Ministar Siniša Hajdaš Dončić na Investicijskom forumu EBRD u Londonu
Ministar Siniša Hajdaš Dončić na današnjem je panelu organiziranom u okviru Investicijskog foruma Europske banke za obnovu i razvoj u Londonu, a pod nazivom „Ulaganja u infrastrukturu u Zapadnom Balkanu i uloga privatnog sektora“, naglasio kako su upravo projekti kojima se ulaže u prometnu infrastrukturu ključni za ovu Vladu budući oni ujedno daju i najveći multiplikativni učinak na gospodarstvo i turizam. Istodobno, ulaganje u projekte unapređivanja i gradnje prometne infrastrukture i unaprjeđenje usluga prijevoza ne samo da podižu svakodnevnu kvalitetu života građana jedne zemlje, nego i na razini regija i Europske unije stvaraju napredne prometne mreže uz koje se dugoročno razvija poduzetništvo i ukupno gospodarstvo.
Prometna politika ove Vlade upravo na taj način strateški i dugoročno promišlja i potiče ulaganja u razvoj prometne infrastrukture.
„Infrastrukturne projekte iz željezničkog sektora i cestovne infrastrukture gdje postoje uska grla u prometu u velikoj ćemo mjeri kandidirati za sufinanciranje iz fondova EU. Radi se o primarnoj infrastrukturi i u ovom trenutku na dva glavna koridora u Hrvatskoj pripremamo projekte iz područja željezničke infrastrukture u vrijednosti dvije milijarde eura. Istodobno, radimo na projektima i realizaciji prekograničnih projekata, mostova i cestovne infrastrukture na području velikih gradova, obilaznica i kružnih tokova kod velikih gradova gdje su velika prometna zagušenja. Svi ostali infrastrukturni projekti otvorene su za privatna ulaganja, kao što su projekti u morskim i zračnim lukama. Trenutno nam je otvoren natječaj za koncesiju u luci Rijeka, gdje smo u potrazi za koncesionarom komercijalnog terminala. Također i u luci Zadar, gdje smo kao država sagradili infrastrukturu, lučku, cestovnu i željezničku, ali ćemo privatnom investitoru prepustiti putem koncesije gradnju i upravljanje terminalom. Uskoro ćemo i u luci Dubrovnik krenuti s natječajem za koncesionara putničkog terminala. Uspješno smo završili po modelu JPP-a koncesiju Zračne luke Zagreb, a tim smjerom ćemo razvijati i neke od manjih zračnih luka poput Osječke, koja ima dobar potencijal razvoja i u putničkom i u teretnom prometu i može biti interesantan i za privatne ulagače“, naglasio je ministar Hajdaš Dončić na panelu odgovarajući na pitanja s kakvim se iskustvom i izazovima ova Vlada susretala vezano za ulaganja u prometnu infrastrukturu i uključivanje privatnog sektora u javne investicije putem modela javno-privatnog partnerstva.
Ministar je napomenuo interes privatnog sektora koji bi putem dokapitalizacije i postupaka privatizacije ušao u vlasništvo poslovnih udjela javnih tvrtki. Istodobno, za neke od tvrtki poput Jadroplova ili lučkih operatera poput Luke Rijeka i Luke Vukovar te ACI-ja, gdje država ne vidi svoju osnovnu djelatnost, a to je pružanje osnovnih usluga građanima i gospodarstvu, takvi su privatni partneri poželjni.
Ministar Hajdaš Dončić je danas u Londonu na Investicijskom forumu EBRD-a boravio kao član izaslanstva Vlade RH na čelu s premijerom Zoranom Milanovićem.
EBRD prati mnoge od hrvatskih infrastrukturnih projekata iz područja cestovnog, željezničkog i pomorskog prometa i zahvaljujući dobrim dosadašnjim iskustvima, zainteresiran je financijski ih pratiti i u budućnosti.
Prometna politika ove Vlade upravo na taj način strateški i dugoročno promišlja i potiče ulaganja u razvoj prometne infrastrukture.
„Infrastrukturne projekte iz željezničkog sektora i cestovne infrastrukture gdje postoje uska grla u prometu u velikoj ćemo mjeri kandidirati za sufinanciranje iz fondova EU. Radi se o primarnoj infrastrukturi i u ovom trenutku na dva glavna koridora u Hrvatskoj pripremamo projekte iz područja željezničke infrastrukture u vrijednosti dvije milijarde eura. Istodobno, radimo na projektima i realizaciji prekograničnih projekata, mostova i cestovne infrastrukture na području velikih gradova, obilaznica i kružnih tokova kod velikih gradova gdje su velika prometna zagušenja. Svi ostali infrastrukturni projekti otvorene su za privatna ulaganja, kao što su projekti u morskim i zračnim lukama. Trenutno nam je otvoren natječaj za koncesiju u luci Rijeka, gdje smo u potrazi za koncesionarom komercijalnog terminala. Također i u luci Zadar, gdje smo kao država sagradili infrastrukturu, lučku, cestovnu i željezničku, ali ćemo privatnom investitoru prepustiti putem koncesije gradnju i upravljanje terminalom. Uskoro ćemo i u luci Dubrovnik krenuti s natječajem za koncesionara putničkog terminala. Uspješno smo završili po modelu JPP-a koncesiju Zračne luke Zagreb, a tim smjerom ćemo razvijati i neke od manjih zračnih luka poput Osječke, koja ima dobar potencijal razvoja i u putničkom i u teretnom prometu i može biti interesantan i za privatne ulagače“, naglasio je ministar Hajdaš Dončić na panelu odgovarajući na pitanja s kakvim se iskustvom i izazovima ova Vlada susretala vezano za ulaganja u prometnu infrastrukturu i uključivanje privatnog sektora u javne investicije putem modela javno-privatnog partnerstva.
Ministar je napomenuo interes privatnog sektora koji bi putem dokapitalizacije i postupaka privatizacije ušao u vlasništvo poslovnih udjela javnih tvrtki. Istodobno, za neke od tvrtki poput Jadroplova ili lučkih operatera poput Luke Rijeka i Luke Vukovar te ACI-ja, gdje država ne vidi svoju osnovnu djelatnost, a to je pružanje osnovnih usluga građanima i gospodarstvu, takvi su privatni partneri poželjni.
Ministar Hajdaš Dončić je danas u Londonu na Investicijskom forumu EBRD-a boravio kao član izaslanstva Vlade RH na čelu s premijerom Zoranom Milanovićem.
EBRD prati mnoge od hrvatskih infrastrukturnih projekata iz područja cestovnog, željezničkog i pomorskog prometa i zahvaljujući dobrim dosadašnjim iskustvima, zainteresiran je financijski ih pratiti i u budućnosti.