Obilazak radova na na pruzi između kolodvora Zdenčina i Jastrebarsko
Kapitalne radove, koji su započeli 18. travnja na dionici pruge između kolodvora Zdenčina i Jastrebarsko te na željezničko-cestovnom prijelazu u Donjem Desincu, koji se nalaze na pruzi Zagreb Glavni kolodvor – Karlovac – Rijeka (Split), danas su obišli Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture i Zvonimir Novosel, gradonačelnik Jastrebarskog u pratnji ostalih lokalnih dužnosnika.
Na gradilištu su imali priliku pogledati radove koji se odvijaju na 7,6 kilometara pruge, dio je V.b koridora i povezuje Rijeku s Koprivnicom i Mađarskom. Nakon remonta vlakovi će tuda moći voziti brzinom od 140 kilometara na sat.
Remont pruge između Zdenčine i Jastrebarskog predviđen je u dvije faze, a trenutno su u izvedbi građevinski radovi pružnim postrojenjem, koji radi iskop starog zastora pružnog dijela i tamponskog sloja od 7 metara, te se ugrađuju geotekstil i geomreža. Nakon čega će uslijediti izmjena kolosiječne rešetke, koja se odvija tako da se drveni pragovi zamijenjuju betonskim, a tračnice se zavarivaju u dugi trak, sa svim standardima elastičnosti i sigurnosti.
„Dio ovih građevinskih radova, koje danas imamo priliku vidjeti, mogao bi biti gotov do sredine ljeta, a završetak svih radova planira se do studenog ove godine. Ujedno, riječ je o prvim radovima na ovoj pruzi započetim nakon čak 30 godina.“ - rekao je prilikom obilaska radova Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture te dodao kako nakon toga slijedi uređenje odvodnje i sanacija propusta.
„Vrijedno je spomenuti i kako je ovo, samo jedan, od ukupno 56 željezničko-cestovnih prijelaza na kojima planiramo remont „ - dodao je Peričić.
Vrijednost ovih radova, koji uključuju i ugradnju svjetlosne i zvučne signalizacije i polubranika, iznosi 80 milijuna kuna, uključujući izgradnju novog perona na stajalištu Desinec, prilagođenog za pristup osobama s posebnim potrebama.
„,Ovo su prvi koraci, ali veliki napredak za grad Jastrebarsko i okolicu. Ovako veliki projekti pripremaju se godinama, od koraka pripreme dokumentacije do prikupljanja dozvola. Zato sam sretan, da danas stanovnicima ovog kraja, možemo uistinu pokazati što se sve radi,a ne samo o tome govoriti“, istaknuo je Zvonimir Novosel, gradonačelnik Jastrebarskog.
Nakon završetka ovih radova započet će se s drugom fazom remonta, koja će obuhvaćati usklađivanje postrojenja kontaktne mreže i signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.
Uz ove radove, na riječkom prometnom pravcu, HŽ infrastrukture trenutno završava kapitalni remont dionice Lokve – Drivenik, a tijekom 2013. planira početak remonta dionice Moravice – Skrad.
U 2014. godini planira se početak remonta dionice između Ogulina i Moravica, a osim ovih remonta, financiranim iz proračuna HŽ Infrastrukture, u fazi projektiranja su i dionice pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac i dionica Goljak – Skradnik, sufinancirane sredstvima EU.
Na gradilištu su imali priliku pogledati radove koji se odvijaju na 7,6 kilometara pruge, dio je V.b koridora i povezuje Rijeku s Koprivnicom i Mađarskom. Nakon remonta vlakovi će tuda moći voziti brzinom od 140 kilometara na sat.
Remont pruge između Zdenčine i Jastrebarskog predviđen je u dvije faze, a trenutno su u izvedbi građevinski radovi pružnim postrojenjem, koji radi iskop starog zastora pružnog dijela i tamponskog sloja od 7 metara, te se ugrađuju geotekstil i geomreža. Nakon čega će uslijediti izmjena kolosiječne rešetke, koja se odvija tako da se drveni pragovi zamijenjuju betonskim, a tračnice se zavarivaju u dugi trak, sa svim standardima elastičnosti i sigurnosti.
„Dio ovih građevinskih radova, koje danas imamo priliku vidjeti, mogao bi biti gotov do sredine ljeta, a završetak svih radova planira se do studenog ove godine. Ujedno, riječ je o prvim radovima na ovoj pruzi započetim nakon čak 30 godina.“ - rekao je prilikom obilaska radova Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture te dodao kako nakon toga slijedi uređenje odvodnje i sanacija propusta.
„Vrijedno je spomenuti i kako je ovo, samo jedan, od ukupno 56 željezničko-cestovnih prijelaza na kojima planiramo remont „ - dodao je Peričić.
Vrijednost ovih radova, koji uključuju i ugradnju svjetlosne i zvučne signalizacije i polubranika, iznosi 80 milijuna kuna, uključujući izgradnju novog perona na stajalištu Desinec, prilagođenog za pristup osobama s posebnim potrebama.
„,Ovo su prvi koraci, ali veliki napredak za grad Jastrebarsko i okolicu. Ovako veliki projekti pripremaju se godinama, od koraka pripreme dokumentacije do prikupljanja dozvola. Zato sam sretan, da danas stanovnicima ovog kraja, možemo uistinu pokazati što se sve radi,a ne samo o tome govoriti“, istaknuo je Zvonimir Novosel, gradonačelnik Jastrebarskog.
Nakon završetka ovih radova započet će se s drugom fazom remonta, koja će obuhvaćati usklađivanje postrojenja kontaktne mreže i signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.
Uz ove radove, na riječkom prometnom pravcu, HŽ infrastrukture trenutno završava kapitalni remont dionice Lokve – Drivenik, a tijekom 2013. planira početak remonta dionice Moravice – Skrad.
U 2014. godini planira se početak remonta dionice između Ogulina i Moravica, a osim ovih remonta, financiranim iz proračuna HŽ Infrastrukture, u fazi projektiranja su i dionice pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac i dionica Goljak – Skradnik, sufinancirane sredstvima EU.