Održana konferencija za novinare vezano uz poteškoće u željezničkom prometu
O stanju u željezničkom prometu uzrokovanom zimskim uvjetima, nedostatkom prijevoznih kapaciteta, otkazivanjem vlakova i kašnjenjima danas je na konferenciji za novinare govorio Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza.
„Prije svega javno bih se htio ispričati korisnicima zbog kašnjenja vlakova koja su se događala tijekom zadnjeg vikenda i ovog tjedna. Ta kašnjenja i otkazivanja vlakova ponajprije su uzrokovana vremenskim nepogodama. Prošli vikend cijela Hrvatska je prometno bila blokirana. Željeznički promet nije bio prekinut ni s jednim većim gradom u RH, no odvojao se otežano“, naglasio je Ratković.
Zbog niskih temperatura i znatnih količina snijega uz i na pruzi željeznički promet odvija se s poteškoćama. Vagoni, lokomotive i vlakovi u prosjeku su stari 30 godina. U tome razdoblju taj je vozni park moderniziran i popravljan. Takav vozni park ne može su održavati bez velikih troškova.
Na konferenciji je opisana situacija prometa 13. prosinca kad je bilo otkazano 87 od 717 ukupno vlakova, a u subotu, 8. prosinca 115 vlakova. „Maksimalno radimo na tome da se takve situacije izbjegnu.
S obzirom na stanje voznog parka, otkazivanja vlakova u zimskim uvjetima će i dalje povremeno biti. Što se tiče naših korisnika koji su pretrpili štetu, u skladu sa zakonom vratit će im se novac za prijevozne karte. Budući da je karta ugovor o prijevozu te da su zakonski regulirani svi odnosi između korisnika i pružatelja usluge, svi zainteresirani mogu se javiti Službi za reklamacije, koja će analizirati svaki pojednini slučaj. Unaprijed se ispričavamo u slučaju kašnjenja u odgovaranju na zahtjeve, sve ćemo napraviti da to promtno riješimo – dodao je Ratković.
Posljednjih dana došlo je i do poteškoća u informiranju putnika. Na 200 službenih mjesta na kojima prodajemo karte putnici se mogu informirati o stanju u željezničkome prometu, no sva službena mjesta nisu zaposjednuta osobljem. Problem informiranja putnika postoji i zbog nedovoljne informatizacije sustava, no na tome radimo. Putem internetske stranice trudimo se unaprijed informirati putnike o kašnjenju i otkazivanju vlakova zbog čega smo dodatno ekipirali mjerodavne službe – kazao je Ratković.
Dugoročno rješenje problema je nabava novih vozila. Prema planovima do 2020. nabavit ćemo 145 novih vlakova, tj. prema Programu restrukturiranja 44 vlaka do kraja 2015. godine. Danas će biti objavljen natječaj za nabavu 32 elektromotorna vlaka, i to 16 za regionalni prijevoz te 16 za gradsko-prigradski prijevoz. Uz to do kraja godine bit će objavljen natječaj za 12 dizel-motornih vlakova. Procjenjena ukupna vrijednost nabave novih vlakova je oko milijardu i 200 milijuna kuna.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza komentirao je i jučerašnju smjenu strojnog osoblja u Hrvatskom Leskovcu: „Moram reći da je riječ o ljudskoj pogrešci. Uz vozni park, prometni sustav oslanja se na ljudski rad. Jučer nije pogriješio strojovođa jer postupio prema propisima jer mu je istekla smjena.
Pogriješili su oni koji su trebali organizirati njegovu smjenu i za to će disciplinski odgovarati. Ovim putem ispričavam se i putnicima koji su sat i pol čekali.“.
„Prije svega javno bih se htio ispričati korisnicima zbog kašnjenja vlakova koja su se događala tijekom zadnjeg vikenda i ovog tjedna. Ta kašnjenja i otkazivanja vlakova ponajprije su uzrokovana vremenskim nepogodama. Prošli vikend cijela Hrvatska je prometno bila blokirana. Željeznički promet nije bio prekinut ni s jednim većim gradom u RH, no odvojao se otežano“, naglasio je Ratković.
Zbog niskih temperatura i znatnih količina snijega uz i na pruzi željeznički promet odvija se s poteškoćama. Vagoni, lokomotive i vlakovi u prosjeku su stari 30 godina. U tome razdoblju taj je vozni park moderniziran i popravljan. Takav vozni park ne može su održavati bez velikih troškova.
Na konferenciji je opisana situacija prometa 13. prosinca kad je bilo otkazano 87 od 717 ukupno vlakova, a u subotu, 8. prosinca 115 vlakova. „Maksimalno radimo na tome da se takve situacije izbjegnu.
S obzirom na stanje voznog parka, otkazivanja vlakova u zimskim uvjetima će i dalje povremeno biti. Što se tiče naših korisnika koji su pretrpili štetu, u skladu sa zakonom vratit će im se novac za prijevozne karte. Budući da je karta ugovor o prijevozu te da su zakonski regulirani svi odnosi između korisnika i pružatelja usluge, svi zainteresirani mogu se javiti Službi za reklamacije, koja će analizirati svaki pojednini slučaj. Unaprijed se ispričavamo u slučaju kašnjenja u odgovaranju na zahtjeve, sve ćemo napraviti da to promtno riješimo – dodao je Ratković.
Posljednjih dana došlo je i do poteškoća u informiranju putnika. Na 200 službenih mjesta na kojima prodajemo karte putnici se mogu informirati o stanju u željezničkome prometu, no sva službena mjesta nisu zaposjednuta osobljem. Problem informiranja putnika postoji i zbog nedovoljne informatizacije sustava, no na tome radimo. Putem internetske stranice trudimo se unaprijed informirati putnike o kašnjenju i otkazivanju vlakova zbog čega smo dodatno ekipirali mjerodavne službe – kazao je Ratković.
Dugoročno rješenje problema je nabava novih vozila. Prema planovima do 2020. nabavit ćemo 145 novih vlakova, tj. prema Programu restrukturiranja 44 vlaka do kraja 2015. godine. Danas će biti objavljen natječaj za nabavu 32 elektromotorna vlaka, i to 16 za regionalni prijevoz te 16 za gradsko-prigradski prijevoz. Uz to do kraja godine bit će objavljen natječaj za 12 dizel-motornih vlakova. Procjenjena ukupna vrijednost nabave novih vlakova je oko milijardu i 200 milijuna kuna.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza komentirao je i jučerašnju smjenu strojnog osoblja u Hrvatskom Leskovcu: „Moram reći da je riječ o ljudskoj pogrešci. Uz vozni park, prometni sustav oslanja se na ljudski rad. Jučer nije pogriješio strojovođa jer postupio prema propisima jer mu je istekla smjena.
Pogriješili su oni koji su trebali organizirati njegovu smjenu i za to će disciplinski odgovarati. Ovim putem ispričavam se i putnicima koji su sat i pol čekali.“.