HŽ Infastruktura potpisala ugovore za rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka na dionici pruge Dugo Selo - Križevci

Photo nsl1 HZI DS-KZ 29-4_16.JPG

U središnjici HŽ Infrastrukture održana je prigodna svečanost povodom potpisivanja ugovora za rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugoga kolosijeka na dionici pruge "Dugo Selo - Križevci" ukupne vrijednosti projekta milijardu i 254 milijuna kuna.

Svečanost potpisivanja ugovora svojim prisustvom uveličali su prvi potpredsjednik Vlade RH, Tomislav Karamarko, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, OIeg Butković, ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Tomislav Tolušić te ministar graditeljstva i prostornog uređenja, Lovro Kuščević, te brojni drugi predstavnici akademske i stručne javnosti, dok su događaj u velikome broju popratili novinari i predstavnici medija.

„Ovo je dobar dan ne samo za HŽ Infrastrukturu već i za Hrvatsku i za našu vladu. Upoznat sam s ovim projektom i sa svom problematikom zakonskih rješenja primjerice Zakonom o javnoj nabavi na kojoj sada radimo. Mogu Vas izvijestiti da radim na Zakonu o javnoj nabavi, kako bi u budućnosti ubrzali procese. Pitanje je koliko je do sada propalo ovakvih projekata zbog neadekvatnih rješenja. Ova investicija koju smo realizirali iz fondova EU-a nije jedina koju smo realizirali i koju ćemo realizirati, model koji smo počeli primjenjivati primjerice zaobilaznica u Vodicama, luka Gruž je model koji se počinje pokazivati uspješnim, a u ovoj situaciji, kada nam je svako radno mjesto bitno, ovakve investicije vrijedne su svake pohvale. Otvaranjem procesa u Ddržavnom uredu za upravljanje državnom imovinom namjeravamo kapitalizirati državnu imovinu vrijednu preko 30 milijardi eura, a upravo ovaj Projekt je prekretnica od strateške važnosti za Republiku Hrvatsku. Osposobljavanjem riječke luke možemo postati vrata Europe. Sretan sam za svako radno mjesto i za svakoga čovjeka koji će ostati vezan za ovu zemlju. Ja sam optimist, sretan sam što su ovaj posao dobile hrvatske tvrtke, to je dokaz da znamo graditi i proizvoditi. Kao što je rekla predsjednica Uprave HŽI-a, previše dobrih ljudi ovdje radi da bi živjeli loše. Izvođačima želim sve najbolje da budu uspješni i još ovakvih projekata.“. - istaknuo je Prvi potpredsjednik Vlade RH, Tomislav Karamarko u svome obraćanju nazočnima.

Resorni ministar Oleg Butković pozdravio je konačni početak realizacije najznačajnijega infrastrukturnoga projekta koji koji obuhvaća izvedbu i nadzor radova je milijardu i , te se s 85 sredstava financira novcem iz EU fondova dok se preostalih 15 posto financira nacionalnim sredstvima. ''Zahvaljujem timu ljudi koji je radio na ovom projektu a njihova je uloga u budućnosti da zajedno s nama, ministrima koji imamo vrhunsku koordinaciju da riješimo sve probleme kako bi projekt došao što brže do realizacije. Ovo je danas početak ne samo dionice Dugo Selo-Križevci nego je ovo početak gradnje nizinske pruge. Sve ove projekte o kojima je Predsjednica uprave HŽ Infrastrukture prvenstveno nastavak dionice Križevci-Koprivnica-Državna granica s Mađarskom te ove godine projekte koje ćemo prijaviti  Vinkovci-Vukovar, Zaprešić-Zabok i nastavak prema Rijeci Goljak - Skradnik i Hrvatski Leskovac - Karlovac i naravno ono što nas očekuje, strateška odluka vlade da snažnije krenemo s aktivnostima prema Nizinskoj pruzi. To je naša budućnost, spojiti Rijeku sa mađarskom granicom uz pomoć EU fondova.  Drago mi je da ovo rade hrvatske tvrtke, dokazali smo da imamo ljude koji mogu realizirati projekte i da imamo operativu i sposobne građevinske tvrtke.“. rekao je ministar Oleg Butković.

Ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Tomislav Tolušić je izjavio: „Sretan sam što smo konačno krenuli s velikim projektima u sektoru željeznice. Ovaj projekt otvara vezu Rijeke s jugoistočnom Europom, na mediteranskom koridoru koji razvija cijelu Hrvatsku. Pred nama predstoji 900 milijuna eura za željeznice iz fondova EU-a, u pripremi  puno projekata u nacrtima, ali prethodno moramo riješiti probleme s izvlaštenjem zemljišta, probleme u prostornim planovima i u komunikaciji. Ako ne bude suradnje kao u prethodnom razdoblju između ministarstava, neće biti rezultata. S obzirom da znam kakva je komunikacija između  MPPI-a i MRRFEU-a, prvog podpredsjednika Vlade, HŽ Infrastrukture,  Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja, Ministarstva pravosuđa i svih ostalih, koliko možemo i koliko radimo,  vjerujem da ćemo u sljedećih nekoliko godina iskoristiti ovih 900 milijuna eura za pruge. Već sada se trebamo pripremati za sljedeće razdoblje 2020-2027 da to razdoblje dočekamo potpuno spremni i onda ćemo govoriti možda o milijardama koje ćemo iskoristiti za željeznicu.".

Tvrtka HŽ Infrastruktura supotpisala je ugovore sa zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke DIV d.o.o., DALEKOVOD d.d. i ZAGREB-MONTAŽA d.o.o., dok je ugovor za provođenje nadzora nad radovima potpisan sa zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke SGS Adriatica i Investinženjering, a početak radova planira se tijekom ljeta 2016. godine, a svi radovi trebaju biti dovršeni u prvoj polovini 2020. godine.

U ime HŽ Infrastrukture ugovore je potpisala predsjednica Uprave Renata Suša koja je tom prigodom istaknula: „Danas smo završili jednu od ključnih etapa trenutno najopsežnijeg infrastrukturnog željezničkog projekta u novijoj povijesti hrvatskih željeznica. Sretni smo jer se trud i entuzijazam koji je uložen u dugotrajnu pripremu ovako složenog projekta isplatio i ponosni što je upravo HŽ Infrastruktura nositelj do sada najvećeg projekta u Hrvatskoj koji se sufinancira sredstvima fondova Europske unije.

"Voditelju projekta Tihomiru Lažeti i svim članovima projektnog tima zahvaljujem na predanom radu i angažmanu tijekom proteklog razdoblja. Pred nama je i dalje zahtjevan posao. Radovi, čiji početak s nestrpljenjem iščekujemo, bit će opsežni i kompleksni, no u HŽ Infrastrukturi smo spremni na sve izazove i motivirani da u planiranom roku završimo ovaj projekt. Uspješno zaključenje ugovora za projekt Dugo Selo – Križevci dodatni nam je poticaj i za ostale projekte na kojima intenzivno radimo i koji se također planiraju sufinancirati sredstvima EU fondova. U fokusu su projekti koji obuhvaćaju radove na dionicima Vinkovci – Vukovar i Zaprešić – Zabok te rekonstrukciju kolodvora i izgradnju intermodalnog kontejnerskog terminala Rijeka Brajdica. Radi se o projektima ukupne vrijednosti milijardu i 300 milijuna kuna kojima želimo unaprijediti kvalitetu željezničkog prometa i doprinijeti osnaživanju položaja željeznice u Hrvatskoj.“. - rekla je u svome obraćanju predsjednica Uprave HŽI, Renata Suša.

Po završetku svih planiranih zahvata na dionici Dugo Selo - Križevci vlakovi će moći voziti brzinom od 160 km/h, s nosivošću od 25 tona po osovini. Dodatno će se povećati sigurnost prometa zbog ukidanja željezničko-cestovnih prijelaza u razini te izgradnje brojnih nadvožnjaka,  podvožnjaka, pothodnika te gradnji 25 km servisnih cesta. Znatno će se povećati kapacitet pruge, skratiti vrijeme putovanja (s 30 na 18 minuta) i povećati kvaliteta putovanja. Pored obnove željezničkih kolodvora Dugo Selo, Vrbovec i Križevci, obnove stajališta Božjakovina i Repinec, izgrađenog novog kolodvora Gradec, na ovoj dionici osigurati će se prijam interoperabilnih teretnih vlakova i vlakova za prijevoz putnika duljine vlakova po europskim standardima. Znatnim ulaganjem u zaštitu od buke, povećat će se kvaliteta života ljudi uz prugu, također po europskim standardima.