Uoči Dana Hrvatskih željeznica održana zajednička konferencija za novinare ministra i predsjednika uprava svih triju željezničkih društava
Uoči Dana Hrvatskih željeznica u upravnoj zgradi HŽ Infrastrukture u Zagrebu održana je konferencija za novinare. O trenutačnome stanju i planovima novinarima govorili su predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković i predsjednik Uprave HŽ Carga Ivan Lešković. Prije njih, svoje viđenje situacije i do sada obavljenog posla izložio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić koji je ujedno najavio ulaganja.
Prošle godine na sličnoj konferenciji izjavio sam da je tadašnji sustav Hrvatskih željeznica hospicij, a ova konferencija predstavlja karmine jer će ubuduće svako poduzeće obilježavati svoj dan zasebno. Proces prilagodbe je stalan, ali razdoblje brzih rezova u sva tri poduzeća u najvećoj mjeri je završeno.
Govoreći o HŽ Infrastrukturi, ministar je istaknuo da je iz poduzeća otišlo 1360 radnika, a novozaposleno je 70 stručnjaka, što je pozitivan trend.
Pred realizacijom su dva važna projekta za koje ćemo 15. listopada raspisati natječaj. Prvi koji se odnosi na prugu Dugo Selo – Križevci vrijedan je 220 milijuna eura, a drugi projekt odnosi se na prugu Sveti Ivan Žabno – Gradec. U ovoj godini HŽ Infrastruktura ulaže oko dvije milijarde kuna, a od 2014. vjerujem da će se dio sredstava od goriva redistribuirati željeznici. To bi HŽ Infrastrukturi donijelo godišnji priljev od 400 do 600 milijuna kuna – kazao je ministar.
Govoreći o HŽ Putničkome prijevozu, ministar Hajdaš Dončić istaknuo je da to poduzeće može biti uspješan pružatelj usluga, od kojih će dio uvijek biti socijalna kategorija.
Slično kao što smo pomogli i Croatia Airlinesu, pomoći ćemo i HŽ Putničkom prijevozu. Ugovor na deset godina za PSO je normalan, legitiman i opravdan. Veseli i činjenica da je u međunarodnoj konkurenciji „Končar“ s partnerima dobio posao gradnje 44 vlaka za HŽ Putnički prijevoz. Nakon skorog izbora financijske institucije koja će pratiti ovaj posao, trebat će 14 mjeseci da se na prugama pojavi prvi vlak. Nakon toga iz pogona će svaki mjesec izlaziti jedna garnitura – rekao je Hajdaš Dončić.
Ministar je istaknuo da je najveći izazov pred HŽ Cargom. U njemu je znatan broj prekobrojnih radnika i u Ministarstvu se trenutačno vode pregovori s Grampet grupom kao kupcem 75-postotnog udjela u poduzeću. Do sada je sve dogovoreno ispoštovano, a odvjetnički će timovi za otprilike mjesec dana pripremiti konačne verzije ugovora.
Sve tri tvrtke Siniša Hajdaš Dončić vidi kao perspektivne i kao tvrtke čiji je daljnji razvoj siguran.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić naglasio je da je ova godina prva nakon dugo vremena da su se vozne brzine vlakova povećale na većem broju kilometara pruga, nego što je kilometara na kojima je brzina smanjena. Do sada je taj trend išao u suprotnome smjeru.
Mi trenutačno radimo po cijeloj Hrvatskoj, na velikim i malim gradilištima. Tvrtka Pružne građevine trenutačno ima potpisane oko milijardu kuna vrijedne ugovore.
U ovoj godini remontirat ćemo 140 kilometara pruga, a već sljedeće godine 260 kilometara. Ministar je već spomenuo velike radove koje uskoro pokrećemo, a ja ću dodati kako obnavljamo i sporedne pruge. Tako smo ponovno otvorili prugu Sirač – Daruvar, obnavljamo prugu Pleternica – Čaglin i nastavljamo dalje do Našica. Iz Daruvara nastavljamo prema Maslenjači, a dogodine ćemo otvoriti i prugu Sisak – Petrinja – rekao je Peričić.
