Obilježena 150. obljetnica dolaska prvog vlaka u Zagreb
Danas je obilježena 150. obljetnica dolaska prvog vlaka u Zagreb prugom Zidani Most - Zagreb – Sisak. Na spomenutom događanju bili su prisutni Veselin Biševac, pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, Dražen Ratković, član Uprave HŽ Holdinga, predstavnici HŽ Holdinga i članovi uprava drugih društava u sklopu HŽ-ova holdinga.
Izgradnja te jednokolosiječne pruge, duljine 127,5 kilometara, kao odvojne pruge austrijske magistrale Beč – Graz – Zidani most – Ljubljana – Trst, na hrvatskom je dijelu počela 1860. godine.
Najveća prijamna zgrada bila je podignuta u Zagreb Južnome kolodvoru (danas Zagreb Zapadni kolodvor), koji je punih 30 godina, sve do izgradnje današnjeg Zagreb Glavnog kolodvora bio središnji kolodvor u Zagrebu, a uzduž cijele pruge bilo je deset kolodvora. Pruga je za promet otvorena 1. listopada 1862.
Redoviti promet na pruzi na početku se održavao jednim putničkim vlakom koji je vozio u oba smjera te nekoliko teretnih vlakova. Vožnja od Zidanog Mosta do Siska ili obratno trajala je četiri i pol sata.
Prigodna događanja povodom obilježavanja 150. obljetnice počela su promocijom marke Hrvatske pošte iz serije „Lokomotive“ u Salonu na Zageb Glavnom kolodvoru.
Uime hvatskih željeznica prisutnima se obratio Dražen Ratković, član Uprave HŽ Holdinga, te naglasio kako je duga tradicija željezničkog prometa svima motiv za daljnje unapređivanje cjelokupnoga željezničkog sustava, te kako se ulaganjima u željezničku infrastrukturu, te obnovom voznog parka svim korisnicima želi pružiti kvalitetna i suvremena usluga.
Također istaknuo je kako je cilj slijedeću veliku obljetnicu zagrebačkog pometnog čvorišta dočekati sa suvremenim vlakovima i moderniziranom infrastrukturom na području cijele Republike Hrvatske.
Helena Bunjevac, ravnateljica Hrvatskog željezničkog muzeja osvrnula se na tradicionalnu povezanost sustava željeznice i pošte, te istaknula kako je uspostava željeznice kao novog prijevoznog sustava potaknula i promjene poštanskog sustava koji je otpremu pošte i poštanskih pošiljaka s tadašnjih cesta preusmjerio na otpremu željeznicom.
Uzvanici su potom razgledali makete Kluba željezničkih modelara Zagreb u poštanskom vagonu postavljenom na 6. peronu Zagreb Glavnog kolodvora. Nakon toga, prisutni su obišli i izložbu prigodnog filatelističkog materijala vezanog uz 150. obljetnicu, postavljenu u vestibulu Zagreb Glavnog kolodvora.
Prigodna događanja nastavila su se u Galeriji Kupola Gradske knjižnice Zagreb, otvorenjem izložbe „150 godina željeznice u Zagrebu“, koju je organizirao Hrvatski željeznički muzej.
FOTOGALERIJA
Izgradnja te jednokolosiječne pruge, duljine 127,5 kilometara, kao odvojne pruge austrijske magistrale Beč – Graz – Zidani most – Ljubljana – Trst, na hrvatskom je dijelu počela 1860. godine.
Najveća prijamna zgrada bila je podignuta u Zagreb Južnome kolodvoru (danas Zagreb Zapadni kolodvor), koji je punih 30 godina, sve do izgradnje današnjeg Zagreb Glavnog kolodvora bio središnji kolodvor u Zagrebu, a uzduž cijele pruge bilo je deset kolodvora. Pruga je za promet otvorena 1. listopada 1862.
Redoviti promet na pruzi na početku se održavao jednim putničkim vlakom koji je vozio u oba smjera te nekoliko teretnih vlakova. Vožnja od Zidanog Mosta do Siska ili obratno trajala je četiri i pol sata.
Prigodna događanja povodom obilježavanja 150. obljetnice počela su promocijom marke Hrvatske pošte iz serije „Lokomotive“ u Salonu na Zageb Glavnom kolodvoru.
Uime hvatskih željeznica prisutnima se obratio Dražen Ratković, član Uprave HŽ Holdinga, te naglasio kako je duga tradicija željezničkog prometa svima motiv za daljnje unapređivanje cjelokupnoga željezničkog sustava, te kako se ulaganjima u željezničku infrastrukturu, te obnovom voznog parka svim korisnicima želi pružiti kvalitetna i suvremena usluga.
Također istaknuo je kako je cilj slijedeću veliku obljetnicu zagrebačkog pometnog čvorišta dočekati sa suvremenim vlakovima i moderniziranom infrastrukturom na području cijele Republike Hrvatske.
Helena Bunjevac, ravnateljica Hrvatskog željezničkog muzeja osvrnula se na tradicionalnu povezanost sustava željeznice i pošte, te istaknula kako je uspostava željeznice kao novog prijevoznog sustava potaknula i promjene poštanskog sustava koji je otpremu pošte i poštanskih pošiljaka s tadašnjih cesta preusmjerio na otpremu željeznicom.
Uzvanici su potom razgledali makete Kluba željezničkih modelara Zagreb u poštanskom vagonu postavljenom na 6. peronu Zagreb Glavnog kolodvora. Nakon toga, prisutni su obišli i izložbu prigodnog filatelističkog materijala vezanog uz 150. obljetnicu, postavljenu u vestibulu Zagreb Glavnog kolodvora.
Prigodna događanja nastavila su se u Galeriji Kupola Gradske knjižnice Zagreb, otvorenjem izložbe „150 godina željeznice u Zagrebu“, koju je organizirao Hrvatski željeznički muzej.
FOTOGALERIJA