Potpisani ugovori o gradnji prve nove pruge nakon 50 godina - Bjelovar bliži Zagrebu
U središnjici HŽ Infrastrukture potpisan je ugovor o izgradnji nove jednokolosiječne neelektrificirane željezničke pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno duljine 12,2 km.
U središnjici HŽ Infrastrukture potpisan je ugovor o izgradnji nove jednokolosiječne neelektrificirane željezničke pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno duljine 12,2 km.
Vrijednost ovoga projekta iznosi 203,4 milijuna kuna, a temeljem ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava koji su u lipnju 2015. potpisali Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture i HŽ Infrastruktura, projekt se s 85 posto sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Preostalih 15 posto projekta, koji obuhvaća izvedbu i nadzor radova na izgradnji nove pruge, bit će financirano nacionalnim sredstvima.
Predsjednik Vlade Zoran Milanović u svom je obraćanju nakon potpisivanja ugovora naglasio da su ovi natječaji, na kojima su izabrani izvođači radova, ozbiljni i strogi te pokazuju administrativnu sposobnost države da igra po nekoruptivnim pravilima, istovremeno izvlačeći korist za Hrvatsku.
„Mjera uspješnosti i smisla članstva u Europskoj uniji danas se svodi na to koliko ste novaca uspjeli povući u ovako transparentnim projektima, učiniti dobro svojoj zajednici i zemlji, pokrenuti gospodarski ciklus, angažirati tvrtke, poduzeća, ljude da rade i stvarati i graditi nove stvari, kao što je ova pruga, prva u 50 godina.“ - dodao je predsjednik Vlade i kazao kako je Hrvatska, samo u prošloj godini, imala plus od skoro 200 milijuna eura, a da je ova, 2015. godina, još uspješnija. „Kritike na kraju moraju biti suočene sa surovim brojkama, a brojke govore u korist kvalitete rada i ljudi u HŽ infrastrukturi i u drugim granama hrvatske administracije i javnih poduzeća. U prvoj polovici ove godine, ukupan iznos realiziranih sredstava je tri puta veći nego u prvoj polovici prošle godine.“, rekao je predsjednik Vlade i dodao: „Onda bismo se mogli upitati što uopće radimo tamo, jer kad dajete jedan dio značajan dio svoje slobode i suverenosti, svjesno sam jasnim ciljem, onda morate znati što dobivate natrag. Ova pruga će značiti drukčiji i kvalitetniji život za ljude koji ne žive u centru Zagreba, ali imaju pravo na jednaku kvalitetu života. To od nas čini jednu kompaktnu zemlju, uređenu, čistu, ekološki osviještenu, sve to agregatno čini jednu cjelinu, jednu normalnu, uređenu zemlju koja ide naprijed i koja zna da u današnjoj konkurenciji može samo i jedino napredovati ako ulaže, prvo u ljude, a onda i u infrastrukturu.“. - zaključio je predsjednik Vlade Milanović.
Početak radova na novoj prigradskoj pruzi planiran je za jesen 2015., a svi radovi trebali bi biti dovršeni do kraja 2017. Ugovor o izvođenju radova HŽ Infrastruktura potpisala je danas sa zajednicom ponuditelja koju čine španjolska Comsa i njemački Wiebe, dok je ugovor za provođenje nadzora nad radovima potpisan sa zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke SGS Adriatica i Investinženjering te švicarski SGS.
U ime HŽ Infrastrukture ugovore je potpisala predsjednica Uprave Renata Suša, koja je pritom istaknula: „Iznimno smo zadovoljni zaključenjem ovih ugovora i s nestrpljenjem očekujemo skorašnji početak radova. Izgradnja nove pruge omogućit će brže i kvalitetnije dnevne migracije prigradskim vlakovima, a putovanje od Bjelovara do Zagreba, koje sada traje otprilike 1 sat i 50 minuta, nakon izgradnje trajat će približno sat vremena. Osim nove pruge za nešto više od dvije godine dobit ćemo tri potpuno nova željeznička stajališta s nadstrešnicama i parkiralištima te obnovljenu zgradu stajališta Gradec i željezničkoga kolodvora Sveti Ivan Žabno, uz rekonstrukciju same kolodvorske zgrade.“.
Svečanosti potpisivanja ugovora prisustvovali su i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Branko Grčić te ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
I ovom je prigodom ministar Siniša Hajdaš Dončić ponovio kako je ova Vlada kao jedan od prioriteta u prometnoj politici postavila razvoj željezničkog sektora kroz ulaganja u infrastrukturu i obnovu voznog parka nacionalnog prijevoznika. Pritom je logično, pojasnio je ministar, da se kao glavni izvor financiranja koriste upravo sredstva Europske unije iz kojih je Hrvatskoj za ulaganja u željeznice na raspolaganju 7,5 milijardi kuna.
Također je naglasio kako se nakon gotovo 50 godina grade novi kilometri pruga s ciljem bržeg povezivanja triju županija, Bjelovarsko-bilogorske, Koprivničko-križevačke i Zagrebačke, s gradom Zagrebom. HŽ Infrastruktura je kao jedan od najvećih korisnika europskih sredstava dosad uspješno realizirala projekte u vrijednosti od gotovo milijardu kuna, a otvoren je natječaj za veliku investiciju Dugo Selo ‒ Križevci u vrijednosti 1,5 milijardu kuna te su u pripremi natječaji za investicije u prugu Vinkovci – Vukovar i Zaprešić – Zabok. Svi ti projekti imaju višestruku korist za građane Hrvatske, a njima se omogućuju i bolje usluge za gospodarstvo jer upravo ovakve investicije potiču otvaranje novih radnih mjesta. Izgradnja nove željezničke pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno znači početak budućih projekata koji će zasigurno poboljšati i razviti željezničku mrežu u Hrvatskoj usklađujući je s ostalom infrastrukturom u zemlji.
