Modernizacija riječkog željezničkog prometnog pravca - izazovi i mogućnosti
U srijedu je u Rijeci održana panel-rasprava na kojoj su predstavnici lokalne i područne uprave, sveučilišne zajednice, Hrvatskih željeznica, riječke Lučke uprave i Luke Rijeka raspravljali o izazovima i mogućnostima modernizacije riječkog željezničkog pravca.
Panel je organiziralo Hrvatsko društvo željezničkih inženjera (HDŽI) u suradnji s HŽ Infrastrukturom s ciljem objašnjavanja koristi koje operaterima i lokalnoj zajednici donose projekti koji će se raditi na riječkom prometnom pravcu. Budući je riječko čvorište iznimno važno na navedenom pravcu, a vrijednost projekta koji će se raditi do 2020. iznosi oko 550 milijuna eura, imat će prioritet među projektima.
Naime, položaj riječke luke i njezina vezanost na V.b koridor upućuju na prirodan put roba koje stižu s Mediterana, a prevoze se u srednju Europu ili Podunavlje. Programom Hrvatska – nova vrata Europe potencira se razvoj Luke Rijeka i riječkoga željezničkog pravca odnosno V.b koridora koji se pruža sve do mađarske granice kod Botova, a završava u Budimpešti kao regionalnome prometnom središtu.
Međutim, kako bi se riječka luka pozicionirala među glavne mediteranske luke potrebno je usklađeno razvojno djelovanje svih zainteresiranih čimbenika.
U konstruktivnoj raspravi svoje razvojne planove prezentirali su v.d. župana Primorsko-goranske županije, Vidoje Vujić, gradonačelnik Grada Rijeke, Vojko Obersnel, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Darko Peričić, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, Vlado Mezak, predsjednik Uprave Luke Rijeka d.d., Vedran Devčić, član Uprave HŽ Cargo d.o.o., Vlado Hanžek i Anita Špigelski iz HŽ Putničkog prijevoza.
Zaključeno je kako modernizacija lučkih i željezničkih kapaciteta, osim što stvara preduvjete za to da Hrvatska postane prometno konkurentna, može implicirati i brojne druge prednosti, koje se mogu iskazati ponajprije kroz podizanje razine kvalitete života građana Rijeke i okolice, razvoj gospodarstva te kroz poticanje razvoja gospodarstva duž koridora riječkoga prometnog pravca od Rijeke do granice s Mađarskom, priopćili su iz HŽ Infrastrukture.
Panel je organiziralo Hrvatsko društvo željezničkih inženjera (HDŽI) u suradnji s HŽ Infrastrukturom s ciljem objašnjavanja koristi koje operaterima i lokalnoj zajednici donose projekti koji će se raditi na riječkom prometnom pravcu. Budući je riječko čvorište iznimno važno na navedenom pravcu, a vrijednost projekta koji će se raditi do 2020. iznosi oko 550 milijuna eura, imat će prioritet među projektima.
Naime, položaj riječke luke i njezina vezanost na V.b koridor upućuju na prirodan put roba koje stižu s Mediterana, a prevoze se u srednju Europu ili Podunavlje. Programom Hrvatska – nova vrata Europe potencira se razvoj Luke Rijeka i riječkoga željezničkog pravca odnosno V.b koridora koji se pruža sve do mađarske granice kod Botova, a završava u Budimpešti kao regionalnome prometnom središtu.
Međutim, kako bi se riječka luka pozicionirala među glavne mediteranske luke potrebno je usklađeno razvojno djelovanje svih zainteresiranih čimbenika.
U konstruktivnoj raspravi svoje razvojne planove prezentirali su v.d. župana Primorsko-goranske županije, Vidoje Vujić, gradonačelnik Grada Rijeke, Vojko Obersnel, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Darko Peričić, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, Vlado Mezak, predsjednik Uprave Luke Rijeka d.d., Vedran Devčić, član Uprave HŽ Cargo d.o.o., Vlado Hanžek i Anita Špigelski iz HŽ Putničkog prijevoza.
Zaključeno je kako modernizacija lučkih i željezničkih kapaciteta, osim što stvara preduvjete za to da Hrvatska postane prometno konkurentna, može implicirati i brojne druge prednosti, koje se mogu iskazati ponajprije kroz podizanje razine kvalitete života građana Rijeke i okolice, razvoj gospodarstva te kroz poticanje razvoja gospodarstva duž koridora riječkoga prometnog pravca od Rijeke do granice s Mađarskom, priopćili su iz HŽ Infrastrukture.