U ožujku počinje gradnja punog profila Istarskog ipsilona

Photo BInaIstraLogo.gif

Nastavak gradnje Istarskog ipsilona odnosno punog profila te autoceste očekuje se u ožujku iduće godine najprije na dionici Kanfanar-Pula, a predviđa se da će do 2010. godine Istarski ipsilon u cijelosti postati autocesta, najavio je generalni direktor koncesionara "Bina-Istre" David Gabelica na današnjoj konferenciji za novinare u Puli.

Dodao je kako je upravo dionica Kanfanar-Pula trenutačno u prvom planu jer su administrativni postupci najuredniji i već je krenuo otkup zemljišta te ishodovanje lokacijske dozvole.

Prema njegovim riječima, 'ipsilon' će se iz poluautoceste u autocestu od iduće godine graditi po dionicama, a sredstva su osigurana iz novog kredita u vrijednosti od 693,5 milijuna eura bez državne garancije.

"Financijska konstrukcija zatvorena je s partner bankama Societe Generale, The Royal Bank of Scotland te Zagrebačkom bankom s time da će polovica od 693,5 milijuna eura novog kredita ići u povrat i zamjenu skupljeg s jeftinijim kreditom, dok će se polovica usmjeriti u izgradnju sto novih kilometara 'ipsilona' odnosno u gradnju punog profila autoceste, naglasio je Gabelica.

Govoreći o sigurnosti prometa na Istarskom ipsilonu član Uprave "Bina-Istre" Aleksandar Anzur kazao je kako su se tijekom prvih jedanaest mjeseci ove godine dogodile 154 prometne nezgode, što je u odnosu na isto lanjsko razdoblje smanjenje za 19 posto.

Bina-Istra je u ovoj godini uložila više od sedam milijuna kuna za podizanje razine sigurnosti i kvalitete usluga, istaknuo je Anzur dodavši kako je to vidljivo upravo po smanjenju broja prometnih nezgoda.

Što se pak Tunela Učke tiče prosječni dnevni promet danas iznosi 8.500 vozila, a do 2010. očekuje se promet od 10.000 vozila, za koji je, po koncesijom ugovoru, predviđena gradnja punog profila autoceste, odnosno druge cijevi. "I to će sigurno biti dovršeno do 2010. godine jer se glavni projekti već izrađuju", zaključio je generalni direktor "Bina-Istre" David Gabelica.

Dodao je kako će tada sustav naplate autoceste biti drugačiji - 44 lipa po kilometru. Uz to, kazao je, za lokalno stanovništvo te rjeđe putnike uvest će se posebne cijene. (Hina)