pružajući visoko kvalitetne, pouzdane, sigurne i učinkovite željezničke usluge.
Podsjetimo da je krajem ožujka 2011. godine, Europska komisija usvojila Bijelu knjigu o Jedinstvenom Europskom prometnom području (White Paper: Roadmap to a Single European Transport Area) koja predviđa 40 različitih mjera kojima se namjerava unaprijediti mobilnost prijevoza tereta i putnika, smanjiti opterećenost ključnih europskih prometnih čvorišta, te povisiti stopu zaposlenosti u prometnom i povezanim sektorima.
Samim time kroz ovu konferenciju prezentirane su prilike i prijetnje uspostave Jedinstvenog Europskog željezničkog prostora te dodatno i obaveze pojedenih država članica u pogledu implementacije same SERE.
Na panel raspravi pored domaćina, mađarskog državnog tajnika u Ministarstvu nacionalnog razvoja Republike Mađarske Laszlo Mosoczia te Državne tajnice Brnjac sudjelovali su još i Ny Tiana Tournier, ispred Agencija Europske unije za željeznice (ERA) te Tamás Alscher, voditelj Odjela za željeznicu u Ministarstvu nacionalnog razvoja Republike Mađarske. Moderator panela bio je Libor Lochman, izvršni direktor CER-a udruženja europskih željezničkih operatera i željezničkih infrastrukturnih društava.
Državna tajnica Brnjac istaknula je tijekom panel rasprave odlučnost Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da implementira direktive koje reguliraju tehničko područje iz 4. željezničkog paketa u zakonodavni sustav Republike Hrvatske u za to predviđenom roku. Također je istaknula za važno da regulative iz „političkog područja“ omogućuju da zemlje članice biraju način na koji će institucionalno biti uređena željeznica te da postoji mogućnost direktne dodjele PSO ugovora nacionalnom prijevozniku u željezničkom prijevozu putnika.
Poboljšanjem kvalitete i učinkovitosti prijevoza putnika željeznicom, te otklanjanjem preostalih zakonskih, administrativnih i tehničkih prepreka u konačnici bi trebalo rezultirati jačanjem konkurentnosti željezničkog prometa u odnosu na ostale vidove prometa.
Detaljan program sa svim prezentacijama koje su bile predmetom ove konferencije moguće je naći na službenim stranicama organizatora konferencije http://innorail2017.hu/en/
Poboljšanjem kvalitete i učinkovitosti prijevoza putnika željeznicom, te otklanjanjem preostalih zakonskih, administrativnih i tehničkih prepreka u konačnici bi trebalo rezultirati jačanjem konkurentnosti željezničkog prometa u odnosu na ostale vidove prometa.
Detaljan program sa svim prezentacijama koje su bile predmetom ove konferencije moguće je naći na službenim stranicama organizatora konferencije http://innorail2017.hu/en/