Premijer Milanović i ministri Hajdaš Dončić i Lorencin obišli završenu novu cestu između Jelse i Poljica na Hvaru
Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Zoran Milanović i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić te ministar turizma Darko Lorencin obišli su upravo završenu rekonstruiranu i dijelom novosagrađenu dionicu ceste D116 između Jelse i Poljica na otoku Hvaru.
Prilikom obilaska rekonstruirane i novoizgrađene hvarske ceste, a na kojoj se okupilo mnoštvo Hvarana, premijer Zoran Milanović naglasio je kako mu je drago da je u ovu prometnicu ulaganje ostvareno, jer ona ovim ljudima život znači.
„I ova cesta pokazuje realizaciju našeg ekonomskog programa, a to je ulaganje upravo u ono što zajednici, lokalnom stanovništvu najviše treba. Samo u ovu zajednicu unazad dvije godine uloženo je više od 100 milijuna kuna kroz ovakve cestovne, ali i druge projekte. Ova cesta ljudima znači sigurnosti ima jednu veliku emotivnu vrijednost za stanovnike mjesta koji su svoj život vezali uz otok“, rekao je premijer Milanović.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić također je naglasio kako je obnovljena i nova cesta vrlo važna za mještane, ali i za turiste ovog jednog od turistički najposjećenijeg otoka i zahvaljujući, a zahvaljujući ovoj investiciji promet otokom bit će mnogo sigurniji, a mjesta uz cestu više neće biti prometno zagušena kao do sada. Ministar je dodao da su sva ulaganja u sustav državnih cesta zadana proračunom Hrvatskih cesta, točnije državnim proračunom, i da se unatoč i smanjenim proračunskim sredstvima unazad nekoliko godina zbog krize, ulaže u rekonstrukciju i obnovu otočkih prometnica jer one su vrlo važne za ostanak stanovništva na otoku, a istodobno i za pružanje puno kvalitetnije turističke usluge turistima u sezoni. Kako bi se ta ulaganja pojačala Ministarstvo s Hrvatskim cestama radi na pripremi niza projekata za cestovnu infrastrukturu koja bi se sufinancirala iz fondova EU. Jedan od tih projekata, naveo je ministar, je i projekt daljnje obnove iste državne ceste D116 koja će ići od Poljica do Sućurja, najistočnijeg mjesta na Hvaru. Neki od cestovnih projekata koji će biti sufinancirani novcem fondova EU su i gradnja mosta između Trogira i otoka Čiova, te projekt gradnje ceste kroz Kaštela, koja se zove Splitska obilaznica na dionici Kaštel Stari – Kaštel Sućurac - Kaštel Gomilica.
U državnu cestu koja povezuje Jelsu s Poljicama, te u nastavku sa Sućurjem godinama nije ulagano. Danas je riječ o investiciji Hrvatskih cesta kojom je obuhvaćena rekonstrukcija postojeće i izgradnja nove prometnice između poznatog hvarskog turističkog odredišta Jelse i otočnog mjesta Poljica, smještenog na glavnoj hvarskoj cestovnoj „žili kucavici“, koja središte otoka, grad Hvar, te glavno otočno trajektno pristanište u Starom Gradu povezuje sa Sućurjem, najistočnijom točkom otoka.
Radovi na 13,4 kilometara prometnice koja je završena odvijali su se u dvije faze koje su obuhvaćale proširenje postojeće trase ceste na šest metara te postavljanje potpuno novog asfaltnog sloja.
Po završetku te prve faze krenulo se s radovima na izgradnji istočne obilaznice Jelse ukupne duljine pet kilometara, potpuno nove dionice ceste. Postojeća trasa državne ceste koja prolazi kroz Jelsu od danas postaje lokalna cesta, jer će se sav međumjesni promet odvijati na novosagrađenoj.
Ukupna ugovorena vrijednost upravo završenih radova za obje poddionice iznosi 63 milijuna kuna.
Državna cesta D116 koja je do sada bila jedina prometna poveznica između navedenih mjesta bila je iznimno uska, dotrajala te na mnogim mjestima vrlo opasna prometnica, pa su je stanovnici Hvara i turisti nerijetko nazivali cestom smrti. Rekonstrukcijom postojeće i izgradnjom nove prometnice omogućava se povećanje razine sigurnosti u prometu, a stanovnici Jelse i Poljica dobiti će potpuno nov, moderan prilaz svome mjestu, prilagođen suvremenim potrebama, što će dakako pridonijeti i gospodarskoj revitalizaciji ovoga dijela otoka.
Ulaganje u cestovnu infrastrukturu zasigurno će pomoći i zadržavanju lokalnog stanovništva te podizanju novih gospodarskih kapaciteta na istočnom dijelu otoka Hvara kojega desetljećima mlađe stanovništvo napušta i otok trpi izrazito nepovoljna socio-demografska kretanja. Novoobnovljena dionica ceste olakšat će život stanovnicima mjesta uz prometnicu, omogućiti jednostavniji pristup poljoprivrednim zemljštima sjeverno i južno od ceste te mnogobrojnim malim uvalama u podnožju prometnice na sjevernoj strani otoka.
