Petnaest novinara iz zemalja članica EU u obilasku željezničkih projekta financiranih iz EU fondova
U okviru obilaska projekata financiranih iz IPA pretpristupnog programa EU, petnaest novinara iz čak jedanaest zemalja članica EU jutros je na Glavnom kolodvoru Zagrebu obišlo završen projekt Sustav signalno-sigurnosnih uređaja, nakon čega su se uputili u Vinkovce gdje će obići 34 kilometra obnovljene pruge Vinkovci – Tovarnik – državna granica.
„Obnova i rekonstrukcija dionice pruge Vinkovci – Tovarnik – državna granica, prvi je projekt kojim je HŽ Infrastruktura započela svoju suradnju s Europskom unijom u obnovi željezničkog sustava Republike Hrvatske. Kroz ISPA pretpristupni program EU je od 60,1 milijun eura, kolika je vrijednost ovog projekta, financirala 38 posto, odnosno nešto više od 28 milijuna eura.“, rekao je predstavljajući ovaj projekt Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture te dodao kako je riječ o projektu za čiju se provedbu moglo aplicirati iz fondova EU budući se nalazi na nekadašnjem X. paneuropskom koridoru.
„Ovo je jedan od ukupno dva završena projekta financirana iz fondova EU, radovi vrijedni 35,86 milijuna eura na dionici pruge Okučani – Novska su u tijeku, a završetak radova očekujemo do kraja ove godine. U tijeku su i natječaji vrijednosti oko 230 milijuna eura za dva važna projekta koji se nalaze na nekadašnjem Vb koridoru, a to su Dugo Selo – Križevci i Sv. Ivan Žabno – Gradec.“, izjavio je Peričić i naglasio kako je u pripremi još jedan vrlo važan projekt, a to je nova obilaznica za teretni promet oko Zagreba.
Vrijednost ovog projekta iznosila bi oko 780 milijuna eura jer je riječ o potpuno novoj dvokolosiječnoj pruzi, i za projektiranje koje bi trajalo od 2014. do 2016. godine, HŽ Infrastruktura planira aplicirati iz fondova EU te s radovima započeti nakon 2016. godine.
Važnost ovog projekta naglasio je i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, koji je uz predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture i ministra unutarnjih poslova Ranka Ostojića primio novinare iz zemalja članica EU.
„Hrvatska svoju mrežu željeznica razvija za teretni prijevoz i on nam je izuzetno važan, a obilaznicu za teretni promet oko Zagreba moramo sagledati kao razvoj intermodalnog i regionalnog prijevoza u Zagrebu i okolici.“, rekao je ministar Hajdaš Dončić i napomenuo kako je jednako važno razvijati i putnički prijevoz. „HŽ Infrastruktura nije važna samo za teretni već i za putnički prijevoz, upravo je to ono na čemu se radi i unutar projekta izrade nove Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske, čiji draft očekujemo do kraja godine.“, dodao je ministar i naglasio kako se istovremeno pripremaju željeznički infrastrukturi projekti koji će se financirati iz europskih strukturnih fondova, Kohezijskog fonda i CEF-a u vrijednosti 2 milijarde eura na koridoru od Mađarske do Rijeke, što je izuzetno važno za daljnji razvoj Luke Rijeka . „Samo u prošloj godini u modernizaciju postojećih pruga uloženo je 200 milijuna eura što je porast od 200 posto u odnosu na prethodne godine.“, zaključio je ministar.
O važnosti ulaska Republike Hrvatske u Schengenski prostor govorio je ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić, koji je istaknuo kako je riječ o vrlo važnom pitanju za Republiku Hrvatsku i za čije će se rješavanje planira aplicirati iz Schengenskog instrumenta. “Schengenski instrument uspostavljen je radi pružanja potpore Hrvatskoj u provedbi schengenske pravne stečevine, a za 120 milijuna eura sredstva koja su nam namijenjena kao pomoć u pripremi moći ćemo aplicirati u srpnju 2015. godine.“, istaknuo je ministar Ostojić.
