U Novskoj predstavljeno projektiranje obnove i izgradnje kolosijeka pruge Dugo Selo – Novska faza 2. i 3.
![Novska, 9. travnja 2014. - Upravo smo na tragu politika EU postavili jasne prioritete, a to je modernizacija željeznica s ciljem uspostave djelotvornog i konkurentnog prometnog sustava." - rekao je Zdenko Antešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/1 zmjZA NOVSKA 9-4_14.jpg)
„Ovako velika infrastrukturna ulaganja moguća sa uz podršku europske unije, koja već dugi niz godina, prvo kroz pretpristupne programe ISPA i IPA,a sada i kroz Strukturne instrumente EU, ulaže neprestane napore u modernizaciju prometne infrastrukture, što će Republiku Hrvatsku brže i lakše približiti stupnju razvoja prometne povezanosti na kojem se nalazi većina članica EU.“ - rekao je na svečanosti predstavljanja još jednog projekta obnove željezničke infrastrukture, Zdenko Antešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i
![Novska, 9. travnja 2014. - (s lijeva) zamjenik županice sisačko - moslavačke Ivan Nekvapil, zamjenik ministra Zdenko Antešić, Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, potpredsjednik Vlade i ministar regionalnoga razvoja i fondova EU Branko Grčić i direktor projekta tvrtke Tecnica y Proyectos S.A. Pablo Benito Munoz](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/6 zmjZA NOVSKA 9-4_14.jpg)
Ovim projektom obnovit će se i izgraditi ukupno 95 kilometara pruge, od čega 84 kilometara potpuno nove dvokolosiječne pruge, modificirati će se šest kolodvora i dvanaest stajališta i obnoviti 24 mosta te će po završetku projekta ovo biti pruga koja će udovoljavati standardima EU i imati najmoderniji sustav za praćenje prometa, odnosno europski sustav za nadzor nad vlakovima - ETCS razine 1.
„Upravo smo na tragu politika EU postavili jasne prioritete, a to je modernizacija željeznica s ciljem uspostave djelotvornog i konkurentnog prometnog sustava. Da je to prioritet Vlade RH potvrđeno je donošenjem Odluke o osnivanju Povjerenstva za željeznice, čiji je prioritet revitalizacija riječkog prometnog pravca i restrukturiranje željezničkog prometnog sustava.“ - istaknuo je u
![Novska, 9. travnja 2014. - "600 milijuna eura, odnosno 4,5 milijardi kuna bit će uloženo samo u ovu dionicu i to je zaista ogroman doprinos željeznicama." - naglasio je u svom obraćanju potpredsjenik Vlade RH Branko Grčić](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/2 zmjZA NOVSKA 9-4_14.jpg)
„Procjenjuje se da bi obnova postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na relaciji Dugo Selo – Novska stajala ukupno 572, 5 milijuna eura, radovi bi mogli početi 2017. i završiti do 2021. godine.“ - istaknuo je u svom govoru Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture i naglasio kako ih do tada ipak očekuje još puno posla na pribavljanju različitih odobrenja i dozvola i na otkupu zemljišta.
O važnosti kvalitetne pripreme dokumentacije za ovako važne infrastrukturne projekte govorio je i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnoga razvoja i fondova EU Branko Grčić. „Čeka nas ogroman posao u pripremi projekata, ali i ogromna korist. Čuli
![Novska, 9. travnja 2014. - zamjenik županice Sisačko - moslavačke, Ivan Nekvapil](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/4 zmjZA NOVSKA 9-4_14.jpg)
Uz potpredsjednika Vlade i ministra regionalnog razvoja i fondova
![Novska, 9. travnja 2014. - „Procjenjuje se da bi obnova postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na relaciji Dugo Selo – Novska stajala ukupno 572, 5 milijuna eura, radovi bi mogli početi 2017. i završiti do 2021. godine.“ - istaknuo je u svom govoru predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Darko Perilčić](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/5 zmjZA NOVSKA 9-4_14.jpg)
Uz projekt pripreme projektne dokumentacije potrebne za unaprjeđenje i obnovu željezničke pruge Dugo Selo - Novska, faza 2. i 3. u tijeku je provedba prve faze projektiranja obnove postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka navedene dionice koja je započela u lipnju 2011. godine, a to su samo neki u nizu projekta koji se sufinanciraju putem EU fondova kroz Operativni program promet 2007.- 2013. i koji će doprinijeti modernizaciji i podizanju konkurentnosti na bivšem X. koridoru, danas koridoru RH1.
Trenutno je pri kraju modernizacija dionice pruge Okučani - Novska, a završen je projekt modernizacije pruge Tovarnik - Vinkovci, dok je za projektiranje obnove pruge Okučani - Vinkovci natječaj u tijeku, a početak radova očekuje se u 2018. godine i njihova vrijednost procijenjena je na 355 milijuna eura.
![Novska, 9. travnja 2014. - potpredsjednik Vlade RH i ministar regionalnog razvoja i fondova EU, Branko Grčić dao je izjave za javnost novinarima i predstavnicima medija, u društvu zamjenika Antešića i predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture Peričića, nakon održane prezentacije](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/7 zmjZA NOVSKA 9-4_14.jpg)
![Novska, 9. travnja 2014. - uz potpredsjednika Vlade te zamjenika ministra, događanju su prisustvovali članovi Uprave HŽ Infrastrukture, predstavnici španjolskog i francuskog veleposlanstva te predstavnici županijskih i gradskih i općinskih vlasti](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/3 zmjZA NOVSKA 9-4_14.jpg)