Premijer Zoran Milanović obišao proizvodne pogone za izradu 44 nova vlaka
Ugovori o isporuci 44 putnička vlaka potpisani su 30. siječnja 2014. između KONČAR– Električnih vozila i HŽ Putničkog prijevoza. Posao je dobiven na međunarodnim natječajima koji su objavljeni u prosincu 2012. (za 32 elektromotorna vlaka) i siječnju 2013. (za 12 dizelskoelektričnih vlakova). Ukupna vrijednost ugovora je 1,63 milijarde kuna (bez PDV-a).
Potpisani ugovori bit će realizirani u dvije faze. Prva faza
Prototipni elektromotorni vlakovi za regionalni i gradsko-prigradski promet koji su u redovitoj eksploataciji od 2011. godine dosad su ukupno prešli više od milijun kilometara uz ostvarene izvrsne rezultate u smislu pouzdanosti i raspoloživosti.
Vlakovi su visoko-tehnološki industrijski proizvod, a razvijeni su u društvu Končar – Električna vozila. Glavni dijelovi vlaka (elektronički pretvarači, transformatori, upravljanje i vučni
Niskopodnost vlakova omogućava lakši ulazak putnika s perona standardne visine, što je posebno važno osobama s poteškoćama u kretanju (djeca, starije osobe, invalidska i dječja kolica…). Osiguran je i prostor za prijevoz bicikala, kolica i sličnih stvari. Omjer stajaćih i sjedećih mjesta ovisi o namjeni vlaka: u gradsko-prigradskom naglasak je na protočnosti, a u regionalnom na udobnosti, kvaliteti i raznolikosti usluge. Vlakovi, osim aktivne i pasivne sigurnosti, korisnicima nude i visok stupanj udobnosti (sustav informiranja putnika, klimatizaciju, bežični pristup internetu, toalet). Cjelokupan prostor za putnike
Integrirani sustav brojenja putnika omogućava praćenje kretanja putnika po pojedinim linijama čime je olakšano optimiranje prijevoznih kapaciteta. Suvremen satelitski sustav praćenja kretanja vlaka u stvarnom vremenu omogućava i pojednostavnjeno upravljanje flotom vlakova (fleet management).
Niskopodni dizelskoelektrični vlak izveden je iz tehničkog rješenja elektromotornih vlakova te predstavlja verziju za neelektrificirane pruge.
Sve tri varijante niskopodnih vlakova (elektromotorni vlak za regionalni promet, elektromotorni vlak za gradsko prigradski promet i dizelskoelektrični vlak za regionalni promet) zasnovane su na istom tehničkom rješenju uz brojne identične podsustave čime je osigurano jednostavnije korištenje i
Vlakovi udovoljavaju važećim međunarodnim propisima i normama, kao i zakonskim propisima RH koji se odnose na javni željeznički prijevoz putnika. Nabava novih vlakova rezultirat će kvalitetnijom prijevoznom uslugom, zaštitom okoliša, većom razinom sigurnosti i raspoloživosti prijevoznih sredstava.