Sniženje cestarina na mostu Mirna i tunelu Učka

Photo teretni-w.jpg

Za teška teretna vozila četvrte kategorije od danas se na mostu Mirna na dionici zapadnog kraka 'Istarskog ipsilona' ostvaruje popust od 40 posto te dodatnih deset posto na tunelu Učka, izvijestili su danas novinare u Puli predstavnici Hrvatske gospodarske i Obrtničke komore Istre te koncesionara 'Bina-Istre'.

Po riječima generalnog direktora 'Bina-Istre' Davida Gabelice od danas se uvode popusti usuglašeni s Ministarstvom prometa pa će veliki prijevoznici uz dosadašnjih 40 posto popusta na tunelu Učka dobiti i 40 posto rabata na 'ispilonu' pri prelasku mosta na Mirni, dok će po isteku magnetske kartice za svaki realizirani prolaz tunelom Učka dobiti dodatnih deset posto popusta.

Kako se danas čulo, tijekom pregovora s čelnicima 'Bina-Istre' predstavnici istarskih prijevoznika dogovorili su i još jednu pogodnost oko drukčijeg načina obračuna i naplate.

Umjesto dosadašnjeg plaćanja unaprijed, od sada će prijevoznici cestarinu plaćati naknadno i to na način da će im se brojiti prijelazi, a na kraju mjeseca će im biti isporučen račun,  istaknuo je voditelj grupacije za cestovni promet pri HGK-u Branko Lukšić dodavši kako će prijevoznici  imati mogućnost i odgode plaćanja od 30 dana.

Po njegovim riječima u Istarskoj županiji registrirano je 635 prijevoznika od koji je njih 200 sa  teškim kamionima četvrte kategorije, dok oko tisuću vozila koriste tunel Učku i most na Mirni.

Na novinarsko pitanje postoji li mogućnost da slične popuste ostvare i građani, generalni direktor 'Bina-Istre' David Gabelica je kazao kako je koncesionar spreman pregovarati za dodatne popuste i za građane, no kako odluku o tome u konačnici ipak mora donijeti resorno Ministarstvo.

Dodao je kako će se po izgradnji punog profila autoceste uvesti zatvoreni sustav naplate cestarine na istarskome ipsilonu. To znači da je sve izvjesnije kako će se naplaćivati i cestarina na budućoj 13 kilometara dugoj dionici od Pule do Vodnjana.

Istarski autoprijevoznici ljetos su prosvjedovali upravo zbog previsokih cijena mostarine i tunelarine zbog čega se, kako je ustvrdio Branko Lukšić, i broj prijevoznika u Istri smanjio. (Hina)