Hrvatske ceste s Viaduktom d.d. potpisale Ugovor o izgradnji mosta kopno - otok Čiovo s pristupnim cestama i instalacijama
„Radi se o iznimno važnoj investiciji za grad Trogir i otok Čiovo, projektu vrijednom 30 milijuna eura, a koji Hrvatske ceste planiraju sufinancirati iz fondova EU. Ovaj most je najveći od ukupno za sada tri cestovna projekta koje smo uspjeli uvrstiti za sufinanciranje u financijsko razdoblje u kojem cestovni projekti nisu bili ni predviđeni“, naglasio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić. „U samo šest mjeseci pokrenuli smo modifikaciju Operativnog programa Promet 2007.-2013. kako bi se za financiranje iz fondova Europske unije mogli kandidirali i cestovni projekti, koji za to financijsko razdoblje uopće nisu bili razmatrani.“ - pojasnio je ministar te dodao kako će zahvaljujući tome, uz most Čiovo,
„Želio bih još jednom naglasiti da ovakvim infrastrukturnim projektima da bi se uopće mogli aplicirati za fondove EU, samo za pripremu potrebne dokumentacije, od studije pred izvodljivosti i izvodljivosti do studije utjecaja na okoliš te građevinske dozvole - treba barem dvije do tri godine“, zaključio je ministar Hajdaš Dončić i ovim putem čestitao Hrvatskim cestama i tvrtki Viadukt na upravo potpisanom Ugovoru.
Vrijednost ugovora, koji su ispred Hrvatskih cesta potpisali Neven Maljković i Joško Mikulić ispred zagrebačke tvrtke Viadukt, iznosi 129.510.941,75 kuna (bez PDV-a). Njime će se financirati prva faza projekta, a rok za završetak gradnje mosta je dvadeset mjeseci.
Građevinska tvrtka Viadukt s građevinskim radovima počinje uskoro, a novi pokretni gredni most gradit će se u tri faze. Bit će dug 551,12 metara i širok 12 metara. Ukupna dužina nove prometnice s pristupnim cestama iznosit će 1.8 kilometara.
Novi most riješit će problem učestalih gužvi i rasteretiti promet povijesnog središta Trogira, grada ucrtanog na svjetskoj karti kulturne baštine UNESCO-a. Dosadašnje prometovanje po postojećem mostu na cesti D126 kroz središte grada i zaštićenom povijesnom jezgrom Trogira uz sam rub katedrale Sv. Lovre, spomenika kulturne baštine nulte kategorije, uzrokuje oštećenja na zgradama i kućama zbog vibracija prolaska kamiona i drugih teških vozila.
Osim što će stvoriti uvjete za prometno rasterećenje središnjeg gradskog područja i omogućit lakše i brže odvijanje cestovnog prometa, most će poboljšati i cestovnu povezanost s obližnjom splitskom aglomeracijom i cestovnim čvorištima
Upravo su pitanja rješavanja uskih grla, zagušenja u gradovima i povećanja sigurnosti u prometu istaknuti među prioritetima europskih prometnih politika i prema tome, projekti koji za cilj imaju ovakvu prometnu politiku, mogu biti opravdani za sufinanciranje iz fondova Europske unije.
Most kopno – otok Čiovo Hrvatske ceste kandidiraju za sufinanciranje iz fondova EU i to kroz dva programska razdoblja. Prve dvije faze procijenjene vrijednosti 28 milijuna eura planiraju se aplicirati iz Operativnog programa Promet 2007.-2013., dok se treća faza od 2 milijuna eura planira financirati kroz Operativni program za 2014.-2020. „Konkurentnost i kohezija“.
Naposljetku, novi most između Trogira i otoka Čiova, omogućit će bolju povezanost ne samo otoka s kopnom nego i