Završetkom rekonstrukcije dionice državne ceste poboljšat će se cestovna povezanost Sućurja sa zapadnim dijelom otoka, a što je posebno važno tijekom ljetnih mjeseci, kada se uslijed velike prometne zagušenosti trajektne linije Split-Stari Grad, jedan dio prometa preusmjerava na liniju Drvenik-Sućuraj. Ne treba pritom isključiti niti iznimno gust promet koji se s autoceste A1 kroz tunel Sv. Ilija spušta na Makarsko primorje te dodatno opterećuje luku u Drveniku, kao i neodgovarajuću cestovnu infrastrukturu na istočnom dijelu otoka Hvara. Stoga je nastavak realizacije projekta obnove državne ceste D116 na dionici od Poljica do Sućurja od iznimnog značaja za razvoj istočnog dijela otoka, kao i svih mjesta koja se nalaze na trasi neobnovljenog dijela prometnice, od Zastražišća i Gdinja, preko Bogomolje i Selca, sve do Sućurja. Osim toga, rekonstrukcija preostalog dijela državne ceste D116, omogućit će i da se do sada nedovoljno iskorišteni turistički potencijali otoka Hvara, poput Grapčeve špilje, približe posjetiteljima. „Projekt rekonstrukcije preostalog dijela državne ceste D116 u pripremi je za kandidiranje prema EU fondovima, a obuhvatit će ukupno prometovanje s lukama u Starom Gradu, Jelsi i Sućurju, kao i izgradnju potrebne infrastrukture neophodne za sveukupni razvoj otoka Hvara. Hrvatske ceste nositelj su zahvata, a u tijeku je raspis natječaja za izradu studije. Po dobivanju rezultata, projekt će se moći kandidirati za EU fondove“, rekao je Nenad Maljković, član uprave Hrvatskih cesta prilikom obilaska nove prometnice na Hvaru.
Hrvatske ceste su samo tijekom lanjske i ove godine pokrenule projekte ulaganja u cestovnu infrastrukturu na ukupno čak devet velikih jadranskih otoka. Osim Hvara ceste se obnavljaju i grade na otocima Krk, Lošinj, Cres, Pag, Ugljan, Pašman, Mljet i Korčula. Trenutno se radi o investicijama pretežito rekonstrukcije i obnove postojećih dionica i pristupnih cesta te gradnje i rekonstrukcije obilaznica, mostova i raskrižja, a ukupno vrijednih 150 milijuna kuna.
Prilikom obilaska rekonstruirane i novoizgrađene hvarske ceste, a na kojoj se okupilo mnoštvo Hvarana, premijer Zoran Milanović naglasio je kako mu je drago da je u ovu prometnicu ulaganje ostvareno, jer ona ovim ljudima život znači.
„I ova cesta pokazuje realizaciju našeg ekonomskog programa, a to je ulaganje upravo u ono što zajednici, lokalnom stanovništvu najviše treba. Samo u ovu zajednicu unazad dvije godine uloženo je više od 100 milijuna kuna kroz ovakve cestovne, ali i druge projekte. Ova cesta ljudima znači sigurnosti ima jednu veliku emotivnu vrijednost za stanovnike mjesta koji su svoj život vezali uz otok“, rekao je premijer Milanović.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić također je naglasio kako je obnovljena i nova cesta vrlo važna za mještane, ali i za turiste ovog jednog od turistički najposjećenijeg otoka i zahvaljujući, a zahvaljujući ovoj investiciji promet otokom bit će mnogo sigurniji, a mjesta uz cestu više neće biti prometno zagušena kao do sada. Ministar je dodao da su sva ulaganja u sustav državnih cesta zadana proračunom Hrvatskih cesta, točnije državnim proračunom, i da se unatoč i smanjenim proračunskim sredstvima unazad nekoliko godina zbog krize, ulaže u rekonstrukciju i obnovu otočkih prometnica jer one su vrlo važne za ostanak stanovništva na otoku, a istodobno i za pružanje puno kvalitetnije turističke usluge turistima u sezoni. Kako bi se ta ulaganja pojačala Ministarstvo s Hrvatskim cestama radi na pripremi niza projekata za cestovnu infrastrukturu koja bi se sufinancirala iz fondova EU. Jedan od tih projekata, naveo je ministar, je i projekt daljnje obnove iste državne ceste D116 koja će ići od Poljica do Sućurja, najistočnijeg mjesta na Hvaru. Neki od cestovnih projekata koji će biti sufinancirani novcem fondova EU su i gradnja mosta između Trogira i otoka Čiova, te projekt gradnje ceste kroz Kaštela, koja se zove Splitska obilaznica na dionici Kaštel Stari – Kaštel Sućurac - Kaštel Gomilica.