Vrijednost ovoga projekta iznosi 203,4 milijuna kuna, a temeljem ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava koji su u lipnju 2015. potpisali Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture i HŽ Infrastruktura, projekt se s 85 posto sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Preostalih 15 posto projekta, koji obuhvaća izvedbu i nadzor radova na izgradnji nove pruge, bit će financirano nacionalnim sredstvima.
Predsjednik Vlade Zoran Milanović u svom je obraćanju nakon potpisivanja ugovora naglasio da su ovi natječaji, na kojima su izabrani izvođači radova, ozbiljni i strogi te pokazuju administrativnu sposobnost države da igra po nekoruptivnim pravilima, istovremeno izvlačeći korist za Hrvatsku.
„Mjera uspješnosti i smisla članstva u Europskoj uniji danas se svodi na to koliko ste novaca uspjeli povući u ovako transparentnim projektima, učiniti dobro svojoj zajednici i zemlji, pokrenuti gospodarski ciklus, angažirati tvrtke, poduzeća, ljude da rade i stvarati i graditi nove stvari, kao što je ova pruga, prva u 50 godina.“ - dodao je predsjednik Vlade i kazao kako je Hrvatska, samo u prošloj godini, imala plus od skoro 200 milijuna eura, a da je ova, 2015. godina, još uspješnija. „Kritike na kraju moraju biti suočene sa surovim brojkama, a brojke govore u korist kvalitete rada i ljudi u HŽ infrastrukturi i u drugim granama hrvatske administracije i javnih poduzeća. U prvoj polovici ove godine, ukupan iznos realiziranih sredstava je tri puta veći nego u prvoj polovici prošle godine.“, rekao je predsjednik Vlade i dodao: „Onda bismo se mogli upitati što uopće radimo tamo, jer kad dajete jedan dio značajan dio svoje slobode i suverenosti, svjesno sam jasnim ciljem, onda morate znati što dobivate natrag. Ova pruga će značiti drukčiji i kvalitetniji život za ljude koji ne žive u centru Zagreba, ali imaju pravo na jednaku kvalitetu života. To od nas čini jednu kompaktnu zemlju, uređenu, čistu, ekološki osviještenu, sve to agregatno čini jednu cjelinu, jednu normalnu, uređenu zemlju koja ide naprijed i koja zna da u današnjoj konkurenciji može samo i jedino napredovati ako ulaže, prvo u ljude, a onda i u infrastrukturu.“. - zaključio je predsjednik Vlade Milanović.
Početak radova na novoj prigradskoj pruzi planiran je za jesen 2015., a svi radovi trebali bi biti dovršeni do kraja 2017. Ugovor o izvođenju radova HŽ Infrastruktura potpisala je danas sa zajednicom ponuditelja koju čine španjolska Comsa i njemački Wiebe, dok je ugovor za provođenje nadzora nad radovima potpisan sa zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke SGS Adriatica i Investinženjering te švicarski SGS.
U ime HŽ Infrastrukture ugovore je potpisala predsjednica Uprave Renata Suša, koja je pritom istaknula: „Iznimno smo zadovoljni zaključenjem ovih ugovora i s nestrpljenjem očekujemo skorašnji početak radova. Izgradnja nove pruge omogućit će brže i kvalitetnije dnevne migracije prigradskim vlakovima, a putovanje od Bjelovara do Zagreba, koje sada traje otprilike 1 sat i 50 minuta, nakon izgradnje trajat će približno sat vremena. Osim nove pruge za nešto više od dvije godine dobit ćemo tri potpuno nova željeznička stajališta s nadstrešnicama i parkiralištima te obnovljenu zgradu stajališta Gradec i željezničkoga kolodvora Sveti Ivan Žabno, uz rekonstrukciju same kolodvorske zgrade.“.
Svečanosti potpisivanja ugovora prisustvovali su i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Branko Grčić te ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
I ovom je prigodom ministar Siniša Hajdaš Dončić ponovio kako je ova Vlada kao jedan od prioriteta u prometnoj politici postavila razvoj željezničkog sektora kroz ulaganja u infrastrukturu i obnovu voznog parka nacionalnog prijevoznika. Pritom je logično, pojasnio je ministar, da se kao glavni izvor financiranja koriste upravo sredstva Europske unije iz kojih je Hrvatskoj za ulaganja u željeznice na raspolaganju 7,5 milijardi kuna.
Također je naglasio kako se nakon gotovo 50 godina grade novi kilometri pruga s ciljem bržeg povezivanja triju županija, Bjelovarsko-bilogorske, Koprivničko-križevačke i Zagrebačke, s gradom Zagrebom. HŽ Infrastruktura je kao jedan od najvećih korisnika europskih sredstava dosad uspješno realizirala projekte u vrijednosti od gotovo milijardu kuna, a otvoren je natječaj za veliku investiciju Dugo Selo ‒ Križevci u vrijednosti 1,5 milijardu kuna te su u pripremi natječaji za investicije u prugu Vinkovci – Vukovar i Zaprešić – Zabok. Svi ti projekti imaju višestruku korist za građane Hrvatske, a njima se omogućuju i bolje usluge za gospodarstvo jer upravo ovakve investicije potiču otvaranje novih radnih mjesta. Izgradnja nove željezničke pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno znači početak budućih projekata koji će zasigurno poboljšati i razviti željezničku mrežu u Hrvatskoj usklađujući je s ostalom infrastrukturom u zemlji.