Poslovna suradnja HŽ Infrastrukture i INFRAKOS-a
Danas, 6. ožujka, u Zagrebu je održan sastanak Uprava HŽ Infrastrukture i INFRAKOS-a, upravitelja infrastrukture na Kosovskim željeznicama. Sastanku su prisustvovali predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić, predsjednik Nadzornog odbora INFRAKOS-a Hysen Fazliu i generalni direktor INFRAKOS-a Agron Thaci.
Na sastanku je analizirano stanje u obje tvrtke te su dogovorene mogućnosti buduće suradnje. Darko Peričić izvijestio je okupljene o statusnim promjenama u HŽ Infrastrukturi te o investicijama koje se planiraju na hrvatskoj željezničkoj mreži. Tom prigodom Peričić je naglasio to da HŽ Infrastruktura ove godine počinje ciklus od po 100 kilometra remonta pruge na godinu, a u sljedeće četiri godine planiraju se investicije u ukupnoj vrijednosti od 25 milijardi kuna, i to većinom iz EU-ovih fondova.
Čim Hrvatska uđe u EU HŽ Infrastruktura će aplicirati za sredstva iz Kohezijskog fonda i strukturnih fondova za prva tri projekta koji su spremni za izvođenje, a to su rekonstrukcija pruge Dugo Selo – Križevci te izgradnja dvaju novih pruga Podsused – Samobor i Gradec – Sveti Ivan Žabno.
Kako se budu završavali projekti koji su sada u pripremi, od 2014. svi veći izvedbeni projekti bit će predloženi za financiranje kroz europske fondove iz kojih se očekuje izdvajanje oko milijardu eura godišnje za željeznicu. Procijenio je da će 2015. hrvatske pruge biti veliko gradilište. Peričić je također naglasio da željeznica danas uživa veliku podršku Vlade RH, što dokazuje i činjenica da je hrvatski premijer na čelu samo jednog povjerenstva, i to Povjerenstva za željeznice.
Fazliu i Thaci rekli su da je INFRAKOS tvrtka koja je nastala 2011. podjelom Kosovskih željeznica na upravitelja infrastrukture i jednog operatora (TRAINKOS) te je organizirana u skladu s EU-ovim smjernicama. Pred njima su veliki planovi za obnovu infrastrukture, postoje studije opravdanosti ulaganja u mrežu i dogovaraju se prve mogućnosti financiranja projekata.
Zato su predstavnici INFRAKOS-a zamolili za pomoć hrvatskih željezničara u procesu uključivanja INFRAKOS-a u međunarodne željezničke institucije te u području prenošenja znanja i najboljih praksi na pripremi i implementaciji projekata koji se financiraju iz EU-a. Na sastanku je dogovoreno da će dvije željezničke tvrtke uskoro definirati područja suradnje i potpisati
Memorandum o poslovno-tehničkoj suradnji koji će biti podloga za zajednički rad u budućnosti.
Izaslanstvo INFRAKOS-a je u pratnji Marka Cara, člana Uprave HŽ Infrastrukture obišlo radove na zagrebačkome Glavnom kolodvoru, gdje je u tijeku projekt izmjene signalno-sigurnosnih uređaja koji se s više od 11 milijuna eura financira iz EU-ovih fondova, a još će obići kontejnerski terminal na Vrapču.
Također, Uprava INFRAKOS-a pozvala je Upravu HŽ Infrastrukture u uzvratni posjet na Kosovo, priopćeno je iz HŽ Infrastrukture.
Na sastanku je analizirano stanje u obje tvrtke te su dogovorene mogućnosti buduće suradnje. Darko Peričić izvijestio je okupljene o statusnim promjenama u HŽ Infrastrukturi te o investicijama koje se planiraju na hrvatskoj željezničkoj mreži. Tom prigodom Peričić je naglasio to da HŽ Infrastruktura ove godine počinje ciklus od po 100 kilometra remonta pruge na godinu, a u sljedeće četiri godine planiraju se investicije u ukupnoj vrijednosti od 25 milijardi kuna, i to većinom iz EU-ovih fondova.
Čim Hrvatska uđe u EU HŽ Infrastruktura će aplicirati za sredstva iz Kohezijskog fonda i strukturnih fondova za prva tri projekta koji su spremni za izvođenje, a to su rekonstrukcija pruge Dugo Selo – Križevci te izgradnja dvaju novih pruga Podsused – Samobor i Gradec – Sveti Ivan Žabno.
Kako se budu završavali projekti koji su sada u pripremi, od 2014. svi veći izvedbeni projekti bit će predloženi za financiranje kroz europske fondove iz kojih se očekuje izdvajanje oko milijardu eura godišnje za željeznicu. Procijenio je da će 2015. hrvatske pruge biti veliko gradilište. Peričić je također naglasio da željeznica danas uživa veliku podršku Vlade RH, što dokazuje i činjenica da je hrvatski premijer na čelu samo jednog povjerenstva, i to Povjerenstva za željeznice.
Fazliu i Thaci rekli su da je INFRAKOS tvrtka koja je nastala 2011. podjelom Kosovskih željeznica na upravitelja infrastrukture i jednog operatora (TRAINKOS) te je organizirana u skladu s EU-ovim smjernicama. Pred njima su veliki planovi za obnovu infrastrukture, postoje studije opravdanosti ulaganja u mrežu i dogovaraju se prve mogućnosti financiranja projekata.
Zato su predstavnici INFRAKOS-a zamolili za pomoć hrvatskih željezničara u procesu uključivanja INFRAKOS-a u međunarodne željezničke institucije te u području prenošenja znanja i najboljih praksi na pripremi i implementaciji projekata koji se financiraju iz EU-a. Na sastanku je dogovoreno da će dvije željezničke tvrtke uskoro definirati područja suradnje i potpisati
Memorandum o poslovno-tehničkoj suradnji koji će biti podloga za zajednički rad u budućnosti.
Izaslanstvo INFRAKOS-a je u pratnji Marka Cara, člana Uprave HŽ Infrastrukture obišlo radove na zagrebačkome Glavnom kolodvoru, gdje je u tijeku projekt izmjene signalno-sigurnosnih uređaja koji se s više od 11 milijuna eura financira iz EU-ovih fondova, a još će obići kontejnerski terminal na Vrapču.
Također, Uprava INFRAKOS-a pozvala je Upravu HŽ Infrastrukture u uzvratni posjet na Kosovo, priopćeno je iz HŽ Infrastrukture.