Nakon predstavljanja projekata obnove željezničke infrastrukture na Glavnom kolodvoru Zagreb novinari su krenuli u obilazak prve obnovljene pruge iz pretpristupnih fonodova EU Vinkovci – Tovarnik – državna granica, nakon čega će uputiti u obilazak projekta iz pretpristupnih programa EU koji se provode u Srbiji.
„Obnova i rekonstrukcija dionice pruge Vinkovci – Tovarnik – državna granica, prvi je projekt kojim je HŽ Infrastruktura započela svoju suradnju s Europskom unijom u obnovi željezničkog sustava Republike Hrvatske. Kroz ISPA pretpristupni program EU je od 60,1 milijun eura, kolika je vrijednost ovog projekta, financirala 38 posto, odnosno nešto više od 28 milijuna eura.“, rekao je predstavljajući ovaj projekt Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture te dodao kako je riječ o projektu za čiju se provedbu moglo aplicirati iz fondova EU budući se nalazi na nekadašnjem X. paneuropskom koridoru.
„Ovo je jedan od ukupno dva završena projekta financirana iz fondova EU, radovi vrijedni 35,86 milijuna eura na dionici pruge Okučani – Novska su u tijeku, a završetak radova očekujemo do kraja ove godine. U tijeku su i natječaji vrijednosti oko 230 milijuna eura za dva važna projekta koji se nalaze na nekadašnjem Vb koridoru, a to su Dugo Selo – Križevci i Sv. Ivan Žabno – Gradec.“, izjavio je Peričić i naglasio kako je u pripremi još jedan vrlo važan projekt, a to je nova obilaznica za teretni promet oko Zagreba.
Vrijednost ovog projekta iznosila bi oko 780 milijuna eura jer je riječ o potpuno novoj dvokolosiječnoj pruzi, i za projektiranje koje bi trajalo od 2014. do 2016. godine, HŽ Infrastruktura planira aplicirati iz fondova EU te s radovima započeti nakon 2016. godine.
Važnost ovog projekta naglasio je i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, koji je uz predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture i ministra unutarnjih poslova Ranka Ostojića primio novinare iz zemalja članica EU.
„Hrvatska svoju mrežu željeznica razvija za teretni prijevoz i on nam je izuzetno važan, a obilaznicu za teretni promet oko Zagreba moramo sagledati kao razvoj intermodalnog i regionalnog prijevoza u Zagrebu i okolici.“, rekao je ministar Hajdaš Dončić i napomenuo kako je jednako važno razvijati i putnički prijevoz. „HŽ Infrastruktura nije važna samo za teretni već i za putnički prijevoz, upravo je to ono na čemu se radi i unutar projekta izrade nove Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske, čiji draft očekujemo do kraja godine.“, dodao je ministar i naglasio kako se istovremeno pripremaju željeznički infrastrukturi projekti koji će se financirati iz europskih strukturnih fondova, Kohezijskog fonda i CEF-a u vrijednosti 2 milijarde eura na koridoru od Mađarske do Rijeke, što je izuzetno važno za daljnji razvoj Luke Rijeka . „Samo u prošloj godini u modernizaciju postojećih pruga uloženo je 200 milijuna eura što je porast od 200 posto u odnosu na prethodne godine.“, zaključio je ministar.
O važnosti ulaska Republike Hrvatske u Schengenski prostor govorio je ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić, koji je istaknuo kako je riječ o vrlo važnom pitanju za Republiku Hrvatsku i za čije će se rješavanje planira aplicirati iz Schengenskog instrumenta. “Schengenski instrument uspostavljen je radi pružanja potpore Hrvatskoj u provedbi schengenske pravne stečevine, a za 120 milijuna eura sredstva koja su nam namijenjena kao pomoć u pripremi moći ćemo aplicirati u srpnju 2015. godine.“, istaknuo je ministar Ostojić.
Nakon predstavljanja projekata obnove željezničke infrastrukture na Glavnom kolodvoru Zagreb novinari su krenuli u obilazak prve obnovljene pruge iz pretpristupnih fonodova EU Vinkovci – Tovarnik – državna granica, nakon čega će uputiti u obilazak projekta iz pretpristupnih programa EU koji se provode u Srbiji.