Modernizacija riječkog željezničkog prometnog pravca - izazovi i mogućnosti

Panel je organiziralo Hrvatsko društvo željezničkih inženjera (HDŽI) u suradnji s HŽ Infrastrukturom s ciljem objašnjavanja koristi koje operaterima i lokalnoj zajednici donose projekti koji će se raditi na riječkom prometnom pravcu. Budući je riječko čvorište iznimno važno na navedenom pravcu, a vrijednost projekta koji će se raditi do 2020. iznosi oko 550 milijuna eura, imat će prioritet među projektima.
Naime, položaj riječke luke i njezina vezanost na V.b koridor upućuju na prirodan put roba koje stižu s Mediterana, a prevoze se u srednju Europu ili Podunavlje. Programom Hrvatska – nova vrata Europe potencira se razvoj Luke Rijeka i riječkoga željezničkog pravca odnosno V.b koridora koji se pruža sve do mađarske granice kod Botova, a završava u Budimpešti kao regionalnome prometnom središtu.
Međutim, kako bi se riječka luka pozicionirala među glavne mediteranske luke potrebno je usklađeno razvojno djelovanje svih zainteresiranih čimbenika.
U konstruktivnoj raspravi svoje razvojne planove prezentirali su v.d. župana Primorsko-goranske županije, Vidoje Vujić, gradonačelnik Grada Rijeke, Vojko Obersnel, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Darko Peričić, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, Vlado Mezak, predsjednik

Zaključeno je kako modernizacija lučkih i željezničkih kapaciteta, osim što stvara preduvjete za to da Hrvatska postane prometno konkurentna, može implicirati i brojne druge prednosti, koje se mogu iskazati ponajprije kroz podizanje razine kvalitete života građana Rijeke i okolice, razvoj gospodarstva te kroz poticanje razvoja gospodarstva duž koridora riječkoga prometnog pravca od Rijeke do granice s Mađarskom, priopćili su iz HŽ Infrastrukture.