Ministar Oleg Butković otvorio Konferenciju o Instrumentu za povezivanje Europe (CEF): Hrvatska sa 32 odobrena projekta vrijednosti 3,2 milijarde kuna na 93% iskorištenosti sredstava iz tog instrumenta
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković otvorio je u četvrtak konferenciju o Instrumentu za povezivanje Europe: „Postignuća, rezultati i pogled u budućnost“, koja se u organizaciji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture održava u Dubrovniku od 7. do 8. rujna, a na kojoj su, između ostalog, predstavljeni rezultati koje je Republike Hrvatske postigla u okviru korištenja EU sredstava iz CEF Instrumenta.
„Na koridorima transeuropske prometne mreže Hrvatska je uspješno prijavila 32 projekta, a njihova se provedba sufinancira sredstvima CEF instrumenta u iznosu od 3,2 milijarde kuna. Instrument za povezivanje Europe još je jedan u nizu instrumenata koje koristimo za financiranje projekata koji su u skladu s prioritetima prometne politike, kako Hrvatske tako i Europske unije.“, istaknuo ja u svom govoru prilikom otvorenja konferencije resorni ministar Oleg Butković i pojasnio kako se tim sredstvima sufinancira priprema dokumentacije, izgradnje, rekonstrukcije i modernizacije prometne infrastrukture, kao i unaprjeđenje prometnih usluga. „Da je CEF instrument za Republiku Hrvatsku izuzetno značajno sredstvo financijske potpore, govori i činjenica da smo do sada iskoristili čak 93 posto dodijeljenih sredstava iz tog instrumenta, i to za projekte koji nadilaze nacionalne granice.“
Naime, Republika Hrvatska provodi projekte koji se nalazi se na dva koridora Osnovne prometne mreže, Mediteranskom i koridoru Rajna-Dunav, a koji će neposredno doprinijeti ciljevima jačanja europske dimenzije teritorijalne povezanosti.“, istaknuo je ministar Butković i pojasnio kako je to u skladu s politikom transeuropske prometne mreže, koja za cilj ima dovršenje Osnovne prometne mreže do 2030., odnosno Sveobuhvatne prometne mreže do 2050. godine.
Neki od projekata koji se financiraju putem navedenog Instrumenta su Rekonstrukcija željezničke stanice Rijeka - Brajdica i izgradnja intermodalnog terminala na kontejnerskom terminalu Brajdica, Rekonstrukcija teretnog dijela željezničke stanice Rijeka-Teretna i izgradnja intermodalnog terminala na kontejnerskom terminalu Zagrebačka obala, Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica i te mnogi drugi.
Dvodnevna konferencija, koja je okupila sve važne predstavnike EU iz sektora prometa, predstavnike relevantnih institucija, ministarstava i državnih tvrtki koje provode spomenute projekte te predstavnike Izvršne agencije za inovacije i mreže, kao i Glavne uprave za mobilnost i transport Europske komisije, bit će prilika i za otvaranje stručne rasprave o budućem prometnom razvoju Europske unije te razmjeni iskustava u provedbi projekata sa drugim državama članicama.
„Na koridorima transeuropske prometne mreže Hrvatska je uspješno prijavila 32 projekta, a njihova se provedba sufinancira sredstvima CEF instrumenta u iznosu od 3,2 milijarde kuna. Instrument za povezivanje Europe još je jedan u nizu instrumenata koje koristimo za financiranje projekata koji su u skladu s prioritetima prometne politike, kako Hrvatske tako i Europske unije.“, istaknuo ja u svom govoru prilikom otvorenja konferencije resorni ministar Oleg Butković i pojasnio kako se tim sredstvima sufinancira priprema dokumentacije, izgradnje, rekonstrukcije i modernizacije prometne infrastrukture, kao i unaprjeđenje prometnih usluga. „Da je CEF instrument za Republiku Hrvatsku izuzetno značajno sredstvo financijske potpore, govori i činjenica da smo do sada iskoristili čak 93 posto dodijeljenih sredstava iz tog instrumenta, i to za projekte koji nadilaze nacionalne granice.“
Naime, Republika Hrvatska provodi projekte koji se nalazi se na dva koridora Osnovne prometne mreže, Mediteranskom i koridoru Rajna-Dunav, a koji će neposredno doprinijeti ciljevima jačanja europske dimenzije teritorijalne povezanosti.“, istaknuo je ministar Butković i pojasnio kako je to u skladu s politikom transeuropske prometne mreže, koja za cilj ima dovršenje Osnovne prometne mreže do 2030., odnosno Sveobuhvatne prometne mreže do 2050. godine.
Neki od projekata koji se financiraju putem navedenog Instrumenta su Rekonstrukcija željezničke stanice Rijeka - Brajdica i izgradnja intermodalnog terminala na kontejnerskom terminalu Brajdica, Rekonstrukcija teretnog dijela željezničke stanice Rijeka-Teretna i izgradnja intermodalnog terminala na kontejnerskom terminalu Zagrebačka obala, Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica i te mnogi drugi.
Dvodnevna konferencija, koja je okupila sve važne predstavnike EU iz sektora prometa, predstavnike relevantnih institucija, ministarstava i državnih tvrtki koje provode spomenute projekte te predstavnike Izvršne agencije za inovacije i mreže, kao i Glavne uprave za mobilnost i transport Europske komisije, bit će prilika i za otvaranje stručne rasprave o budućem prometnom razvoju Europske unije te razmjeni iskustava u provedbi projekata sa drugim državama članicama.