HŽ Putnički prijevoz u dogovoru sa sindikatima smanjio troškove zaposlenika za 20 milijuna kuna
HŽ Putnički prijevoz s predstavnicima sindikata u petak, 21. ožujka 2014. godine potpisao je prvi dodatak Kolektivnog ugovora kojim se plaće radnika HŽ Putničkog prijevoza smanjuju za 6, 8 i 10 posto u bruto iznosu, čime se troškovi zaposlenika smanjuju za 20 milijuna kuna.
Najveće smanjenje osjetit će radnici koji imaju najviše plaće, a radnicima koji obavljaju poslove zbog kojih dobivaju naknadu za pripravnost kod kuće, naknada će se prepoloviti s 15 na 7,5 posto.
„Potpisivanje ovog dodatka bilo je potrebno zbog teške gospodarske situacije u Republici Hrvatskoj koja se odražava i na poslovanje HŽ Putničkog prijevoza.“, istaknuo je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković, koji je s članovima Uprave Robertom Frdeljom i Sinišom Balentom potpisao Dodatak ugovoru i zahvalio se sindikalnim partnerima na suradnji.
U ime reprezentativnih sindikata Dodatak ugovoru, kojim će se smanjiti i izdaci za sindikalne dužnosnike, povjerenike i koordinatore, potpisali su Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, Zoran Maršić, predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske te Ivan Forgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara.
„Potpisivanje dodatka Kolektivnog ugovora označava međusobno razumijevanje Uprave i socijalnih partnera oko poteza koje je neophodno provesti kako bi društvo nastavilo provoditi Program restrukturiranja u cilju što uspješnijeg poslovanja u teškoj gospodarskoj situaciji.“, istaknuo je Ratković dodajući kako je s tim ciljem skraćen otkazni rok i smanjena maksimalna otpremnina za redovan otkaz ugovora o radu s maksimalnih 160 tisuća na 100 tisuća kuna. Radnik koji odbije ponudu izmijenjenog ugovora o radu imat će pravo na 50 posto navedene otpremnine, najviše do 50 tisuća kuna.
„Nastavit će se proces smanjenja broja radnika dobrovoljnim odlaskom iz društva te određivanjem tehnološkog viška radnika kao rezultat redefiniranja poslovnih procesa i investicijskih ulaganja. Važno je naglasiti da se u sklopu Programa restrukturiranja ne provodi samo racionalizacija, već HŽ Putnički prijevoz i investira u novi vozni park odnosno u 44 motorna vlaka te u novi integralni sustav prodaje karata u unutarnjem i međunarodnom prijevozu s ciljem pružanja kvalitetne usluge, povećanja broja putnika i prihoda.“, zaključio je Ratković.
Podsjetimo, 31. listopada 2013. potpisan je Kolektivni ugovor HŽ Putničkog prijevoza temeljem kojeg nije isplaćen regres, božićnica i uskrsnica u 2013., a neće biti isplaćeni ni u i 2014. čime je HŽ Putnički prijevoz u dvije godine uštedio preko 10 milijuna kuna.
Smanjenje troškova radnika jedna je od mjera kojom se jača stabilnost HŽ Putničkog prijevoza u cilju stvaranja financijski održivog sustava, a upravo je to krajnji cilj Programa restrukturiranja. Iako ove mjere stupaju na snagu 1. travnja 2014., stručne službe HŽ Putničkog prijevoza pripremaju i niz drugih mjera kojima će se nastaviti proces racionalizacije.
Najveće smanjenje osjetit će radnici koji imaju najviše plaće, a radnicima koji obavljaju poslove zbog kojih dobivaju naknadu za pripravnost kod kuće, naknada će se prepoloviti s 15 na 7,5 posto.
„Potpisivanje ovog dodatka bilo je potrebno zbog teške gospodarske situacije u Republici Hrvatskoj koja se odražava i na poslovanje HŽ Putničkog prijevoza.“, istaknuo je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković, koji je s članovima Uprave Robertom Frdeljom i Sinišom Balentom potpisao Dodatak ugovoru i zahvalio se sindikalnim partnerima na suradnji.
U ime reprezentativnih sindikata Dodatak ugovoru, kojim će se smanjiti i izdaci za sindikalne dužnosnike, povjerenike i koordinatore, potpisali su Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, Zoran Maršić, predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske te Ivan Forgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara.
„Potpisivanje dodatka Kolektivnog ugovora označava međusobno razumijevanje Uprave i socijalnih partnera oko poteza koje je neophodno provesti kako bi društvo nastavilo provoditi Program restrukturiranja u cilju što uspješnijeg poslovanja u teškoj gospodarskoj situaciji.“, istaknuo je Ratković dodajući kako je s tim ciljem skraćen otkazni rok i smanjena maksimalna otpremnina za redovan otkaz ugovora o radu s maksimalnih 160 tisuća na 100 tisuća kuna. Radnik koji odbije ponudu izmijenjenog ugovora o radu imat će pravo na 50 posto navedene otpremnine, najviše do 50 tisuća kuna.
„Nastavit će se proces smanjenja broja radnika dobrovoljnim odlaskom iz društva te određivanjem tehnološkog viška radnika kao rezultat redefiniranja poslovnih procesa i investicijskih ulaganja. Važno je naglasiti da se u sklopu Programa restrukturiranja ne provodi samo racionalizacija, već HŽ Putnički prijevoz i investira u novi vozni park odnosno u 44 motorna vlaka te u novi integralni sustav prodaje karata u unutarnjem i međunarodnom prijevozu s ciljem pružanja kvalitetne usluge, povećanja broja putnika i prihoda.“, zaključio je Ratković.
Podsjetimo, 31. listopada 2013. potpisan je Kolektivni ugovor HŽ Putničkog prijevoza temeljem kojeg nije isplaćen regres, božićnica i uskrsnica u 2013., a neće biti isplaćeni ni u i 2014. čime je HŽ Putnički prijevoz u dvije godine uštedio preko 10 milijuna kuna.
Smanjenje troškova radnika jedna je od mjera kojom se jača stabilnost HŽ Putničkog prijevoza u cilju stvaranja financijski održivog sustava, a upravo je to krajnji cilj Programa restrukturiranja. Iako ove mjere stupaju na snagu 1. travnja 2014., stručne službe HŽ Putničkog prijevoza pripremaju i niz drugih mjera kojima će se nastaviti proces racionalizacije.