Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU Tomislav Petric i pomoćnica ravnatelja Lučke uprave Osijek Nada Klepo potpisali su u srijedu Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za „Izgradnju terminala za pretovar rasutih tereta u luci Osijek“, kojim se Lučkoj upravi Osijek dodjeljuje 117.567.474,53 kuna.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 145.533.786,00 kuna, a danas potpisanim ugovorom omogućit će se financiranje gradnje novog terminala, na lokaciji izvan centra grada Osijeka.
„Izgradnjom terminala za pretovar rasutih tereta u luci Osijek omogućit će se poboljšanje infrastrukture u lukama unutarnjih voda, a time i razvijanje sektora prijevoza tereta unutarnjim vodnim putovima.“, rekao je ministar mora prometa i infrastrukture prilikom potpisa ugovora i pojasnio kako je terminal izgrađen 1974. godine, a do 2015. godine su se aktivnosti pretovara rasutih tereta odvijale u širem centru grada.
Naime, Lučka uprava Osijek koristila je terminal za rasute terete u neposrednoj blizini Kliničkog bolničkog u središtu Osijeka, a luka je stavljena izvan uporabe tijekom 2015. godine zbog početka projekta kojim će se unaprijediti vodno - komunalna infrastrukture za Grad Osijek, također sufinanciranog sredstvima EU iz Kohezijskog fonda.
„Uz ovaj projekt, Lučka uprava Osijek priprema njih još nekoliko, a riječ je o projektima izgradnje i rekonstrukcije južne obale, zatim izgradnje intermodalne infrastrukture zapadnog dijela luke, a u pripremi je i rješenje izgradnje Sjeverne obale luke.“, dodao je ministar Butković i izrazio zadovoljstvo još jednim u nizu projekata koji će se financirati iz fondova EU.
„Uvijek mi je drago prisustvovati potpisivanju ugovora za projekte koji dolaze iz moje Slavonije. Projekti poput ovog znače puno za revitalizaciju i povećanje dostupnosti slavonskih županija. Ovo je nastavak projekta Slavonija, Baranja i Srijem, koji će oživjeti to cijelo područje i potaknuti rast i zapošljavanje, a s obzirom na važnost i veličinu tog kraja, sigurna sam da će značajno utjecati na gospodarsku sliku cijele države.“, istaknula je ministrica regionalnoga razvoja i fondova EU Gabrijela Žalac, koja je prisustvovala potpisivanju Ugovora.
Projekt uključuje izgradnju obalne građevine dužine 240 metara s dva veza, pristupne ceste dužine oko 300 metara, željezničkih kolosijeka dužine oko 610 metara, kranske staze te ostale lučke infrastrukture, a njegova će gradnja pozitivno utjecati na smanjenje prometnog zagušenja u centru grada Osijeka i sprečavanje mogućeg ekološkog zagađenja u blizini Kliničkog bolničkog centra Osijek. Provedbu projekta pratit će Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU, čiji je ravnatelj Tomislav Petric, prilikom potpisa ugovora spomenuo kako ih u sljedećim mjesecima očekuje praćenje nastavka provedbe željezničkih projekata Dugo Selo - Križevci i Gradec - Sv. Ivan Žabno.
Ministar Butković izrazio je zadovoljstvo uspjehom Lučke uprave i najavio kako nas očekuje još projekata za koje se također planiraju koristiti dostupna sredstva Europske unije.
„Desetak godina nas je pet, koliko nas ukupno ima u Lučkoj upravi, pripremalo ovaj projekt i iznimno sam zadovoljna što nam se trud isplatio.“, rekla je Nada Klepo, pomoćnica ravnatelja Lučke uprave Osijek, koja je korisnik projekta.
Potpisivanju ugovora, koji će imati pozitivan utjecaj na povećanje ukupnog udjela riječnog prometa u odnosu na željeznički i cestovni promet, kao i na ravnomjeran razvoj svih regija u Republici Hrvatskoj, nazočile su i Maja Markovčić Kostelac državna tajnica za more te Nikolina Brnjac, državna tajnica za promet.
Danas potpisan Ugovor sufinancira se sredstvima Europske unije iz Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija”. Ukupna vrijednost projekta izgradnje terminala iznosi 145.533.786,00 kuna, dok će se Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava sufinancirati 90,04% prihvatljivih troškova projekta, odnosno 117.567.474,53 kuna javnim sredstvima.
Projekt će omogućiti povećanje dostupnosti Osječko - baranjske županije i osiguranje integriranog prekrcaja tereta na jednoj lokaciji, a podići će se i ukupna razina zaštite okoliša pri prekrcaju tereta, povećati sigurnost brodova u luci, poboljšati dostupnost lučke infrastrukture kroz visoko kvalitetne prometne veze s novom lukom te smanjiti operativni troškovi uslijed korištenja nove opreme i tehnologije.
Zaključno, izgradnjom terminala grad Osijek dobit će prvu luku unutarnjih voda bazenskog tipa i prvu koja će imati usvojene europske standarde poslovanja čime će postati snažna logistička podrška ekonomiji Istočne Hrvatske.