Za promet otvorena nova dionica Jakuševec – Velika Gorica sa spojem na autocestu za Sisak
Hrvatske autoceste danas su u promet pustile završenu dionicu Jakuševec - Velika Gorica koja se spaja na autocestu A11 Zagreb - Sisak.
Dionica počinje u čvoru Jakuševec, dugačka je 10,9 kilometara, a s autocestom prema Sisku spaja se kod čvorišta Velika Gorica jug. Dionica nije u sustavu naplate cestarine.
Nova prometnica koja je sada i dio zagrebačke obilaznice ima četiri čvorišta, Jakuševec, Veliko Polje, Velika Gorica i Velika Gorica jug, dva vijadukta, industrijski kolosijek, pješački pothodnik te tri putna prijelaza. Obišli su je danas predsjednik Vlade RH Zoran Milanović, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, predsjednik Uprave HAC-a Davor Mihovilić, član Uprave HAC-a Marijan Sente te brojni predstavnici izvođača radova i nadzora.
Radovi na izgradnji dionice Jakuševec - Velika Gorica jug započeli su 2006. godine, ali kako zemljište nije bilo u cijelosti otkupljeno, gradnja nije dovršena. U protekle dvije godine riješeni su svi imovinsko pravni odnosi i dionica je završena. Radove je izvodila poslovna udruga Hidroelektra niskogradnja d.d., Osijek-Koteks d.d., Konstruktor - inženjering d.d., Viadukt d.d., Strabag AG, Zagorje - Tehnobeton d.d. i Ingra d.d..
Projektiranje i stručni nadzor Institut IGH d.d. Zagreb, a opremanje dionice i zaštitu od buke tvrtka Dalekovod d.d..
Ukupna investicijska vrijednost radova na dionici Jakuševec - Velika Gorica jug iznosi 1,645 milijardi kuna od čega se značajan dio od 560 milijuna kuna odnosi na izvlaštenje nekretnina, a radovi na izgradnji iznose 934 milijuna kuna. Na cjelokupnom pravcu izgradnje autoceste A11 Zagreb-Sisak do sada je ukupno uloženo oko tri milijarde kuna.
Završetkom ove dionice u prometu će biti 31,1 km od ukupno 48,1 km autoceste A11 Zagreb - Sisak. Važno je naglasiti da dionica neće biti u sustavu naplate cestarine i kao takva ima karakteristike tzv. "magneta" za privlačenje prometa i sigurnog odvijanja prema dionici autoceste Velika Gorica - Buševec - Lekenik, te dalje spojem na državnu cestu prema Sisku.
Puštanjem u promet ove dionice povezat će se Grad Zagreb i Velika Gorica punim profilom autoceste, a što će omogućiti brži i sigurniji pristup budućem novom terminalu najveće zračne luke u Hrvatskoj, smanjit će se preopterećenost postojeće državne ceste D30 i povećati sigurnost u prometu.
Premijer Zoran Milanović je prilikom obilaska komentirao kako je ova građevinski zahtjevna prometnica sagrađena u samo dvije godine, računamo li da su tijekom tog razdoblja razriješeni i svi imovinsko-pravni problemi: „Gradnja je zapravo počela prije gotovo desetak godina, ali je stala. To je tako kad krenete graditi, a nemate riješen otkup zemljišta i sve ostale dozvole koje su potrebne za realizaciju projekta. U samo dvije godine uspjeli smo to razriješiti i prometnica je danas u funkciji, građani i Zagreba, i velike Gorice i Siska mogu je koristiti kako bi svoje putovanje na posao učinili bržim i sigurnijim. Istodobno će biti i u funkciji gospodarstvu i poduzetničkim zonama jer će prijevoz roba biti brži. Svakako će pridonijeti i kvalitetnijem životu građana u gradovima i mjestima na ovoj relaciji kroz čija središta više neće prolaziti promet kamiona i tranzitni prijevoz.“. - rekao je premijer Milanović.
Dionica počinje u čvoru Jakuševec, dugačka je 10,9 kilometara, a s autocestom prema Sisku spaja se kod čvorišta Velika Gorica jug. Dionica nije u sustavu naplate cestarine.
Nova prometnica koja je sada i dio zagrebačke obilaznice ima četiri čvorišta, Jakuševec, Veliko Polje, Velika Gorica i Velika Gorica jug, dva vijadukta, industrijski kolosijek, pješački pothodnik te tri putna prijelaza. Obišli su je danas predsjednik Vlade RH Zoran Milanović, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, predsjednik Uprave HAC-a Davor Mihovilić, član Uprave HAC-a Marijan Sente te brojni predstavnici izvođača radova i nadzora.
Radovi na izgradnji dionice Jakuševec - Velika Gorica jug započeli su 2006. godine, ali kako zemljište nije bilo u cijelosti otkupljeno, gradnja nije dovršena. U protekle dvije godine riješeni su svi imovinsko pravni odnosi i dionica je završena. Radove je izvodila poslovna udruga Hidroelektra niskogradnja d.d., Osijek-Koteks d.d., Konstruktor - inženjering d.d., Viadukt d.d., Strabag AG, Zagorje - Tehnobeton d.d. i Ingra d.d..
Projektiranje i stručni nadzor Institut IGH d.d. Zagreb, a opremanje dionice i zaštitu od buke tvrtka Dalekovod d.d..
Ukupna investicijska vrijednost radova na dionici Jakuševec - Velika Gorica jug iznosi 1,645 milijardi kuna od čega se značajan dio od 560 milijuna kuna odnosi na izvlaštenje nekretnina, a radovi na izgradnji iznose 934 milijuna kuna. Na cjelokupnom pravcu izgradnje autoceste A11 Zagreb-Sisak do sada je ukupno uloženo oko tri milijarde kuna.
Završetkom ove dionice u prometu će biti 31,1 km od ukupno 48,1 km autoceste A11 Zagreb - Sisak. Važno je naglasiti da dionica neće biti u sustavu naplate cestarine i kao takva ima karakteristike tzv. "magneta" za privlačenje prometa i sigurnog odvijanja prema dionici autoceste Velika Gorica - Buševec - Lekenik, te dalje spojem na državnu cestu prema Sisku.
Puštanjem u promet ove dionice povezat će se Grad Zagreb i Velika Gorica punim profilom autoceste, a što će omogućiti brži i sigurniji pristup budućem novom terminalu najveće zračne luke u Hrvatskoj, smanjit će se preopterećenost postojeće državne ceste D30 i povećati sigurnost u prometu.
Premijer Zoran Milanović je prilikom obilaska komentirao kako je ova građevinski zahtjevna prometnica sagrađena u samo dvije godine, računamo li da su tijekom tog razdoblja razriješeni i svi imovinsko-pravni problemi: „Gradnja je zapravo počela prije gotovo desetak godina, ali je stala. To je tako kad krenete graditi, a nemate riješen otkup zemljišta i sve ostale dozvole koje su potrebne za realizaciju projekta. U samo dvije godine uspjeli smo to razriješiti i prometnica je danas u funkciji, građani i Zagreba, i velike Gorice i Siska mogu je koristiti kako bi svoje putovanje na posao učinili bržim i sigurnijim. Istodobno će biti i u funkciji gospodarstvu i poduzetničkim zonama jer će prijevoz roba biti brži. Svakako će pridonijeti i kvalitetnijem životu građana u gradovima i mjestima na ovoj relaciji kroz čija središta više neće prolaziti promet kamiona i tranzitni prijevoz.“. - rekao je premijer Milanović.