Kao preduvjet za kvalitetnu uslugu prijevoza putnika Dražen Ratković vidi ulaganja u infrastrukturu koja će omogućiti udobnije, sigurnije i brže vožnje putničkih vlakova. Bez tih ulaganja, kupnja novih motornih vlakova ne bi imala učinka – zaključio je Ratković.
Prošle godine na sličnoj konferenciji izjavio sam da je tadašnji sustav Hrvatskih željeznica hospicij, a ova konferencija predstavlja karmine jer će ubuduće svako poduzeće obilježavati svoj dan zasebno. Proces prilagodbe je stalan, ali razdoblje brzih rezova u sva tri poduzeća u najvećoj mjeri je završeno.
Govoreći o HŽ Infrastrukturi, ministar je istaknuo da je iz poduzeća otišlo 1360 radnika, a novozaposleno je 70 stručnjaka, što je pozitivan trend.
Pred realizacijom su dva važna projekta za koje ćemo 15. listopada raspisati natječaj. Prvi koji se odnosi na prugu Dugo Selo – Križevci vrijedan je 220 milijuna eura, a drugi projekt odnosi se na prugu Sveti Ivan Žabno – Gradec. U ovoj godini HŽ Infrastruktura ulaže oko dvije milijarde kuna, a od 2014. vjerujem da će se dio sredstava od goriva redistribuirati željeznici. To bi HŽ Infrastrukturi donijelo godišnji priljev od 400 do 600 milijuna kuna – kazao je ministar.
Govoreći o HŽ Putničkome prijevozu, ministar Hajdaš Dončić istaknuo je da to poduzeće može biti uspješan pružatelj usluga, od kojih će dio uvijek biti socijalna kategorija.
Slično kao što smo pomogli i Croatia Airlinesu, pomoći ćemo i HŽ Putničkom prijevozu. Ugovor na deset godina za PSO je normalan, legitiman i opravdan. Veseli i činjenica da je u međunarodnoj konkurenciji „Končar“ s partnerima dobio posao gradnje 44 vlaka za HŽ Putnički prijevoz. Nakon skorog izbora financijske institucije koja će pratiti ovaj posao, trebat će 14 mjeseci da se na prugama pojavi prvi vlak. Nakon toga iz pogona će svaki mjesec izlaziti jedna garnitura – rekao je Hajdaš Dončić.
Ministar je istaknuo da je najveći izazov pred HŽ Cargom. U njemu je znatan broj prekobrojnih radnika i u Ministarstvu se trenutačno vode pregovori s Grampet grupom kao kupcem 75-postotnog udjela u poduzeću. Do sada je sve dogovoreno ispoštovano, a odvjetnički će timovi za otprilike mjesec dana pripremiti konačne verzije ugovora.
Sve tri tvrtke Siniša Hajdaš Dončić vidi kao perspektivne i kao tvrtke čiji je daljnji razvoj siguran.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić naglasio je da je ova godina prva nakon dugo vremena da su se vozne brzine vlakova povećale na većem broju kilometara pruga, nego što je kilometara na kojima je brzina smanjena. Do sada je taj trend išao u suprotnome smjeru.
Mi trenutačno radimo po cijeloj Hrvatskoj, na velikim i malim gradilištima. Tvrtka Pružne građevine trenutačno ima potpisane oko milijardu kuna vrijedne ugovore.
U ovoj godini remontirat ćemo 140 kilometara pruga, a već sljedeće godine 260 kilometara. Ministar je već spomenuo velike radove koje uskoro pokrećemo, a ja ću dodati kako obnavljamo i sporedne pruge. Tako smo ponovno otvorili prugu Sirač – Daruvar, obnavljamo prugu Pleternica – Čaglin i nastavljamo dalje do Našica. Iz Daruvara nastavljamo prema Maslenjači, a dogodine ćemo otvoriti i prugu Sisak – Petrinja – rekao je Peričić.
Kao preduvjet za kvalitetnu uslugu prijevoza putnika Dražen Ratković vidi ulaganja u infrastrukturu koja će omogućiti udobnije, sigurnije i brže vožnje putničkih vlakova. Bez tih ulaganja, kupnja novih motornih vlakova ne bi imala učinka – zaključio je Ratković.