Potpisan protokol o kontaktnim točkama na cestama

Photo 070515-_AS009.jpg

Protokol o suradnji kojim se određuju kontaktne točke na autocesti na paneuropskom koridoru Vc (Budimpešta-Osijek-Sarajevo-Ploče) i cesti na europskom koridoru E661 (Balaton-Virovitica-Okučani-Banja Luka-Split) potpisali su ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Božo Ljubić i ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta

Na autocesti na V c koridoru sjeverna kontaktna točka predviđena je na rijeci Savi kod Svilaja, a južna na lokaciji Bijača-Pozla Gora, dok je na koridoru E661 sjeverna kontaktna točka predviđena na rijeci Savi kod Gradiške, pojasnio je Kalmeta. Određivanjem kontaktnih točaka omogućit će se daljnja priprema za određivanje graničnih prijelaza kao i građenje graničnih dionica na navedenim koridorima, a posebice za ključne objekte kao što su mostovi preko rijeke Save.

Potpisivanje ovog dokumenta strateški je interes za obje zemlje, ocijenio je ministar Ljubić rekavši da je autocesta na koridoru Vc za BiH glavna prometna arterija kojoj gravitira pola stanovništva te zemlje, odnosno više od dva milijuna. Dodao je da za Hrvatsku ta autocesta ima veliko značenje zbog povezivanja Slavonije s južnim Jadranom na svega 3 sata putovanja.

Ljubić je kazao da je uoči potpisivanja Protokola s ministrom Kalmetom razgovarao o otvorenim pitanjima dvaju zemalja: izgradnji mosta kopno-Pelješac i luci Ploče. Dogovoreno je da se sva pitanja oko izgradnje mosta riješe potpisivanjem posebnog protokola, napomenuo je ministar komunikacija i prometa BiH pojasnivši da je o tom pitanju raspravljalo Vijeće ministara BiH koje nije postiglo konsenzus o sadržaju i tipu tog dokumenta.

Bosna i Hercegovina želi pitanje izgradnje tog mosta riješiti u paketu s problemom određivanja granice na moru, rekao je Ljubić ističući da on osobno i većina ministara smatra da to nisu neraskidivo povezana pitanja.

Oba ministra složila su se da BiH strana ne osporava pravo gradnje mosta kopno-Pelješac niti da Hrvatska ne osporava pravo BiH na neškodljiv prolaz iz neumskog zaljeva na otvoreno more, izvijestio je ministar Kalmeta. Podsjetio je da su stručne skupine obje države potpisale usuglašenu bilješku kojom je definirana svijetli širina plovnog puta ispod mosta od 200 metara i visina svijetlog otvora mosta od 55 metara. 

Projekt mosta prema Pelješcu, istaknuo je Kalmeta, nastavlja se prema planu. Slijedi javni natječaj za njegovu izgradnju, a početak radova ovisi o provedbi natječaja, odnosno hoće li izvođač radova biti izabran u prvom krugu.