Premijer Zoran Milanović i ministri Branko Grčić i Siniša Hajdaš Dončić obišli radove na izgradnji mosta kopno – otok Čiovo i dionice državne ceste D8 Solin - Plano
Predsjednik Vlade Zoran Milanović izrazio je zadovoljstvo dinamikom izvođenja radova na izgradnji mosta i činjenicom da je na natječaju ovaj posao dobila domaća građevinska tvrtka.
„Projekt izgradnje mosta kopno – otok Čiovo iznimno je važan jer prometno rasterećuje povijesno središte grada Trogira, kvalitetno cestovno povezuje otok Čiovo i spašava trogirsko područje od nesnosnih prometnih gužvi posebno izraženih tijekom ljetnih mjeseci. Nimalo manje važna je i činjenica kako će se zahvaljujući novom mostu očuvati trogirska spomenička baština i time još više povećati turistička vrijednosti grada“, naglasio je premijer Milanović.
Podsjetimo, projekt izgradnje mosta kopno – otok Čiovo odvija se u tri faze, a ukupna vrijednost projekta je 30 milijuna eura. Investicija se planira sufinancirati iz fondova EU i to kroz dva programska razdoblja - Operativni program Promet 2007. - 2013. te Operativni program za 2014. - 2020. Konkurentnost i kohezija.
Uvođenjem u posao tvrtke Viadukt d.d. otpočeli su radovi prve faze, a obuhvaćaju izgradnju mosta i pristupnih cesta do državnih cesta D315 i D126. Predviđeni rok za završetak radova I. faze je dvadeset (20) mjeseci od datuma uvođenja izvođača u posao.
U drugoj fazi gradit će se spojne ceste na kopnenoj i otočkoj strani duljine oko 3,5 kilometra, dok će u trećoj biti rekonstruirane prometnice ukupne duljine oko 10 kilometara, a koje će tijekom izvođenja radova služiti kao gradilišne manipulativne ceste.
Po završetku radova ukupna duljina mosta iznosit će 552,1 metara, širina kolnika i pješačkih staza 12 metara, dok će širina plovnog puta podno mosta biti 30 metara. Izgradnjom mosta kopno – otok Čiovo omogućit će se nesmetan prostorni razvoj grada Trogira, a iznimno gust promet koji se odvija po državnoj cesti D315 i prolazi neposredno uz sam rub povijesne jezgre grada, izmjestit će se iz gradskog
U nastavku obilaska cestovnih gradilišta srednjodalmatinskog područja premijer Milanović i ministri obišli su projekt rekonstrukcije dionice državne ceste D8 Solin - Plano na poddionici između Kaštel Gomilice i Kaštel Starog. Ugovorena vrijednost radova iznosi 120 milijuna kuna (bez PDV-a), a projekt obuhvaća radove na 5,5 kilometara postojećeg južnog kolnika te dogradnju novog sjevernog kolnika, kao i izmještanje velikog broja postojećih instalacija (energetski vodovi, vodovodne i telefonske instalacije).
Na poddionici državne ceste D8 Kaštel Gomilica – Kaštel Stari projektirana su i dva semaforizirana križanja u istoj razini, tri križanja izvan razine, a na dvije lokacije projektirani su obostrani bočni priključci lokalnih cesta sa mogućnošću samo desnog skretanja. Osim toga, projektiran je i jedan novi vijadukt preko željezničke pruge u Kaštel Kambelovcu, pješački nathodnik u Kaštel Kambelovcu te pješački pothodnik u Kaštel Lukšiću. Na čitavoj trasi predviđena je izgradnja zatvorenog sustava kolničke odvodnje sa pripadajućim separatorima ulja i masti.
Završetak izgradnje projekta planiran je u drugoj polovici 2016. godine.
Predsjednik Vlade Zoran Milanović tom je prilikom izjavio kako će se realizacijom poddionice državne ceste D8 između Kaštel Gomilice i Kaštel Starog, podići razina cestovne infrastrukture na području splitske aglomeracije i konačno privesti kraju ova dugoočekivana investicija, koja zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa desetljećima čeka svoj završetak.
Naime, o važnosti rekonstrukcije dionice državne ceste D8 dovoljno govori podatak da je cestovni potez Trogir - Split - Omiš jedna od najfrekventnijih prometnica u Republici Hrvatskoj s
Recimo na kraju da projekti igradnje mosta kopno – Čiovo i rekonstrukcije dionice državne ceste D8 Solin – Plano, poddionice Kaštel Gomilica - Kaštel Stari udovoljavaju ključnim kriterijima sigurnosti u prometu, uklanjanju uskih grla i zagušenja u gradovima te su kao takvi identificirani kao prioriteti za sufinanciranje iz EU fondova.