U državnu cestu koja povezuje Jelsu s Poljicama, te u nastavku sa Sućurjem godinama nije ulagano. Danas je riječ o investiciji Hrvatskih cesta kojom je obuhvaćena rekonstrukcija postojeće i izgradnja nove prometnice između poznatog hvarskog turističkog odredišta Jelse i otočnog mjesta Poljica, smještenog na glavnoj hvarskoj cestovnoj „žili kucavici“, koja središte otoka, grad Hvar, te glavno otočno trajektno pristanište u Starom Gradu povezuje sa Sućurjem, najistočnijom točkom otoka.
Radovi na 13,4 kilometara prometnice koja je završena odvijali su se u dvije faze koje su obuhvaćale proširenje postojeće trase ceste na šest metara te postavljanje potpuno novog asfaltnog sloja.
Po završetku te prve faze krenulo se s radovima na izgradnji istočne obilaznice Jelse ukupne duljine pet kilometara, potpuno nove dionice ceste. Postojeća trasa državne ceste koja prolazi kroz Jelsu od danas postaje lokalna cesta, jer će se sav međumjesni promet odvijati na novosagrađenoj.
Ukupna ugovorena vrijednost upravo završenih radova za obje poddionice iznosi 63 milijuna kuna.
Državna cesta D116 koja je do sada bila jedina prometna poveznica između navedenih mjesta bila je iznimno uska, dotrajala te na mnogim mjestima vrlo opasna prometnica, pa su je stanovnici Hvara i turisti nerijetko nazivali cestom smrti. Rekonstrukcijom postojeće i izgradnjom nove prometnice omogućava se povećanje razine sigurnosti u prometu, a stanovnici Jelse i Poljica dobiti će potpuno nov, moderan prilaz svome mjestu, prilagođen suvremenim potrebama, što će dakako pridonijeti i gospodarskoj revitalizaciji ovoga dijela otoka.
Ulaganje u cestovnu infrastrukturu zasigurno će pomoći i zadržavanju lokalnog stanovništva te podizanju novih gospodarskih kapaciteta na istočnom dijelu otoka Hvara kojega desetljećima mlađe stanovništvo napušta i otok trpi izrazito nepovoljna socio-demografska kretanja. Novoobnovljena dionica ceste olakšat će život stanovnicima mjesta uz prometnicu, omogućiti jednostavniji pristup poljoprivrednim zemljštima sjeverno i južno od ceste te mnogobrojnim malim uvalama u podnožju prometnice na sjevernoj strani otoka.
Završetkom rekonstrukcije dionice državne ceste poboljšat će se cestovna povezanost Sućurja sa zapadnim dijelom otoka, a što je posebno važno tijekom ljetnih mjeseci, kada se uslijed velike prometne zagušenosti trajektne linije Split-Stari Grad, jedan dio prometa preusmjerava na liniju Drvenik-Sućuraj. Ne treba pritom isključiti niti iznimno gust promet koji se s autoceste A1 kroz tunel Sv. Ilija spušta na Makarsko primorje te dodatno opterećuje luku u Drveniku, kao i neodgovarajuću cestovnu infrastrukturu na istočnom dijelu otoka Hvara. Stoga je nastavak realizacije projekta obnove državne ceste D116 na dionici od Poljica do Sućurja od iznimnog značaja za razvoj istočnog dijela otoka, kao i svih mjesta koja se nalaze na trasi neobnovljenog dijela prometnice, od Zastražišća i Gdinja, preko Bogomolje i Selca, sve do Sućurja. Osim toga, rekonstrukcija preostalog dijela državne ceste D116, omogućit će i da se do sada nedovoljno iskorišteni turistički potencijali otoka Hvara, poput Grapčeve špilje, približe posjetiteljima. „Projekt rekonstrukcije preostalog dijela državne ceste D116 u pripremi je za kandidiranje prema EU fondovima, a obuhvatit će ukupno prometovanje s lukama u Starom Gradu, Jelsi i Sućurju, kao i izgradnju potrebne infrastrukture neophodne za sveukupni razvoj otoka Hvara. Hrvatske ceste nositelj su zahvata, a u tijeku je raspis natječaja za izradu studije. Po dobivanju rezultata, projekt će se moći kandidirati za EU fondove“, rekao je Nenad Maljković, član uprave Hrvatskih cesta prilikom obilaska nove prometnice na Hvaru.
Hrvatske ceste su samo tijekom lanjske i ove godine pokrenule projekte ulaganja u cestovnu infrastrukturu na ukupno čak devet velikih jadranskih otoka. Osim Hvara ceste se obnavljaju i grade na otocima Krk, Lošinj, Cres, Pag, Ugljan, Pašman, Mljet i Korčula. Trenutno se radi o investicijama pretežito rekonstrukcije i obnove postojećih dionica i pristupnih cesta te gradnje i rekonstrukcije obilaznica, mostova i raskrižja, a ukupno vrijednih 150 milijuna kuna.